اخبار بیت کوین

ماینرهای چینی به تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا تبدیل شده‌اند

عملیات استخراج بیت کوین متعلق به چین در خاک ایالات متحده باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره امنیت ملی و تخریب زیرساخت‌های انرژی در آمریکا شده است.

به گزارش والکس و به نقل bitcoinist، افزایش حضور معادن بیت کوین چینی در خاک ایالات متحده زنگ خطر امنیتی را به صدا درآورده است. برخی از این مراکز استخراج در نزدیکی پایگاه‌های نظامی و امنیتی مهم تاسیس شده‌اند. به عنوان مثال نزدیکی این مزرعه‌ها به مرکز داده مایکروسافت که از پنتاگون پشتیبانی می‌کند و پایگاه نیروی هوایی مسئول موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با سلاح هسته‌ای باعث نگرانی عمیق مقامات آمریکایی شده است. تیم‌های ارزیابی تهدیدات امنیتی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات حیاتی و مهم توسط چینی‌ها هشداری را صادر کرده‌اند. پس از اعلام خطر توسط مایکروسافت، مقامات دولتی در ایالات متحده گفتند که از ماه‌ها قبل عملیات استخراج در ایالت وایومینگ را زیر نظر داشته‌اند و اقداماتی را برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات بالقوه انجام داده‌اند اما جزئیاتی ارائه نکردند.

پروژه استخراج بیت کوین در وایومینگ روند افزایش معادن چینی در سراسر ایالات متحده را روشن کرده است. علاوه‌بر نگرانی‌های امنیتی، استخراج رمزارز بار بسیار زیادی را به شبکه انرژی آمریکا تحمیل می‌کند که در طولانی مدت می‌تواند باعث تخریب زیرساخت‌های حیاتی انرژی شود. برای ماین کردن یک عدد بیت کوین، رایانه‌های ماینینگ به طور مداوم کار می‌کنند و مقادیر زیادی برق مصرف می‌کنند که این مساله شبکه توزیع برق را تخت فشار قرار می‌دهد. 

برایان هارل (Brian Harrell) دستیار سابق وزیر حفاظت از زیرساخت‌ها در وزارت امنیت داخلی هشدار داد که اگر ماینرهای چینی با هم همکاری کنند می‌توانند فشار بسیار زیادی بر شبکه وارد کنند و به طور بالقوه امکان خاموشی هدفمند یا حملات سایبری را فراهم می‌کنند. هارل تاکید کرد که هرگونه تاسیسات چینی که بر سیستم‌های انرژی کشور تاثیر می‌گذارد باید مورد بازرسی قرار بگیرد.  تاکنون معادن بیت کوین متعلق به چین در حداقل ۱۲ ایالت از جمله آرکانزاس، اوهایو، اوکلاهما، تنسی، تگزاس و وایومینگ شناسایی شده‌اند. این معادن در مجموع به اندازه ۱.۵ میلیون خانه انرژی مصرف می‌کنند. معدن جنجالی وایومینگ زمانی که با ظرفیت کامل کار می‌کند به تنهایی برق ۵۵۰۰۰ خانه را مصرف می‌کند. 

بسیاری از این تاسیسات ماینینگ از دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت چینی بیت مین (Bitmain) استفاده می‌کنند. این شرکت ارتباط با مقامات چینی را رد می‌کند اما با این حال، سوابق نشان می‌دهد که بیت مین محموله‌هایی را از طریق یک شرکت تابعه در چین به ایالات متحده ارسال کرده است. از زمانی که چین استخراج بیت کوین را در ماه می ۲۰۲۱ به دلیل نگرانی در مورد مصرف انرژی و بی‌ثباتی اقتصادی ممنوع کرد، بیت مین ارسال تجهیزات خود به ایالات متحده را در مقایسه با پنج سال گذشته پانزده برابر افزایش داده است. همچنین این شرکت ادعا می‌کند که ۹۰ درصد از بازار جهانی تجهیزات استخراج بیت کوین را در اختیار دارد. حال باید دید که مقامات آمریکایی چه واکنشی به این ماینرها نشان می‌دهند و آیا ممکن است تحت فشار نهادهای امنیتی استخراج بیت کوین در آمریکا ممنوع شود یا خیر!

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
bitcoinist
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا