اخبار بیت کوین

مایکل سیلر: تقاضا برای بیت کوین در یک سال آینده می‌تواند تا ۱۰ برابر افزایش یابد

بنیانگذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy) تاکید دارد که تقاضا برای بیت کوین پس از هاوینگ (Halving) سال آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. او پیش‌بینی کرده که بیت کوین تا ۲۰ یا ۲۵ سال بعد دو برابر سریع‌تر از شاخص S&P 500 یا هر سبد دارایی‌ باکیفیت و با تنوع خوب دیگری رشد کند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، مایکل سیلر (Michael Saylor)، بنیانگذار مایکرواستراتژی و یکی از گاوهای مشهور بیت کوین، معتقد است که تا پایان سال ۲۰۲۴ و با وقوع هاوینگ در تنها چند ماه دیگر، تقاضا برای بیت کوین می‌تواند تا ۱۰ برابر افزایش یابد.

طی یک سخنرانی در کنوانسیون کریپتو استرالیا ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۰ نوامبر، از سیلر خواسته شد که چشم‌انداز خود را برای بیت کوین و اکوسیستم آن در چهار تا پنج سال آینده بیان کند.

سیلر در پاسخ ابتدا با ارائه خلاصه‌ای از چرخه بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴، خاطرنشان کرد که بیت‌ کوین از یک «دارایی آفشور و نظارت نشده» به یک «برنامه جریان اصلی و نهادینه‌شده» تبدیل شده است.

سیلر گفت که بیت کوین در کوتاه‌مدت و تا پایان سال ۲۰۲۴ به یک «دارایی جریان اصلی و در دوره بلوغ‌» تبدیل خواهد شد.

او با اشاره به پویایی‌های کلیدی پیرامون عرضه و تقاضا که به زودی شاهد آن‌ها خواهیم بود، گفت:

من فکر می‌کنم که ۱۲ ماه آینده بازه زمانی مهم و بسیار بزرگی خواهد بود. زیرا تقاضا [به صورت ماهانه] باید دو یا سه برابر شود یا شاید با ضریب ۱۰ افزایش یابد، یعنی از دو به ۱۰. در ضمن عرضه موجود برای فروش بیت کوین در آوریل ماه به نصف کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد:

بنابراین به جای یک میلیارد دلار بیت کوین در دسترس ماینرها در هر ماه، این رقم نیم میلیارد دلار خواهد شد. این امر بسیار بی‌سابقه است چرا که ما از تعادل عرضه و تقاضای ۱۵ میلیارد دلاری و عرضه و تقاضای ارگانیک ۱۲ میلیارد دلاری خارج می‌شویم. چه اتفاقی می‌افتد وقتی یکی از آنها (عرضه یا تقاضا) دو برابر شود و دیگری نصف شود؟ قیمت خود را با این شرایط متفاوت تعدیل خواهد کرد.
سیلر
سخنرانان رویداد کنوانسیون استرالیا در ملبورن

سیلر در ادامه ۱۲ ماه آینده بیت‌ کوین را به‌ عنوان یک «مهمانی برای طلوع» توصیف کرد، زیرا این دارایی از «دانشگاه» فارغ‌التحصیل شده و حالا وارد دنیای واقعی می‌شود.

با نگاهی به سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸، سیلر پیش‌بینی کرده که بیت کوین همچنان در مرحله رشد سریع خود خواهد بود، زیرا پذیرش در صنعت فناوری‌ها و بانک‌های بزرگ در سراسر جهان گسترش می‌یابد و هر دوی این بخش‌ها بیت کوین را در محصولات و خدمات خود ادغام می‌کنند.

سیلر همچنین انتظار دارد که شاهد رقابت زیادی بین شرکت‌هایی مانند اپل و متا (فیس بوک) باشیم، چرا که آنها نیز به زودی در معرض بیت‌ کوین قرار می‌گیرند تا در نهایت برای کسب سودهای بزرگ آن را بفروشند.

او در این باره گفت:

ما رقابت شدیدی را در بین بزرگان وال استریت برای به دست آوردن بیشترین سهم از این دارایی تجربه خواهیم کرد. همچنین صرافی‌های کریپتویی را نیز در حال رقابت خواهیم دید و همچنین شرکت‌های فناوری دیگر هم خود را درگیر این موضوع می‌کنند. این را می‌توان به عنوان یک تیک تایید در نظر گرفت.

او اضافه کرد:

تیک بعدی زمانی خواهد بود که مگا بانک‌های عظیم یا متولیان بیت‌ کوین با جی‌پی مورگان (JPMorgan)، مورگان استنلی (Morgan Stanley)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، بانک آمریکا (Bank of America) و دویچه بانک (Deutsche Bank) وارد همکاری شوند. هنگامی که آنها با فعالیت‌هایی مانند ارائه وام عادی، وام مسکن، سفارشی‌سازی محصولات مالی و انجام معاملات با بیت کوین درگیر شوند، به یکی دیگر از شاخص‌های مهم پذیرش و ادغام این ارز دیجیتال در سیستم مالی اصلی دست پیدا می‌کنیم.

سیلر با نگاهی بیشتر به آینده، یعنی حدود ۲۵ سال آتی، پیش‌بینی‌های فوق‌العاده‌ای را برای قیمت بیت‌ کوین ارائه کرده و تاکید دارد که این دارایی دیجیتال از هر دارایی باکیفیت دیگری حتی با یک حاشیه سود قابل توجه پیشی‌ می‌گیرد.

وی افزود:

وقتی بیت کوین به نرخ رشد پایانی خود برسد، شاید تا ۲۰ سال و شاید هم ۲۵ سال بعد، انتظار می‌رود دو برابر سریع‌تر از شاخص S&P 500، دو برابر سریع‌تر از آن به صورت مرکب یا هر سبد دارایی‌ باکیفیت و با تنوع خوب دیگری رشد کند.

مایکل سیلر در پایان گفت:

بنابراین، اگر مثل من فکر می‌کنید، تنها بگویید که خب […] حالا دو برابر می‌شویم، باز هم دو برابر می‌شویم، باز هم دو برابر می‌شویم و همچنان این روند ادامه خواهد داشت. ارزش این کوین روند رشد خود را به یک میلیون دلار، ۲ میلیون دلار، ۵ میلیون دلار و ۱۰ میلیون دلار ادامه خواهد داد.

مایکرواستراتژی در حال حاضر حدود ۱۵۸،۴۰۰ بیت کوین دارد و این شرکت تا تاریخ ۲ نوامبر حدود ۹۰۰ میلیون دلار در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا