اخبار ارزهای دیجیتال

پرسودترین رمزارزها در بازار نزولی روز گذشته کدام بودند؟

با افزایش فشار فروش روی بیت کوین، حمایت ۴۲ هزار دلاری از دست رفت و حالا گاوها برای حفظ حمایت ۴۱ هزار دلاری تلاش می‌کنند. با این حال، برخی رمزارزها همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. در این مطلب به بررسی وضعیت بازار کریپتو در شبانه روز گذشته (۲۰ تا ۲۱ آذر ماه) می‌پردازیم.

به گزارش والکس، اصلاح قیمت بیت کوین باعث عقب‌نشینی شاخص ترس و طمع از وضعیت طمع شدید شد. این شاخص که در روزهای اخیر به مرز ۸۰ نیز رسیده بوده حالا روی عدد ۶۷ ایستاده و نشان می‌دهد که احساسات صعودی اندکی فروکش کرده است. همین مساله باعث تقویت فشار فروش شد و ارزش بازار بیت کوین تا ۸۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت. بیت کوین اکنون در حدود ۴۱۵۰۰ دلار معامله می‌شود. 

ناظران براین باورند که اگر حمایت ۴۱ و ۴۰ هزار دلاری از دست برود احتمالا قیمت تا ۳۸ هزار دلار نیز کاهش پیدا می‌کند اما اگر گاوها مجدد وارد میدان شوند، ممکن است با پس گرفتن مقاومت ۴۴ هزار دلاری و تبدیل آن به یک سطح حمایتی، قیمت بیت کوین تا ۴۸ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند. لحظه فعلی یک موقعیت تعیین کننده برای بیت کوین است. 

در روزهای اخیر، ورودی صندوق‌های ارز دیجیتال به دلیل اصلاح قیمت بیت کوین، در حدود ۷۶ درصد کاهش یافته است. در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۸۳۸ تریدر با مجموع ۱۸۳.۲۴ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شده‌اند. از این مقدار حدود ۱۲۲ میلیون دلار مربوط به معاملات لانگ بوده است. 

بررسی وضعیت آلت کوین ها در ۲۴ ساعت گذشته

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار باز هم شاهد نوساناتی کاهشی بود اما روند نزولی نسبت به دو روز گذشته کاملا افت کرده است، به طوری که قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت اخیر تنها ۰.۴۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، هنوز خطر از دست رفتن حمایت مهم ۲۲۰۰ دلاری احساس می‌شود. 

روز گذشته ریپل، دوج کوین، چین لینک، متیک، شیبا، لایت کوین و یونی سواپ بین ۱ تا ۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند اما سولانا، کاردانو، پولکادات، تون کوین با حدود ۱ تا ۲ درصد افزایش قیمت، در جهت بازیابی خود تلاش کردند.

قیمت بایننس کوین علی‌رغم اخبار منفی مربوط به صرافی بایننس و برخلاف فضای کلی بازار، دیروز در حدود ۸.۵ درصد رشد کرد. اوالانچ هم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و تنها در ۲۴ ساعت در حدود ۲۰ درصد رشد کرد. قیمت اوالانچ این هفته در حدود ۸۷ درصد افزایش یافته است.

اما کوکوین توکن (KCS) دیروز بهترین عملکرد را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر به نام خود ثبت کرد. قیمت کوکوین توکن در ۲۴ ساعت اخیر در حدود ۳۱ درصد رشد کرده است. جالب است بدانید که کوکوین توکن در ۲ ماه گذشته در حدود ۱۹۰ درصد سود را به خریداران خود هدیه داده است. 

اینجکتیو (INJ) نیز با ۲۰ درصد رشد، دیگر رمزارز برتر بازار بود. اما نباید سلستیا (TIA) را نادیده بگیریم. قیمت سلستیا دیروز ۱۹ درصد رشد کرد و این در ادامه روند صعودی دو هفته اخیر بود. قیمت سلستیا در ۱۴ روز گذشته بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

با نگاهی کلی به بازار کریپتو متوجه می‌شویم که روند کلی ریزش‌ها نسبت به روز گذشته کمی کند شده است و ظاهرا بازار به رکود بیشتر از سقوط تمایل دارد. قطعا گاوها به راحتی زمین بازی را تسلیم خرس‌ها نمی‌کنند. با این حال، جلسه فدرال رزرو و تصمیم بانک مرکزی درباره نرخ بهره می‌تواند شرایط را تغییر دهد. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا