اخبار بیت کوین

پرواز بیت کوین به سطح ۴۱٬۷۰۰ دلاری؛ رکورد قیمت ارز دیجیتال BTC در ایران شکسته شد

بعد از مدت‌ها انتظار و مطابق با پیش‌بینی بسیاری از تحلیلگران، قیمت بیت کوین از مقاومت ۴۰ هزار دلاری عبور کرد. هر عدد بیت کوین اکنون بیش از ۲ میلیارد ۶۰ میلیون تومان ارزش دارد. با در نظر گرفتن هر تتر ۵۰۴۰۰ تومان، این بالاترین قیمت بیت کوین در ایران است و یک سقف تاریخی به حساب می‌آید. در این مطلب به بررسی پرسودترین رمزارزها در شبانه روز گذشته می‌پردازیم. 

به گزارش والکس، احساسات صعودی بر بازار کریپتو غالب است و همین مساله با تقویت فشار خرید، باعث شده تا ارزش بازار بیت کوین از مرز ۸۰۰ میلیارد دلار عبور کند. قدرت‌نمایی گاوها حالا شاخص ترس و طمع را نیز جا به جا کرده و اکنون این شاخص مهم روی عدد ۷۵ و طمع شدید قرار گرفته است. قیمت بیت کوین با رشدی ۵.۶۹ درصدی در شبانه روز گذشته، اکنون در حدود ۴۱٬۷۰۰ دلار معامله می‌شود. 

پرسودترین آلت کوین‌ها در شبانه روز گذشته

اتریوم با تبعیت از بیت کوین به بالاترین قیمت در سال ۲۰۲۳ رسید. قیمت اتریوم دیروز ۳ درصد افزایش یافت و اکنون در حدود ۲۲۲۰ دلار معامله می‌شود. 

تقریبا می‌توان گفت که تمام کوین‌ها و توکن‌ها دیروز در یک وضعیت صعودی بودند. ریپل، سولانا، کاردانو، دوج کوین، ترون، چین لینک، تون کوین، اوالانچ و متیک، همگی بین ۱ تا ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. قیمت شیبا در شبانه روز گذشته در حدود ۶ درصد رشد کرد. این روند صعودی شیبا همگام با فضای کلی بازار و رشد هفته قبل این میم‌کوین است.

بازار ارزهای دیجیتال در چنان وضعیت صعودی قرار گرفته که حتی بایننس کوین و یونی سواپ نیز نوساناتی رو به بالا را تجربه کردند. در این میان قیمت تور چین ۲.۴ درصد و کسپا ۴.۶ رصد رشد کردند.

اما ترا کلاسیک در ادامه روند صعودی خود، در شبانه روز گذشته بیش از ۵۲ درصد رشد کرد و توانست عنوان پرسودترین رمزارز بازار را از آن خود کند. قیمت ترا کلاسیک (LUNC) در ۳۰ روز گذشته بیش از ۲۵۰ درصد سود را به سرمایه‌گذاران خود تقدیم کرده است. 

اردینالز (ORDI) نیز مانند روزهای گذشته به رشد نجومی خود ادامه می‌دهد. قیمت اردینالز دیروز ۳۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. اردینالز در ۶۰ روز گذشته بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد کرده است. قیمت پپه نیز دیروز حدود ۶ درصد افزایش یافت و سلستیا در ادامه روند صعودی خود، باز هم ۸ درصد دیگر رشد کرد. 

در یک نگاه کلی به بازار کریپتو متوجه می‌شویم که دیروز تقریبا تمام بازار یکپارچه سبز بود. در چنین شرایطی لازم است ضمن پرهیز از رفتارهای احساسی، تحلیل‌ها و خبرهای مهم را با دقت بیشتری دنبال کنیم.

اطلاعات سایت کوین گلس نشان می‌دهد که در زمان نگارش این خبر و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۶ میلیون دلار معاملات شورت در بازار رمزارزها لیکویید شده است. همچنین بیش از ۴۲ میلیون دلار قرارداد لانگ نیز در همین مدت لیکویید شده است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۸

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا