اخبار ارزهای دیجیتال

قدرت‌نمایی گاوها با شکستن مقاومت‌های کلیدی همراه شد؛ پرسودترین رمزارزهای هفته کدام‌ها بودند؟

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هفته هیجان‌انگیزی را پشت سرگذاشتند و با عبور از مقاومت‌های کلیدی زمزمه‌های احتمال ایجاد یک رالی بابانوئل را تقویت کردند. در این مطلب تحولات بازارهای مالی را مرور می‌کنیم. 

به گزارش والکس، قیمت بیت کوین با ثبت افزایشی حدودا ۷ درصدی در هفته گذشته به بالای ۳۷ هزار دلار رسید و گاوها تلاش کردند که قیمت را در بالای این مقاومت کلیدی حفظ کنند. احتمال تایید صندوق‌های ETF بیت کوین آن‌چنان احساسات صعودی را به وجود آورده که شاخص ترس و طمع به عدد کم‌سابقه ۷۸ و طمع فوق‌العاده شدید رسیده است. بیت کوین اکنون بیش از ۷۲۴ میلیارد دلار از کل حجم ۱ تریلیون دلاری بازار کریپتو را در اختیار دارد و برهمین اساس دامیننس بیت کوین ۵۲.۷۳ درصد را نشان می‌دهد. 

خبر احتمال راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم توسط شرکت بلک راک نیز باعث ایجاد هیجانات صعودی شد و قیمت اتریوم از مقاومت ۲ هزار دلاری عبور کرد. اتریوم در هفته گذشته بیش از ۱۱ درصد رشد کرده و روزهای جذابی را برای سرمایه‌گذاران رقم زده است. 

اما این همه ماجرا نبود و آلت کوین‌ها نیز به تبعیت از پادشاه کریپتو سبزپوش شدند. قیمت سولانا با ۳۴ درصد رشد به بالای ۵۴ دلار رسید و قیمت ریپل نیز در هفت روز حدود ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. تون کوین تلگرام نیز تحت تاثیر راه‌اندازی ویژگی جدید این اپلیکیشن به قیمتی بیش از ۲.۶۰ دلار هم رسید اما با ورود به فاز اصلاح تا ۲.۴۲ دلار پایین آمد. قیمت تون کوین در هفته گذشته بیش از ۷ درصد رشد کرده است. 

قیمت چین لینک هم با ۳۲ درصد رشد به بالای ۱۴ دلار رسید و قیمت دوج کوین نیز با ثبت ۱۱ درصد افزایش قیمت در هفت روز گذشته از ۰.۰۷۶ دلار عبور کرد. بازار ارزهای دیجیتال در چنان وضعیت صعودی قرار دارد که کمتر رمرزارزی را می‌توان یافت که کاهش قیمت را ثبت کرده باشد. قیمت میکر (MKR) در هفته گذشته حدود ۲.۵ درصد کاهش یافته و این بیشتر سقوط در میان ۱۰۰ رمزارز برتر است. همین مساله بار دیگر برتری گاوها را به ما ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که تلاش خرس‌ها چندان موفق نبوده است.

صحبت‌های گری گنسلر رئیس SEC و تاکید روی این مساله که امکان راه‌اندازی مجدد صرافی ورشکسته FTX وجود دارد باعث شد که توکن فراموش شده FTT در هفت روز بیش از ۲۷۴ درصد رشد کند! این رمزارز تنها در ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۵۰ درصد رشد کرده است. قیمت کسپا (KAS) و قیمت سلستیا (TIA) نیز به ترتیب ۶۶ و ۵۰ درصد افزایش قیمت در هفت روز گذشته را ثبت کرده‌اند. 

اصلاح قیمت طلا به کانال ۱۹۳۰ دلار؛ قیمت تتر ثابت مانده است

این صعودهای فوق‌العاده در بازار ارزهای دیجیتال در حالی اتفاق افتاده است که یک ماه بعد از شروع جنگ در نوار غزه همچنان بازارهای سنتی و به ویژه بازارهای انرژی در یک وضعیت عدم اطمینان به سر می‌برند و مقامات سیاسی کشورهای جهان در ایجاد آتش‌بس موفق نبوده‌اند. در چنین شرایطی هنوز مانند اولین روزهای جنگ در خاورمیانه، وقوع هر اتفاقی محتمل است. رابرت کیوساکی خرید طلا در چنین شرایطی را کاری هوشمندانه ارزیابی کرده است. هر انس طلا هم‌اکنون در حدود ۱۹۳۸ دلار معامله می‌شود. 

در بازارهای انرژی، نفت سبک در حدود ۷۷ دلار و نفت برنت نیز در حدود ۸۱ دلار داد و ستد می‌شود. قیمت نفت و انرژی همچنان گوش به زنگ اخبار خاورمیانه است. در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران بازدهی ۴.۳ درصدی را ثبت کرد و روزهای خوبی را پشت سرگذاشت و این برخلاف پیش‌بینی برخی تحلیلگران بود. قیمت تتر نیز با حفظ روند روزهای گذشته همچنان در حدود ۵۱۳۰۰ تومان در صرافی‌های ایرانی معامله می‌شود. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۸

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مرتضی حسینی
مرتضی حسینی
6 ماه قبل

گزارش خوب وبموقعی بود..منتظرگزارشهاومقالات بعدی هستیم..ممنون👍🌹🌹🌹

دکمه بازگشت به بالا