اخبار بیت کوین

گلسنود هشدار می‌دهد؛ هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین در ضرر هستند!

آخرین گزارش آنچین گلس‌نود نشان می‌دهد هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین بیشترین ضررهای ناشی از افت اخیر بیت‌کوین به زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار را متحمل شده‌اند.

به گزارش والکس، در ۵ آگوست (۱۵ مرداد)، قیمت بیت کوین بیش از ۱۵٪ سقوط کرد و به ۴۹٬۰۵۰ دلار یعنی به پایین‌ترین سطح شش ماهه خود رسید. تحلیلگران گلس‌نود بر این باورند که این اصلاح یک «واکنش بیش از حد» از سوی هولدرهای کوتاه‌مدت بوده است.

وضعیت هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین

گزارش گلسنود نشان می‌دهد با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) در حدود ۵۸٬۸۰۰ دلار در نوسان بوده است، هولدرهای ​​کوتاه مدت (STH)، یعنی افرادی که بیت کوین را کمتر از ۱۵۵ روز نگه داشته‌اند، اکنون بیت کوین‌های خود را در وضعیت «زیان تحقق نیافته» نگه می‌دارند.

این گروه عمدتاً متشکل از افرادی هستند که بیت کوین را در طی رالی سال ۲۰۲۴ خریداری کردند؛ یعنی زمانی که قیمت در ۱۴ مارس به بالاترین حد خود یعنی ۷۳٬۸۴۵ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، «هولدرهای کوتاه‌مدت بیشترین زیان‌های ناشی از رکود اخیر را متحمل شده‌اند».

گلس‌نود خاطرنشان کرد نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین در هفته‌های اخیر به زیر ارزش تعادلی ۱.۰ کاهش یافته است که نشان می‌دهد پس از اصلاح اخیر بازار، این گروه از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین «بیشتر زیان‌ها را متحمل شدند».

STH-MVRV بیت کوین، ۳۰ روزه

در حالی که چنین اتفاقی در بازارهای صعودی رایج است، این گزارش هشدار داد که اگر STH-MVRV برای دوره‌های طولانی کمتر از مقدار تعادلی باقی بماند، ممکن است باعث وحشت سرمایه‌گذاران شود و بازار نزولی شدیدی را ایجاد کند.

دوره‌های پایدار که در آن STH-MVRV کمتر از ۱.۰ معامله می‌شود، می‌تواند منجر به افزایش احتمال وحشت سرمایه‌گذاران شود و پس از آن شاهد یک روند نزولی شدیدتر در بازار باشیم.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۴۵۰,۷۵۳,۴۲۶.۰۰ تومان
$ ۵۷,۹۷۷.۴۲۰ -۳.۱۸%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

Glassnode استدلال کرد که افت اخیر قیمت به خاطر واکنش بیش از حد سرمایه‌گذاران جدید بود، زیرا بیت کوین آنها در زیان تحقق نیافته نسبتا بالایی قرار داده بود.

تحلیلگران گلسنود میانگین هزینه خرج شده STH و میانگین هزینه هولد STH را همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، مقایسه کردند تا انحراف بین این دو معیار را تعیین کنند که چشم‌انداز خوبی از واکنش‌های بیش از حد احتمالی را ارائه می‌دهد.

وضعیت سرمایه‌گذاران جدید بیت کوین

طبق این تصویر، آنها «فقط یک انحراف جزئی» بین این دو معیار را برای تمام اصلاحات در طول چرخه جاری پیدا کردند.
از این رو، می‌توان استدلال کرد که با افت قیمت به زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار بازار شاهد واکنش بیش از حد از نوع متوسط از سوی هولدرهای کوتاه مدت بوده است.

تا زمانی که بیت کوین در چند هفته آینده زیر ۵۹٬۰۰۰ دلار باقی بماند و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA) سد راه آن باشد، همه هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین در ضرر خواهند بود.

نمودار روزانه بیت کوین

علیرغم اینکه بیت کوین به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود نزدیک شده است، همچنان بری عبور از آن با چالش مواجه است.

قیمت بیت‌کوین در ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه عبور کرد، اما نتوانست بالاتر از آن باقی بماند و به ۵۸٬۷۰۰ دلار بازگشت.

این امر ممکن است به چند دلیل رخ داده باشد؛ از جمله تداوم خروج سرمایه از ETFهای اسپات بیت کوین، کاهش سوددهی ماینرهای بیت کوین و ترس از رویدادهای منفی اقتصاد کلان.

داده‌های هفتگی ادعاهای بیکاری ایالات متحده و شاخص مدیران خرید (PMI) برای ماه آگوست قرار است در ۲۳ آگوست (۲ شهریوز) منتشر شوند. اگر هر دو نتایج کمتری را نسبت به پیش‌بینی‌ها اعلام کنند، می‌توانند به افزایش قیمت بیت کوین و عبور آن از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه کمک کنند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا