اخبار بیت کوین

رشد ۱۲۰۰ درصدی استفاده از شبکه لایتنینگ در ۲ سال گذشته

گزارشی از صرافی ریور (River) نشان می‌دهد که افزایش استفاده از شبکه لایه دوم بیت‌ کوین یا همان «شبکه لایتنینگ (Lightning)» نقش کلیدی در بهبود وضعیت ارز دیجیتال BTC به عنوان یک ابزار تبادلی داشته است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بر اساس داده‌های ارائه‌ شده توسط صرافی معاملات بیت‌ کوین ریور، شبکه لایه دوم پادشاه ارزهای دیجیتال که تحت عنوان شبکه لایتنینگ شناخته می‌شود، به طور تخمینی یک رشد ۱۲۱۲ درصدی را در طی دو سال با حدود ۶/۶ میلیون تراکنش هدایت شده در ماه آگوست ثبت کرده و جهش قابل‌توجهی را نسبت به ۵۰۳ هزار تراکنش خود در ماه آگوست ۲۰۲۱ داشته است.

در طی گزارشی که مورخ ۱۰ اکتبر منتشر شده، یکی از محققان تیم تحقیقاتی ریور به نام سم ووترز (Sam Wouters) توضیح داد که افزایش تراکنش‌های هدایت شده – که برای تسهیل انتقال از بیش از دو گره استفاده می‌کنند – به رغم افت ۴۴ درصدی قیمت بیت‌ کوین و کاهش قابل‌توجه حضور بزرگترین ارز دیجیتال جهان در نتایج جستجوی آنلاین اتفاق افتاده است.

ووترز در پست تاریخ ۱۰ اکتبر خود در پلتفرم X (توییتر سابق) با خطاب قرار دادن منتقدان شبکه لایتنینگ اظهار کرد:

اینکه هنوز هم بگوییم «هیچکس از شبکه لایتنینگ استفاده نمی‌کند» طنز مرده‌ای محسوب می‌شود.

تعداد ۶/۶ میلیون تراکنش هدایت شده‌ای که توسط ریور برای شبکه لایتنینگ گزارش شده، به عنوان یک تخمین کران پایین در نظر گرفته می‌شود. تخمین کران پایین کمترین مقدار ممکنی است که یک واحد می‌تواند ارزیابی کند. این شرکت همچنین به تعداد ۵۰۳ هزار تراکنش انجام شده به واسطه شبکه لایتنینگ در ماه آگوست ۲۰۲۱ اشاره کرده که مطالب این مطالعه توسط K33 (پیش‌تر با نام Arcane Research شناخته می‌شد) جمع‌آوری شده است. به گفته ریور، این مطالعه نتوانسته تراکنش‌های خصوصی لایتنینگ یا تراکنش‌هایی که فقط توسط دو نفر انجام می‌شوند را ارزیابی کند.

رشد تخمینی حجم تراکنش‌های هدایت شده لایتنینگ بیت کوین (BTC) در مقیاس ماهانه
رشد تخمینی حجم تراکنش‌های هدایت شده لایتنینگ بیت کوین (به BTC) در مقیاس ماهانه

اما حالا در ماه آگوست ۲۰۲۳، به میزان ۷۸/۲ میلیون دلار تراکنش‌ در شبکه لایه دوم لایتنینگ پردازش شده که نشان‌دهنده افزایش ۵۴۶ درصدی آنها نسبت به ۱۲/۱ میلیون دلار گزارش شده توسط K33 در ماه آگوست ۲۰۲۱ است. در ضمن ووترز به این نکته اشاره کرده که لایتنینگ در حال حاضر حداقل ۴۷٪ از تراکنش‌های آنچین بیت‌ کوین را پردازش می‌کند.

وی افزود:

این معیار جالبی برای پایش خواهد بود. آمار و ارقام به دست آمده از آن نشان‌دهنده بهبود شرایط بیت‌ کوین به عنوان یک ابزار تبادلی است.
رشد تخمینی حجم تراکنش‌های هدایت شده لایتنینگ بیت کوین (BTC و دلار) در مقیاس ماهانه
رشد تخمینی حجم تراکنش‌های هدایت شده لایتنینگ بیت کوین (به BTC و دلار) در مقیاس ماهانه

در ماه آگوست ۲۰۲۳، میانگین حجم تراکنش‌های لایتنینگ در حدود ۴۴،۷۰۰ ساتوشی یا معادل ۱۱/۸۴ دلار بود. ریور تخمین زده که بین ۲۷۹ هزار تا ۱/۱ میلیون کاربر لایتنینگ در ماه سپتامبر فعال بوده‌اند.

این شرکت ۲۷٪ از این تراکنش‌ها را به حوزه‌های بازی، پرداخت انعام در رسانه‌های اجتماعی و استریم محتوا نسبت داد.

ریور اعلام کرده که نرخ موفقیت پرداخت‌های شبکه لایتنینگ پلتفرم آن در ماه آگوست ۲۰۲۳ به میزان ۹۹/۷٪ بوده و این عدد برای ۳۰۸ هزار تراکنش در نظر گرفته شده است. یک تراکنش به طور عمده زمانی متوقف می‌شود یا به اصطلاح شکست می‌خورد که هیچ مسیر پرداختی برای آن پیدا نشود و نقدینگی کافی برای تسهیل انتقال وجود نداشته باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا