اخبار اتریوم

آپدیت Dencun اتریوم اواخر دی ماه در شبکه آزمایشی گوئرلی اجرا می‌شود

توسعه‌دهندگان بلاکچین اتریوم قصد دارند به‌روز رسانی Dencun را در شبکه آزمایشی در ماه ژانویه (دی و بهمن) اجرا کنند. همچنین این برنامه‌ریزی به اجرای این آپدیت در شبکه اصلی اتریوم در پایان فوریه اشاره دارد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین دسک، توسعه‌دهندگان اتریوم در حال فعالیت برای ارتقای Dencun هستند. این به‌روزرسانی یک نقطه عطف بزرگ برای شبکه اتریم خواهد بود؛ زیرا در طی آن، ظرفیت ذخیره‌سازی داده‌ها از طریق فرآیند جدیدی به نام “proto-danksharding” افزایش پیدا می‌کند.

طبق برنامه توسعه‌دهندگان، ۱۷ ژانویه برای اجرای این ارتقا در شبکه آزمایشی Goerli تعیین شده است. ارتقایی که proto-danksharding را فعال می‌کند، که هزینه‌های تراکنش در پروژه‌های لایه دو را کاهش می‌دهد و بلاکچین را با افزایش فضا برای ذخیره‌سازی بلاب‌هایی از داده‌ها (Blob) مقیاس‌پذیر می‌کند.

تیم بیکو سرپرست پشتیبانی پروتکل در بنیاد اتریوم در این مورد گفت:

بدیهی است که اگر قبل از آن یک مشکل اصلی یا باگی پیدا کنیم، می‌توانیم این آپدیت را لغو کنیم. البته در حالت ایده‌آل، پست وبلاگ را در هفته هشتم ژانویه برای فورک منتشر می‌کنیم، بنابراین افراد حداقل یک هفته فرصت دارند تا به‌روزرسانی را اجرا کنند.

اجرای Dencun در ابتدا برای سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، اما توسعه‌دهندگان آن را به دلیل پیچیدگی‌های فنی تا اوایل سال ۲۰۲۴ عقب انداختند.

توسعه‌دهندگان همچنین پیش‌نویس جدول زمانی ارتقای آزمایشی Dencun را ارائه دادند که طی آن اجرای این آپدیت در شبکه آزمایشی Sepolia، در ۳۱ ژانویه، در شبکه آزمایشی Holesky در ۷ فوریه و در نهایت اجرای تغییرات در شبکه اصلی در اواخر فوریه خواهد بود. آنها عنوان کردند که این تاریخ‌ها ممکن است بسته به نتیجه فورک‌های شبکه آزمایشی تغییر کند.

آپدیت Dencun اولین ارتقاء بزرگ از زمان Shapella در اوایل سال جاری خواهد بود که امکان برداشت اتریوم‌های استیک شده از بلاکچین را فراهم کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا