اخبار NFTاخبار بیت کوین

سقوط بازار کریپتو؛ ۵ دلیل ریزش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها

سقوط بازار کریپتو منجر به کاهش ۴ درصدی در ارزش کل بازار شد، زیرا معامله‌گران به دلیل ترس از رکود و عدم اطمینان اقتصادی گسترده، فروش از روی وحشت را آغاز کردند.

به گزارش والکس، بازار کریپتو شب گذشته به شدت سقوط کرد و بیت کوین و اتریوم ارزش قابل توجهی از دست دادند. این کاهش به دلیل ترس از رکود اقتصادی پس از انتشار آمار ضعیف شغلی در ایالات متحده است. علاوه بر این، کاهش بازار سهام نیز منجر به FUD در بازار کریپتو شده است.

بازار ارزهای دیجیتال از روز گذشته شاهد یک رکود چشمگیر بوده است؛ به طوری که قیمت بیت کوین (BTC) به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و قیمت اتریوم (ETH) به زیر ۳٬۰۰۰ دلار رسید. علاوه بر این، سایر آلتکوین‌ها نیز مسیر مشابهی را متحمل شدند. علاوه بر این، ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) به دلیل ترس از رکود افزایش یافته است. در اینجا پنج دلیل سقوط بازار کریپتو را بررسی کرده‌ایم:

۱- داده‌های ناامید کننده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی

آخرین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نشان داد که تنها ۱۱۴٬۰۰۰ شغل در ماه جولای اضافه شده که به میزان قابل توجهی کمتر از ارقام پیش‌بینی شده است. علاوه بر این، نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره ای به ۴.۳٪ افزایش یافت و چهارمین افزایش متوالی خود را رقم زد.

جفری روزنبرگ (Jeffrey Rosenberg) از بلک راک (BlackRock) گفته است:

واکنش بازار در اینجا احتمالا واکنش درستی است. ما مجموعه‌ای از داده‌های ناامیدکننده داشته‌ایم و این موضوع، نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز اقتصادی بیشتر می‌کند.

داده‌های شغلی ضعیف‌تر از حد انتظار، ترس از کاهش سرعت را برانگیخته است و بر دارایی‌های ریسک از جمله ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

۲- افزایش ترس از رکود

گزارش ضعیف مشاغل ترس از رکود را تشدید کرده و پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان، این نگرانی‌ها را تشدید کرده است.

شیف می‌گوید:

کاهش نرخ‌ها نمی‌تواند اقتصاد یا اشتغال را احیا کند، اما تورم داغ را افزایش می‌دهد. این رکود تورمی خیلی بدتر است!

اظهارات او بر این ترس تاکید دارد که کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است از رکود جلوگیری نکند و در عوض تورم را تسریع بخشد. این نگرانی‌ها به نوسانات بازار بیشتر دامن زده و سقوط بازار کریپتو را تسریع کرده است.

علاوه بر این، شیف از عملکرد ضعیف ETFهای اسپات اتریوم انتقاد کرد، زیرا این محصولات سرمایه‌گذاری همچنان به خروجی خود ادامه می‌دهند. او همچنین پیش‌بینی کرد که با این نرخ، قیمت ETH به سطح ۲٬۰۰۰ دلار باز خواهد گشت. در حال حاضر، ETH در محدوده ۲٬۹۰۰ دلار قرار دارد.

۳- لیکویید شدن پوزیشن‌های لانگ بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش لیکوییدیشن پوزیشن‌های لانگ بوده است. تقریباً ۲۴۱.۰۷ میلیون دلار پوزینش لانگ لیکویید شد که ۹۰٪ از کل لیکوییدیشن بازار را تشکیل می‌دهد. این میزان لیکوییدی در مقیاس بزرگ، فشار نزولی بر قیمت ارزهای دیجیتال را تشدید کرده است.

علاوه بر این، سقوط قیمت بیت کوین از ۶۵٬۰۰۰ دلار به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار، منعکس‌کننده این تأثیر قابل توجه لیکوییدیشن است. داده‌های کوین گلس ( Coinglass) نیز نشان داد که کاهش ۱۴ درصدی قیمت بیت کوین در پنج روز گذشته همچنین منجر به لیکوییدینش پوزیشن‌های لانگ به ارزش حدود ۱ میلیارد دلار شده است.

۴- ریزش بازار سهام

ریزش گسترده‌تر بازار سهام بر سقوط بازار کریپتو تاثیر بیشتری گذاشته است. در روز جمعه، ۲ آگوست (۱۲ مرداد)، بازار سهام به شدت سقوط کرد، زیرا گزارش مشاغل ضعیف‌تر از حد انتظار نگرانی‌ها از رکود اقتصادی را برانگیخت. شاخص کل بازار ۱.۸۴ درصد سقوط کرد و به ۵۳۴۶.۵۶ رسید. علاوه بر این، شاخص نزدک کامپوزیت ۲.۴۳ درصد کاهش یافت و در ۱۶۷۷۶.۱۶ بسته شد. این بدان معناست که این شاخص از بالاترین رکورد اخیر خود بیش از ۱۰٪ کاهش یافته است. این مقدار کاهش برای یک شاخص رقم بسیار بزرگی است. علاوه بر این، شاخص داوجونز ۱.۵۱٪ کاهش یافت. این ریزش بازار سهام به طور بالقوه به بازار کریپتو نیز سرایت کرده است.

۵- خروجی ETF اسپات بیت کوین و اتریوم

هر دو ETF اسپات بیت کوین و اتریوم با خروجی‌های قابل توجهی مواجه شده‌اند که به مشکلات بازار کمک کرده است. ETFهای اسپات بیت کوین در ۲ آگوست (۱۴ مرداد) ۲۳۷.۴ میلیون دلار خروجی داشتند که مجموع هفتگی آن به ۸۰.۴ میلیون دلار رسید. در همین حال، ETFهای اسپات اتریوم در مجموع ۵۴.۳ میلیون دلار در روز و ۱۶۹.۴ میلیون دلار در هفته جریان خروجی داشتند.

ETHE شرکت گری اسکیل (Grayscale) در روز جمعه شاهد خروج ۶۱.۴ میلیون دلاری بود. این جریان‌های منفی ETF همراه با بازپرداخت بدهی مربوط به ورشکستگی شزکت جنسیس تریدینگ در قالب ارزهای دیجیتال BTC و ETH نیز سقوط بازار کریپتو را تشدید کرده است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۵۸

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیر کربلای
امیر کربلای
1 ماه قبل

کشور آلمان وقتی کوینهاش رو فروخت باید متوجه می‌شدید که هم‌پیمان نزدیک اسرائیل چرا داره این کار رو میکنه.
همونجور که از روز شروع جنگ اسرائیل و غزه بیت کوین شروع به رشد کرد و تا ۷۲ هزار رفت دلایلش مشخص.
اگر نفروخته دیگه نفروشید شرایط ۵۰ و۵۰ است.
اگه جنگ گسترده بشه پول به درد کسی نمیخوره
اگه تمام بشه در یک روز به سرعت که نه ولی طی چند ماه به مقدار سر به سر میرسه چاره چی

میرزا عبدالقادر پهلوان
میرزا عبدالقادر پهلوان
1 ماه قبل

😂
باشه، دلیلش همیناییه که تو می‌گی.

اسماعیل حبیبی
اسماعیل حبیبی
1 ماه قبل

تقریباً به مشکل اصلی بازار اشاره نکردید .
بنظر من خبر جنگ باعث ریزش بازار شده .
درسته در دراز مدت مردم متوجه میشن که بیت کوین مثل طلا هستش و در زمان جنگ باید گران تر بشه ولی خب ارز دیجیتال نو پا هست و باید این فراز و نشیب هارو تجربه کنه. به حال سپاس از تحلیل تون

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
ممنون ازاینکه دیدگاه خود را با ما درمیان گذاشتید. اما به خاطر داشته باشید یکی از شاخص های مهم در زمان جنگ، بالا رفتن قیمت جهانی نفت است و همواره در طول تاریخ با افزایش تنشها، قیمت نفت صعودی شده است. در حال حاضر قیمت نفت رنج نزولی دارد و میتوانیم اینطورر درنظربگیریم که ریزش فعلی بیشتر متاثر از رکورد بازار است.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا