اخبار بیت کوین

اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو به همراه کف محلی قیمت بیت کوین؛ در این هفته چه خواهد شد؟

فاندامنتال‌های شبکه بیت‌ کوین هیچ‌گاه تا به این اندازه امیدوارکننده نبوده‌اند، زیرا در هفته‌ای که تصمیمات کلیدی از سوی فدرال رزرو ایالات متحده برای نرخ بهره گرفته می‌شود، امید برای تقویت قیمت بیت‌ کوین بیشتر از پیش بازمی‌گردد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت‌ کوین با خوش‌بینی زیادی هفته‌ جدید را آغاز کرده است، چرا که معامله‌گران به اولین کندل سبز هفتگی قیمت بعد از بیش از یک ماه خوش‌آمد گفته‌اند.

قدرت قیمت بیت‌ کوین پس از یک آگوست ناامیدکننده و آغاز ضعیف ماه سپتامبر، به آرامی بهبود یافته و جفت ارز BTC/USD به سمت ۲۷ هزار دلار حرکت کرده است.

کلوز هفتگی قدرتمند، زمینه‌ آغاز روزهای هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند که شامل یک رویداد اقتصاد کلان کلیدی در ایالات متحده به عنوان عاملی برای ادامه‌دار بودن نوسانات هم می‌شود.

فدرال رزرو ایالات متحده برای تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های نرخ بهره‌ خود تصمیم می‌گیرد و هرگونه اتفاق غیرمنتظره‌ای از سوی کمیته تأثیرات مهمی برای دارایی‌های ریسکی، از جمله ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

در جهات دیگر اما شرایط برای بیت‌ کوین امیدوارکننده به نظر می‌رسد و از جمله نکات مثبت می‌توان به رشد روز افزون و رکوردزنی‌های پی در پی فاندامنتال‌های شبکه از جمله هش ریت اشاره کرد.

قدرت‌های پشت پرده نیز به طور مشابه در رفتار هودلرها منعکس می‌شوند، به طوری که تعداد کیف‌ پول‌ها مستقل از عملکرد قیمت بیت‌ کوین، به رشد خود ادامه می‌دهند.

معامله‌گران نگاهی به «کف محلی» قیمت بیت‌ کوین دارد

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که بیت‌ کوین در طی آخر هفته گذشته نوسانات کمی را تجربه کرده، اما شرایط آرام معاملاتی همین حالا هم در هفته جدید به چالش کشیده شده‌اند.

طولی نکشید که کلوز هفتگی بامداد امروز جای خود را به نوسانات صعودی بدهد و در زمان نگارش این مقاله، گاوها در تلاش هستند تا چارچوبی بر همین اساس برای شکستن سقف‌های قیمتی ماهانه ایجاد شده تا به امروز ایجاد کنند.

نمودار ۱ ساعته BTC/USD
نمودار ۱ ساعته BTC/USD

Credible Crypto، معامله‌گر شناخته‌شده، به طور واضحی اشاره کرده که احتمالاً منطقه معاملاتی آخر هفته ممکن است یک «کف محلی» را برای قیمت تشکیل دهد.

او در کنار ارائه نموداری از اوردر بوک بزرگترین صرافی رمزارزی جهان یعنی بایننس، به دنبال‌کنندگان خود در X (همان توییتر سابق) گفت:

از این منطقه همچنان به خوبی دفاع می‌شود و خریداران به تازگی دوباره وارد آن شده‌اند. به نظر می‌رسد که شرایط برای ایجاد یک کف یا پایه محلی در حال فراهم شدن است.

وی افزود:

فکر می‌کنم به زودی به ۲۷ هزار دلار یا بالاتر از آن برگردیم.
نمودار داده‌های اوردر بوک BTC/USD در بایننس
نمودار داده‌های اوردر بوک BTC/USD در بایننس

او در پست قبلی خود نیز نکاتی را راجع به نبود دلایل محکم برای شورت گرفتن بیت کوین در سطوح آخر هفته با توجه به بهبود نقدینگی پیشنهادات ارائه داده است.

این کلوز هفتگی قیمت برای میکائیل ون ده پوپ (Michaël van de Poppe)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت معاملاتی Eight نیز هیجان‌انگیز بوده است. وی ضمن تأکید بر این موضوع، یک حمایت کلیدی را مشاهده کرده که در میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای (EMA) حفظ شده است.

او در توضیحات خود گفت:

بیت‌ کوین در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای قرار گرفته است و این سطح برای ادامه‌ روند صعودی اهمیت دارد.

او ادامه داد:

هفته بعد نیز باید این کار را ادامه دهیم و حالا قیمت شبیه به چرخه سال‌های ۲۰۱۵/۲۰۱۶ شده است.

ون ده پوپ نموداری را به اشتراک گذاشته که تعامل بین قیمت اسپات و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای، که در حال حاضر در مبلغ ۲۵،۷۰۰ دلار قرار دارد را نشان می‌دهد.

او در یک پست جداگانه افزود:

با کلوز هفتگی پرقدرت بیت کوین در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای، بازارها به سمت تثبیت خود متمایل شده‌اند. احتمال اتمام اصلاحات هم روز به روز بیشتر می‌شود.
چارت BTC/USD ون ده پوپ

بعضی از افراد نسبت به چشم‌انداز بیت‌ کوین تا ۲۰۲۴ هوشیار مانده‌اند و حساب‌شده عمل می‌کنند. از جمله آنها می‌توان به معامله‌گر و تحلیل‌گر معروف، Rekt Capital اشاره کرد، که همچنان به احتمال تشکیل الگوی معاملاتی سقف دوگانه نزولی بر روی تایم‌فریم‌های هفتگی چشم دوخته است.

او در بخشی از آنالیز آخر هفته خود در پلتفرم X نوشت:

مرتکب اشتباه نشوید – بیت‌کوین در مراحل‌ اولیه بازار گاوی قرار دارد.

در بلندمدت چشم‌انداز صعودی است. اما در میان‌مدت چطور؟ در طول ۷ ماه آینده، هم ممکن است یک بار دیگر اصلاح مهمی رخ دهد و هم اینکه نه. آیا چنین می‌شود؟ عاقلانه است که اگر همچنین اصلاحی به وقوع بپیوندند حداقل برای آن آماده باشیم.
نمودار BTC/USD

نوسانات ایجاد شده در آستانه جلسه FOMC با احتمال ۹۹ درصدی توقف افزایش نرخ بهره

در این هفته واژه‌ «FOMC» یعنی «کمیته بازار آزاد فدرال» بین همگان دهان به دهان می‌شود و این کمیته جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد تا در مورد مسیر حرکت نرخ بهره‌ در آینده تصمیم‌گیری کند.

اگر تاریخ را گواه خود قرار دهیم، تصمیم‌گیری FOMC در تاریخ ۲۰ سپتامبر برای نرخ بهره حداقل باعث بروز نوعی از نوسانات در دارایی‌های ریسکی، از جمله بیت‌ کوین و سایر رمزارزها می‌شود.

افراد مختلف جامعه نظرات متفاوتی درباره جلسه‌ مهم فدرال رزرو دارند و داده‌های کلان هفته گذشته نشان دادند که نرخ تورم از انتظارات اقتصاددانان بالاتر بوده، اما فعالین بازارهای مالی به طور عمده باور دارند که فدرال رزرو ایالات متحده در جهت مقابله با تورم اقدام به افزایش نرخ بهره‌ نخواهد کرد.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، مردم درباره احتمال ثابت ماندن نرخ بهره در طی این جلسه تقریباً اتفاق نظر دارند.

نمودار احتمالات نرخ بهره هدف فدرال رزرو
نمودار احتمالات نرخ بهره هدف فدرال رزرو

این امر ممکن است تأثیر رویداد FOMC را کاهش دهد، اما از سوی دیگر، تصمیمی غیرمنتظره که برخلاف تمایلات و ارزیابی بازار اتخاذ شود، با شدت بیشتری احساس خواهد شد.

The Kobeissi Letter، یک منبع تفسیر داده‌های مالی، در حالی که به معرفی برخی از داده‌های کلان آتی و موارد دیگر می‌پردازد، به طور خلاصه گفت:

این هفته شرایط ماه‌های باقیمانده از سال ۲۰۲۳ تعیین خواهد کرد.

رهنمود فدرال رزرو در روز چهارشنبه، مسیر تصمیمات کلی در جلسات بعدی را مشخص می‌کند. انتظار می‌رود در این هفته شاهد نوسانات زیادی باشیم.

Ecoinometrics، منبع بررسی داده‌های رمزارزی و ارائه‌دهنده دیدگاه‌های کلان، درباره نتیجه احتمالی جلسه FOMC توضیح داد و گفت که تعجبی ندارد شانس بازار برای ادامه روند خود بر اساس سیگنال‌های فدرال مشخص شود.

این منبع در آخرین‌ روزهای هفته گذشته نوشت:

در جلسه FOMC مورخ ۲۰ سپتامبر، هیچ افزایش نرخ بهره‌ای وجود نخواهد داشت. این همان چیزی است که معاملات آتی صندوق‌های فدرال رزرو ایالات متحده در بازار بر اساس آن ایجاد شده‌اند.

و در واقع آنها برای مدت طولانی در مورد این موضوع بسیار مصمم بوده‌اند. این واقعیت که آخرین اعداد تورمی دقیقاً در جهت درستی پیش نمی‌روند نیز چیزی را در این باره تغییر نداد.
صندوق‌های آتی فدرال رزرو
صندوق‌های آتی فدرال رزرو

او با ارائه نموداری افزود که بازار هیچ‌وقت در مورد آنچه که در ماه سپتامبر اتفاق خواهد افتاد شک و تردید نداشته است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۸

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا