اخبار آلت کوین ها

متیک به ۱ دلار رسید و سولانا کاهشی شد؛ بررسی پرسودترین رمزارزهای امروز

سولانا مانند بسیاری از رمزارزها در شبانه روز گذشته وارد فاز اصلاح شد اما همزمان متیک با ثبت یک افزایش قیمت فوق‌العاده، از مقاومت ۱ دلاری عبور کرد. در این مطلب به بررسی پرسودترین رمزارزها در شبانه روز گذشته می‌پردازیم.

به گزارش والکس، قیمت بیت کوین روز گذشته در حدود ۲ درصد کاهش یافت و حالا برترین رمزارز بازار برای حفظ حمایت ۴۲ هزار دلاری تلاش می‌کند. خبر تسویه حساب صرافی MT.GOX با طلبکاران مهم‌ترین سیگنال کاهشی در ۲۴ ساعت گذشته بود. کارشناسان معتقدند که اگر فشار فروش و احساسات منفی تقویت شوند، احتمالا بیت کوین سطوح حمایتی ۴۰ و سپس ۳۸ هزار را نیز آزمایش خواهد کرد. در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین به ۸۲۹ میلیارد دلار کاهش یافته است که عقب‌نشینی گاوها را تایید می‌کند. 

روز گذشته و با ادامه نوسانات بیت کوین، ۱۱۰۴۵۷ تریدر با مجموع ۲۶۳.۳۷ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شدند. دامیننس بیت کوین نیز روند نزولی را در پیش گرفته و حالا به حدود ۵۱.۹۰ درصد رسیده است. 

کاهشی‌ترین و پرسودترین رمزارزها

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و این روزها رفتار آن کاملا تابع بیت کوین است. برهمین اساس، قیمت اتریوم نیز روز گذشته در حدود ۲ درصد کاهش یافت و حالا در حدود ۲۲۰۰ دلار معامله می‌شود. این درحالی است که اتریوم همچنان به توکن سوزی ادامه می‌دهد و دیروز مجدد ۴۵۹۷ عدد اتریوم به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون دلار سوزانده شد. 

قیمت تون کوین، ریپل، کاردانو، دوج کوین، ترون، چین لینک و شیبا روز گذشته بین ۲ تا ۴ درصد اصلاح شدند. اما اوالانچ و پولکادات در همین بازه زمانی در حدود ۷ درصد سقوط کردند. سولانا نیز که با صعودهای خیره‌کننده همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده بود، بالاخره به اصلاح تن داد و در حدود ۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. قیمت سولانا اکنون در حدود ۱۱۰ دلار قرار دارد. 

دیروز در بین ۲۰ رمزارز برتر بازار، متیک بهترین عملکرد را داشت. قیمت متیک روز گذشته در حدود ۱۳ درصد رشد کرد و مقاومت ۱ دلاری را پشت سر گذاشت. متیک در ۲ ماه اخیر حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.

قیمت بایننس کوین نیز دیروز در عین ناباوری در حدود ۹ درصد رشد کرد. این افزایش قیمت باعث کاهش اختلاف مارکت کپ BNB و سولانا شد. حالا ارزش بازار سولانا تنها ۴ میلیون دلار از بایننس کوین بیشتر است و جا به جایی مجدد رتبه این دو رمزارز دور از ذهن نیست.

بونک (BONK) با ۱۳ درصد و اردینالز (ORDI) با ۱۰ درصد کاهش قیمت، بدترین عملکرد را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر داشتند. همزمان، مینا (MINA) با ۲۰ درصد و استار (ASTR) با ۱۷ درصد رشد، بهترین بازدهی را در شبانه روز گذشته به نام خود ثبت کردند. در این میان از پنکیک سواپ با رشد ۱۴ درصدی نیز نباید غافل شد. 

با نگاهی کلی به بازار ارزهای دیجیتال متوجه می‌شویم که علی‌رغم نزولی بودن بسیاری از کوین‌ها و توکن‌های برتر، برخی آلت کوین‌ها همچنان روند صعودی دارند. ناظران معتقدند که بازار کریپتو تا ۱۰ ژانویه برابر با ۲۰ دی ماه، که SEC نظر نهایی خود درباره ETFهای اسپات بیت کوین را اعلام می‌کند در یک وضعیت عدم اطمینان خواهد بود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۱۷

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا