اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

شروع رویایی بیت کوین در سال ۲۰۲۴؛ قیمت از ۴۵ هزار دلار عبور کرد!

در دومین روز از سال جدید میلادی، بیت کوین با رشدی ۷ درصدی توانست مقاومت ۴۵ هزار دلاری را پشت سر بگذارد. تایید بالقوه صندوق‌های ETF، عامل اصلی رشد قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته بود. در این مطلب آخرین وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس، قیمت بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۷ درصد رشد کرد و اکنون در حدود ۴۵۳۰۰ دلار قرار دارد. هجوم گاوها باعث افزایش فشار خرید روی بیت کوین شده و بر همین اساس ارزش بازار این رمزارز به ۸۸۸ میلیارد دلار رسیده است. تحلیگران تایید احتمالی صندوق‌های ETF بیت کوین توسط SEC را دلیل اصلی این جهش قیمت معرفی کرده‌اند. 

یک هفته مانده به اعلام نظر قطعی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره درخواست‌های ETF، رشد احساسات صعودی و مثبت نشان می‌دهد که عمده سرمایه‌گذاران و تریدرها تقریبا از تایید این صندوق‌های قابل معامله در بورس مطمئن هستند. رشد شاخص ترس و طمع بیت کوین و رسیدن آن به عدد ۷۱ ثابت می‌کند که بار دیگر طمع شدید بر بازار حاکم شده است.

دامیننس بیت کوین نیز همگام با ورود نقدینگی و افزایش ارزش بازار این رمزارز، مجدد صعودی شد و از ۵۲.۳ درصد عبور کرد. بررسی داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۸۲۹ تریدر با مجموع ۱۴۶.۴۵ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شده‌اند. از این مقدار، ۱۱۵ میلیون دلار مربوط به معاملات شورت بوده است.

ناظران معتقدند که ادامه احساسات صعودی نسبت به بیت کوین، می‌تواند به شکستن سطوح مقاومتی جدیدی منجر شود. در شرایط فعلی همه چیز به ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) بستگی دارد. اگر ETFها مطابق با انتظارات بازار تایید شوند، انفجار قیمتی دور از ذهن نیست. از طرفی با توجه به حساسیت موجود، رد احتمالی این صندوق‌ها ممکن است به سقوط موقتی قیمت منتهی شود. به هر حال، اکنون عدم قطعیت در بازار به اوج خود رسیده است.

پرسودترین آلت کوین‌ها در شبانه روز گذشته

اتریوم نیز به تبعیت از بیت کوین در شبانه روز گذشته کاملا صعودی بود. قیمت اتریوم با رشدی ۴.۶ درصدی از ۲۳۸۰ دلار عبور کرد. در ادامه توکن سوزی‌های این رمزارز، دیروز ۲۹۹۴ عدد اتریوم به ارزش تقریبی ۶ میلیون دلار سوزانده شد. مایکل ون دی پوپ از تحلیلگران قدیمی دنیای کریپتو معتقد است که قیمت فعلی اتریوم کم ارزش‌گذاری شده و برهمین اساس احتمالا اتریوم در سال ۲۰۲۴ رشد بیشتری نسبت به بیت‌کوین خواهد داشت.

قیمت تون کوین، بایننس کوین، ریپل، کاردانو، دوج کوین، متیک، چین لینک و شیبا نیز در شبانه روز گذشته رشدی ۲ تا ۶ درصدی را تجربه کردند. سولانا با ۷.۵ درصد و اوالانچ با ۸.۵ درصد افزایش قیمت، صعودهای خیرکننده‌ای را به ثبت رساندند. 

در شرایطی که بازار کریپتو کاملا سبزپوش شده است، سی (SEI) با رشدی ۳۰ درصدی توانست لقب پرسودترین رمزارز بازار را از آن خود کند. قیمت سی در یک هفته اخیر حدودا ۸۰ درصد افزایش یافته است. ومیکس (WEMIX) با ۲۲ درصد و مینا (MINA) با ۲۱ درصد رشد، در جایگاه بعدی قرار دارند. در این میان صعود ۱۵ درصدی سلستیا (TIA) نیز بسیار قابل توجه است.

میم کوین پپه نیز از قافله عقب نمانده است. قیمت پپه در ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۱۰ درصد رشد را تجربه کرد. اما هلیوم (HNT) در ادامه روند نزولی هفته گذشته خود، دیروز مجدد در حدود ۴ درصد کاهش قیمت را ثبت کرد و این بدترین عملکرد در میان ۱۰۰ رمزارز برتر بازار بود. در چنین شرایطی که احساسات صعودی همراه با عدم اطمینان بر بازار غالب است، سرمایه‌گذاران باید نسبت به مدیریت ریسک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ارش اریایی
ارش اریایی
3 ماه قبل

امیدوارم ۲۰ دی اتفاق خوبی بیفته و ای تی اف تایید بشه، وگرنه مایی که بالا سوار شدیم مجبوریم توی ضرر بکشیم بیرون

دکمه بازگشت به بالا