اخبار اتریوم

تاریخ آپدیت Dencun اتریوم پنجشنبه مشخص می‌شود

توسعه‌دهنده اصلی اتریوم از اجرای موفق آزمایشی ارتقا Dencun این شبکه خبر داده و گفته که تاریخ راه‌اندازی Mainnet این آپدیت به زودی مشخص می‌شود.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، توسعه‌دهندگان اتریوم قصد دارند در روز پنجشنبه هشتم فوریه (۲۰ بهمن)، تاریخ راه‌اندازی شبکه اصلی آپدیت Dencun را تعیین کنند. این ارتقا، شامل چندین پیشنهاد یا EIP برای بهبود عملکرد بلاکچین می‌شود. یکی از مهم‌ترین آنها پروتو دنک شاردینگ است که انتظار می‌رود هزینه‌های تراکنش را در شبکه‌های لایه دو کاهش دهد.

تیم بیکو (Tim Beiko) توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، در یکم فوریه در پست خود در پلتفرم ردیت اعلام کرد که آزمایش اخیر این به‌روزرسانی، بسیار خوب پیش رفته است. او جزئیات جلسه شماره ۱۸۰ برنامه‌نویسان اتریوم یا ACDE را نیز منتشر کرد. در این جلسه که مطابق معمول از طریق زوم برگزار شده، توسعه‌دهنده‌ها درباره فورک Sepolia‌ در تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) و آزمایش آپدیت Holesky که قرار است در روز هفتم فوریه (۱۹ بهمن) اجرا شود، صحبت کرده‌اند.

بیکو اضافه کرد که اگر همه چیز برای اجرای Dencun به خوبی پیش برود، تاریخ فورک از شبکه اصلی در جلسه دولوپرهای اصلی (ACDC) بعدی، مشخص خواهد شد. این جلسه قرار است در تاریخ هشتم فوریه یعنی پنجشنبه این هفته برگزار شود.

در همین حال، کریستین کیم (Cristiane Kim)، معاون تحقیقات شرکت خدمات مالی و مدیریت سرمایه گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، احتمال راه‌اندازی دنکون تا پایان ماه مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۳) را ۸۰ درصد تخمین زده است. هرچند که او یک شانس ۴۰ درصدی هم برای اجرای این آپدیت تا پایان فوریه (۱۰ اسفند) قائل شده است.

دستاورد ارتقا دنکان چیست؟

آپگرید Dencun‌ شامل چند تغییر عمده در لایه‌های اجماع و اجرای بلاکچین اتریوم است. جزئیات این تغییرات در یک پست وبلاگی در تاریخ ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) توسط بنیاد اتریوم ذکر شده است. این آپدیت، قدم بعدی به‌روزرسانی Shapella محسوب می‌شود که در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ (۲۳ فروردین ۱۴۰۲) اجرا شد. شاپلا، امکان خارج شدن از استیکینگ ETH را فراهم کرد و از این رو، نقش مهمی در ورود سرمایه‌گذاران نهادی به این رمزارز داشت.

دنکون در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) در شبکه آزمایشی Goerly فعال شد. طی این رویداد، چندین EIP، ازجمله EIP-4844 معرفی شدند. این پیشنهاد، امکان به اشتراک‌گذاری Proto-dank را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود این تکنولوژی به شکل قابل توجهی هزینه‌های تراکنش در اتریوم را کاهش دهد.

هدف پروتو دنک شاردینگ، در حقیقت کاهش هزینه رول‌آپ‌هاست. رول‌آپ‌ها، تراکنش‌ها و داده‌ها را در خارج از زنجیره دسته‌بندی کرده و سپس کدهای اثبات محاسباتی را به لایه یک اتریوم ارسال می‌کنند. این سازوکار، دسترسی به داده‌ها را با ایجاد یک محفظه یا Container جدید که به آن اصطلاحا حباب یا Blob گفته می‌شود، ارزان‌تر می‌کند.

تحلیل شما از نحوه اثرگذاری این آپدیت بر قیمت اتریوم چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا