اخبار ارزهای دیجیتال

ایردراپ جعلی، قربانی بزرگ دیگری گرفت؛ مراقب دارایی خود باشید

بیل لو با کلیک بر روی یک لینک جعلی در جستجوی گوگل با مضمون دریافت ایردراپ توکن LFG مورد حمله فیشینگ قرار گرفت و ۱۲۵ هزار دلار رمزارز stEth خود را از دست داد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، بیل لو (Bill Lou) مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Nest Wallet، در پلتفرم X خبر حمله فیشینگ را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک گذاشت.

بیل لو از ZackXBT یک فعال حوزه ارزهای دیجیتال و سایر افرادی که می‌توانند کمک کنند، برای ردیابی حمله کمک خواست.

کلاهبرداری ایردراپ جعلی توکن LFG

ایردراپ توکن LFG که مخفف کارمزد و گس کمتر است، اخیراً به عنوان یک پاداش برای کاربران اتریوم که از سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۲۶۹ دلار را برای کارمزد تراکنش‌ها خرج کرده‌اند، معرفی شده است. هدف ایردراپ این است که این کاربران را وارد بلاکچین سولانا کند.

متأسفانه یک وب‌سایت جعلی که به عنوان پلتفرم رسمی توکن LFG خود را معرفی کرده، با هدف سرقت سرمایه‌های کاربران پدید آمده است که منجر به فریب قربانیان برجسته‌ای مانند Bill Lou، یکی از بنیانگذاران Nest Wallet شد.

لو فاش کرد که هنگام تلاش برای دریافت ایردراپ LFG، از او ۱۲۵۰۰۰ دلار رمزارز stEth کلاهبرداری شده است. لو روی لینکی از مقاله‌ای که در بالای جستجوی گوگل ظاهر شده بود، کلیک کرد که او را به وب سایت جعلی هدایت کرد. لو تصدیق کرد که از متامسک به جای Nest Wallet برای این کار استفاده کرده است، زیرا تیم او هنوز در حال کار بر روی رفع اشکالات در نسخه آزمایشی Nest هستند.

او بر اهمیت شبیه‌سازی تراکنش تاکید کرد و اشاره کرد که کیف پول Nest این ویژگی را دارد، در صورتی که متامسک این قابلیت را ندارد و نشان می‌دهد که می‌توان با شبیه‌سازی مناسب از چنین حادثه‌ای جلوگیری کرد. لو سپس به کاربران توصیه کرد که همیشه صحت لینک‌ها را از منابع رسمی تأیید کنند و برای افزایش امنیت از کیف پول‌های multisig (چند امضایی) استفاده کنند.

افزایش میزان حملات فیشینگ

به نظر می‌رسد که لو یکی از چندین قربانی این حمله فیشینگ است و دیگر کاربران نیز گزارش کرده‌اند که کیف پول آنها نیز پس از کلیک بر روی پیوندهای جعلی مشابه از طریق حساب‌های جعلی X تخلیه شده است.

در پاسخ به این حوادث، پروژه LFG این مشکل را تصدیق کرد و هشداری درباره حساب‌های کلاهبرداری جعلی ارسال کرد. آنها از کاربران خواستند که چنین حساب‌هایی را گزارش کنند تا به محافظت از جامعه کمک کنند و در عین حال جزئیات حساب رسمی X و وب‌سایت خود را برای تأیید منتشر کرد.

پروژه LFG قصد دارد در مجموع ۴۰۰ میلیارد توکن LFG را به ۳۸۷۰۰۰ کیف پول واجد شرایط ارسال کند و توکن‌هایی توزیع نشده را پس از یک ماه بسوزاند. بر اساس داده‌های CoinGecko، ارزش فعلی این توکن ۰.۰۰۰۰۶۹ دلار گزارش شده است. تقریباً ۲۵۰۰۰ کاربر تاکنون واجد شرایط برای دریافت توکن LFG در شبکه Solana هستند.

کلاهبرداری‌های فیشینگ همچنان یک مسئله مهم در فضای ارزهای دیجیتال است. در سال ۲۰۲۳، بیش از ۳۲۴۰۰۰ کاربر رمزارز قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ شدند که منجر به از دست رفتن تقریباً ۲۹۵ میلیون دلار دارایی دیجیتال شد.

بهتر است کاربران از کیف پول‌های سخت افزاری برای تامین امنیت دارایی‌های خود استفاده کنند و در زمان تایید تراکنش‌ها، نوع دارایی و مقدار آن و آدرس گیرنده یا قرارداد هوشمند مورد تعامل را بررسی کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptopotato.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا