اخبار ارزهای دیجیتال

رابرت کیوساکی درباره سقوط بازار سهام در آمریکا هشدار داد!

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نویسنده مشهور کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» و مدافع سرسخت بیت کوین، هشداری جدی درباره ثبات بازارهای مالی سنتی، به ویژه بازار سهام ایالات متحده صادر کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از coinedition، کیوساکی در توییت اخیر خود نسبت به روند صعودی فعلی در شاخص‌های اصلی ابراز نگرانی کرد. شایان ذکر است که میانگین صنعتی داوجونز (Dow Jones Industrial Average)، شاخص کامپوزیت نزدک (Nasdaq Composite Index) و شاخص S&P 500 در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قابل توجهی داشته‌اند و S&P 500 به بالاترین حد خود رسیده است.

درآمدهای قوی شرکت‌ها و گزارش مشاغل ژانویه بهتر از حد انتظار، بازار سهام را تقویت کرده است. با این حال، کیوساکی می‌گوید که زیربنای اقتصاد بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. او تداوم صعود بازار سهام را به چیزی که از آن به عنوان Magnificent 7 یاد می‌کند، نسبت می‌دهد. این به گروهی از شرکت‌های بزرگ از جمله اپل، آلفابت، متا، آمازون، مایکروسافت، انویدیا و تسلا اشاره کرد که به گفته او به‌طور مصنوعی توسط منابع مالی دولتی حمایت می‌شوند.

موضع احتیاطی کیوساکی فراتر از بازار سهام است، زیرا او سقوط‌های قریب الوقوع را در هر دو بازار سهام و اوراق قرضه پیش‌بینی می‌کند.

کیوساکی نوشت:

بازار سهام در حال صعود است. برخی معتقدند اقتصاد قوی است. گول نخورید. Manificent 7 که توسط دلارهای دولتی ایالات متحده تأمین مالی می‌شود، بازار سهام را بالا نگه می‌دارد. لطفا مراقب باش. بازارهای سهام و اوراق قرضه در شرف سقوط هستند. 

در همین حال، کاربران X در واکنش به تفسیر کیوساکی نسبت به پیش‌بینی او ابراز تردید کردند. به ویژه آن‌ها به پیش‌بینی‌های قبلی او در چند سال گذشته اشاره کردند که ممکن است تا حد زیادی محقق نشده باشد. بسیاری بر این باورند که کیوساکی یک فرد متوهم تمام عیار است!

با این وجود، رابرت کیوساکی در نقد بازار سنتی مصمم باقی مانده است. او قبلا به دستکاری قیمت سهام توسط مقامات پرداخته بود. این تحلیلگر فاکتورهای منفی برجسته را به عنوان مبنای تصمیم خود برای تخصیص دارایی به بیت کوین به جای اوراق قرضه و سهام معرفی کرده است. به گفته او، بیت کوین به عنوان پوششی در برابر فرسایش ثروت که توسط فدرال رزرو، وزیر خزانه‌داری و بانک‌داران وال استریت انجام می‌شود، عمل می‌کند. با این فرض، او دائما از جامعه سرمایه‌گذار خواسته است که خرید بیت کوین را در اولویت قرار دهند. کیوساکی معتقد است بیت کوین می‌تواند در سال‌های آینده به ۱۵۰ هزار دلار برسد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا