اخبار ارزهای دیجیتال

رونمایی از طرح جدید برای ماینرهای بیت کوین در آمریکا

دولت ایالات متحده نگران است که با رشد قیمت بیت کوین، تمایل به استخراج این رمزارز نیز افزایش یابد و این مساله، فشار مضاعفی را بر شبکه توزیع انرژی تحمیل کند. بر همین اساس، الزامات گزارش‌دهی جدیدی برای تمام ماینرهای ارز دیجیتال فعال در آمریکا طراحی شده است تا داده‌های مربوط به میزان برق مصرفی آن‌ها با دقت کنترل شود. 

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، اخیرا برگزاری یک نظرسنجی اضطراری را مطرح کرده است. این نظرسنجی، نشان‌دهنده تلاش دیگری از سوی دولت جو بایدن برای مهار استخراج بیت کوین است که دموکرات‌ها به طور گسترده از آن به دلیل آلودگی محیط زیست انتقاد کرده‌اند.

اداره اطلاعات انرژی، نظرسنجی خود را هفته آینده آغاز خواهد کرد و شرکت‌های ماینینگ را از نظر تعداد تاسیسات ماینینگ، محل فعالیت آن‌ها و اینکه آیا با استفاده از اثبات کار (POW) یا اثبات سهام (POS) با ارزهای دیجیتال تعامل دارند را بررسی می‌کند. 

جو دکارولیس (Joe DeCarolis) مدیر EIA در بیانیه‌ای گفت: 

ما به طور خاص بر چگونگی تحول تقاضای انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال تمرکز می‌کنیم. مناطق جغرافیایی با رشد بالا را شناسایی می‌کنیم و منابع برق مورد استفاده برای برآورده کردن تقاضای استخراج ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کنیم.

در طرح جدید، ماینرها باید داده‌های ماهانه را ارسال کنند و در صورت عدم انجام این کار، با جریمه‌های کیفری، مجازات‌های مدنی و سایر تحریم‌ها رو به رو می‌شوند. EIA افزایش ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته را به عنوان دلیلی برای اجرای این طرح عنوان کرد چرا که با رشد مداوم قیمت، احتمالا صنعت ماینینگ در مدت زمان کوتاهی به شدت گسترش پیدا می‌کند. 

EIA اعلام کرد: 

قیمت‌های بالاتر انگیزه بیشتری برای فعالیت استخراج ارز دیجیتال ایجاد می‌کند که به نوبه خود مصرف برق را افزایش می‌دهد. اثرات ترکیبی استخراج بیت کوین و افزایش استفاده از سیستم‌های الکتریکی مختلف می‌تواند به اوج تقاضا منجر شود که بر عملکرد شبکه انرژی و قیمت‌های مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد.

مناطقی مانند تگزاس قبلا طرح‌هایی برای پایداری شبکه توزیع و حفظ حیات ماینرها را مطرح کرده بودند. به عنوان مثال، ماینرها به طور توافقی در زمان اوج مصرف برق، دستگاه‌های خود را خاموش می‌کنند و در ازای آن یارانه دریافت می‌کنند.

با توجه به مسائل زیست محیطی، بررسی‌ها و تحلیل‌های قبلی تخمین زده‌اند که ترکیب انرژی سبز بیت کوین بیش از ۵۰ درصد است و آن را به یکی از پایدارترین صنایع روی زمین تبدیل می‌کند. دولت بایدن قبلا برای جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی تلاش کرد مالیات ۳۰ درصدی را بر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین اعمال کند، اما ناموفق بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا