اخبار اتریوم

گس فی اتریوم به کف ۵ ساله رسید؛ معنای آن برای قیمت اتریوم چیست؟

علیرغم تایید ETFهای اسپات اتر، گس فی اتریوم به پایین‌ترین حد در پنج سال گذشته رسیده است و نگرانی‌هایی را در مورد افزایش عرضه و تاثیر احتمالی آن بر قیمت اتریوم (ETH) ایجاد کرده است.

به گزارش والکس، گس فی اتریوم اخیرا به پایین‌ترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده است، در حالی که قیمت اتریوم برای صعودی ماندن سخت در تلاش است. گزارش اخیر شرکت کایکو ( Kaiko) این کاهش و پیامدهای بالقوه آن بر قیمت اتریوم را برجسته کرده است. شایان ذکر است علیرغم شروع معاملات ETF اسپات اتر در ایالات متحده، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار اخیراً فاز بسیار پرنوسانی را پشت سر گذاشته است.

قیمت اتریوم
اتریوم Ethereum (ETH)
۱۳۶,۵۵۲,۶۴۳.۰۰ تومان
$ ۲,۲۹۰.۰۰۰ -۴.۰۱%

خرید و فروش امن، سریع و آسان اتریوم در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید اتریوم

گس فی اتریوم به پایین‌ترین حد خود رسید

گزارش اخیر کایکو نشان می‌دهد گس فی اتریوم به پایین‌ترین حد در پنج سال گذشته رسیده است. این کاهش در درجه اول به افزایش فعالیت در راه حل‌های لایه ۲ و ارتقای دنکن (Dencun) در ماه مارس نسبت داده می‌شود.

شایان ذکر است که ارتقای Dencun نوآوری‌هایی مانند بلاب (Blob) را معرفی کرده که به طور قابل توجهی هزینه تراکنش‌ها را برای شبکه‌های لایه ۲ کاهش داده است. برای مثال، شبکه‌هایی مانند بیس (Base)، آربیتروم (Arbitrum) و غیره، اکنون می‌توانند داده‌های خود را در اتریوم با کسری از هزینه قبلی منتشر کنند.

اگرچه ممکن است به نظر برسد کارمزد کمتر برای کاربران اتر خبر خوبی باشد، اما با با حرف و حدیث‌هایی همراه است. کارمزدهای کاهش‌یافته نشان می‌دهد ETH کمتری در طول تراکنش‌ها سوزانده می‌شود که به نوبه خود عرضه کلی این ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد. از ماه آوریل، افزایش عرضه ثابت بوده و نگرانی‌ها را در مورد تأثیر آن بر قیمت اتریوم افزایش داده است.

از لحاظ تاریخی، اتریوم شاهد نوسانات بسیار زیادی در گس فی بوده است؛ به خصوص در طول افزایش علاقه نسبت به حوزه دیفای ( DeFi) در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۱. کاهش فعلی در هزینه‌های گس منعکس‌کننده روند گسترده‌تری از کاهش هزینه‌های شبکه است که توسط پیشرفت‌های تکنولوژی هدایت می‌شود. با این حال، افزایش عرضه در میان محرک‌های تقاضا مانند ETF اسپات اتر می‌تواند به طور بالقوه مانع از افزایش قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت شود.

کاهش قیمت اتریوم

کاهش هزینه‌های گس در بحبوحه زمان حساسی برای بازار ارزهای دیجیتال رخ داده است. علیرغم راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم در ایالات متحده که پیش‌بینی می‌شد قیمت آن را افزایش دهد، اتریوم به شدت نوسانی باقی ماند. با این حال، کاهش گس فی نگرانی‌ها را در مورد کاهش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال افزایش داده است.

در عین حال، در دراز مدت، موفقیت پروژه‌های لایه ۲ و ارتقاءهایی مانند Dencun می‌توانند راه را برای یک شبکه اتریوم کارآمدتر هموار کنند. با این حال، تأثیر فوری بر قیمت‌ ETH ممکن است کمتر مطلوب باشد، به خصوص اگر افزایش عرضه همچنان از تقاضا بیشتر باشد.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت ETH با ۲.۶۵ درصد کاهش به ۲٬۵۹۰ دلار رسید و حجم معاملات آن با ۳۱ درصد افزایش به ۱۱.۱۴ میلیارد دلار رسید. قابل ذکر است که دومین ارزش بازار ارز دیجیتال در ۳۰ روز گذشته نزدیک به ۲۶ درصد سقوط کرد که نشان‌دهنده فشار فروش بالای این ارز دیجیتال است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا