اخبار ارزهای دیجیتال

سولانا ۶۰ دلاری شد؛ بررسی پرسودترین رمزارزها در شبانه روز گذشته

احساسات صعودی در بازار ارزهای دیجیتال به اوج خود رسیده و همین مساله باعث تقویت فشار خرید روی بیت کوین شده است. با تسلط گاوها بر بازار، بیت کوین از مقاومت ۳۸۵۰۰ دلاری و سولانا نیز از مقاومت ۶۰ دلاری عبور کردند. در این مطلب به بررسی پرسودترین رمزارزها در شبانه‌روز گذشته می‌پردازیم. 

به گزارش والکس، ارزش بازار بیت کوین که روز چهارشنبه ۸ آذر در حدود ۷۴۰ میلیارد دلار بود، اکنون در روز شنبه ۱۱ آذر به حدود ۷۵۸ میلیارد دلار رسیده است که همین مساله فشار خرید را تایید می‌کند. بر همین اساس دامیننس بیت کوین بار دیگر از حدود ۵۲ درصد به ۵۳.۲۷ افزایش یافت. قیمت بیت کوین در ۷ روز گذشته بیش از ۲.۶۱ درصد و در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۱.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است و اکنون در حدود ۳۸۷۶۰ دلار معامله می‌شود.

با عبور بیت کوین از مقاومت ۳۸۵۰۰، این گمانه‌زنی که قیمت تا قبل از کریسمس به ۴۰ هزار دلار خواهد رسید تقویت شده است. برخی ناظران معتقدند که خرید مجدد ۶۰۰ میلیون دلار بیت کوین توسط مایکرواستراتژی نیز یکی دیگر از عوامل تقویت بازار بوده است.

پرسودترین آلت کوین‌ها در شبانه روز گذشته

بعد از مدت‌ها تلاش، در نهایت قیمت سولانا از مقاومت ۶۰ دلاری عبور کرد. سولانا که تا ۶۱ دلار افزایش یافته بود، با اصلاحی جزئی اکنون در حدود ۶۰.۹۷ دلار معامله می‌شود. سولانا این هفته بیش از ۴ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است. قاتل اتریوم در ۶۰ روز اخیر بیش از ۱۶۰ درصد سود را به سرمایه‌گذاران خود تقدیم کرده است.

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار، یک ثبات نسبی را در ۱۰ روز اخیر تجربه کرده است و همچنان بالا ۲ هزار دلار معامله می‌شود. قیمت اتریوم که به تبعیت از بیت کوین شاهد نوسانات صعودی محدودی بود، اکنون با اصلاحی جزئی در حدود ۲۰۹۳ دلار معامله می‌شود.

ریپل، کاردانو، دوج کوین، تون کوین، یونی سواپ، شیبا و اوالانچ در شبانه روز گذشته با نوساناتی در حدود ۱ درصد به وضعیت خنثی ادامه دادند اما چین لینک دیروز بیش از ۴.۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و به ۱۵.۲۸ دلار رسید. متیک نیز دیگر رمزارز صعودی بازار بود. قیمت متیک توانست با ثبت ۴ درصد رشد از ۰.۸۰ عبور کند.

اما استکس (STX) در ادامه روند صعودی خود، این بار نیز با ثبت بیش از ۱۲ درصد رشد، به پرسودترین ارز بازار تبدیل شد. قیمت استکس در یک سال اخیر بیش از ۲۲۰ درصد رشد کرده است. ترا کلاسیک (LUNC) و اردینالز (ORDI) نیز در ۲۴ ساعت اخیر در حدود ۱۲ افزایش قیمت را تجربه کردند. جالب است بدانید که اردینالز فقط در ۶۰ روز اخیر بیش از ۵۶۰ سود را به خریداران خود هدیه داده است. 

با توجه به احساسات صعودی که در بازار کریپتو حاکم است، دیروز سقوط چشم‌گیری را مشاهده نکردیم. رمزارز سی (SEI) که در دو هفته اخیر وارد یک رالی صعودی شده بود، اکنون با بیش از ۵ درصد اصلاح، بدترین عملکرد در بین ۱۰۰ رمزارز برتر به نام خود ثبت کرده است. اوسیس نتورک (ROSE) نیز با ۳.۶ درصد کاهش در رتبه بعدی قرار دارد.

دیروز مواضع محتاطانه جروم پاول رئیس فدرال رزرو، باعث افزایش خوش‌بینی در بازار کریپتو شد. آقای پاول در سخنرانی خود به کاهش تورم اشاره کرد و گفت که در صورت لزوم، بانک مرکزی ممکن است مجدد سیاست‌های انقباضی را تشدید کند. او گفت که نرخ بهره به خوبی در قلمرو محدودکننده باقی مانده است. تحلیلگران براین باورند که اظهارات رئیس فدرال رزرو به منزله پایان افزایش نرخ بهره است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا