اخبار بیت کوین

تاثیر بازپرداخت ۹ میلیارد دلار بدهی Mt. Gox بر قیمت بیت کوین

طبق گزارش تحلیل‌گران پلتفرم K33 Research قیمت بیت کوین در هفته‌های آتی می‌تواند تحت تاثیر بازپرداخت بدهی‌های صرافی Mt. Gox به مشتریان سابقش قرار بگیرد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف؛ گزارش پلتفرم K33 Research نشان‌دهنده احتمال افت قیمت بیت کوین در هفته‌های آینده به دلیل فشار فروش ۹ میلیارد دلار بیت کوین از سوی مشتریان صرافی ورشکسته Mt. Gox است. این احتمال، زمانی قوت گرفت که در ابتدای این هفته، برخی از طلبکاران این صرافی در شبکه اجتماعی Reddit از دریافت اطلاعیه‌های جدید درباره شکایات خود خبر دادند. بسیاری این اطلاعیه‌ها را به احتمال شروع بازپرداخت بدهی‌های BTC از سوی این صرافی در آینده نزدیک تفسیر کرده‌اند.

در اطلاعیه‌های جدید صرافی Mt. Gox اطلاعاتی نظیر میزان بدهی‌های ارز دیجیتال و فیات به طلبکاران و همچنین تاریخ‌های تکمیل شدن بازپرداخت‌ها به چشم می‌خورد. متعاقبا دو تحلیل‌گر مهم k33 Research به نام‌های آندرس هلسث (Anders Helseth) و ولته لوند (Velte Lunde) روز ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ (چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) ‌در یادداشت مربوط به تحلیل بازار خود بازگشت این وجوه را خطری برای قیمت بیت کوین در هفته‌های آتی تلقی کردند.

Mt. Gox یک صرافی بیت کوین مستقر در ژاپن بود که در فوریه سال ۲۰۱۴ هدف یک رشته حملات سایبری قرار گرفت. طی این حملات، هزاران بیت کوین از این پلتفرم به سرقت رفت و صرافی نیز پس از مدتی اعلام ورشکستگی کرد.

گفتنی است که مطابق گزارش برخی مشتریان سابق این صرافی طی ماه ژانویه امسال از سوی متولیان این شرکت تماس‌هایی با آنها به‌منظور دریافت اطلاعات هویتی و حساب‌های کاربری‌شان جهت بازپرداخت بدهی‌های بیت کوین و بیت کوین کش گرفته شده است. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از بازپرداخت ارز فیات ین به کاربران ژاپنی از مدت‌ها پیش است. مطابق گزارش K33، کاربران بیشتری نیز در ماه مارس طلب‌های ارز فیات خود را دریافت کرده‌اند.

ام تی گاکس اکنون ۹٫۴ میلیارد دلار بیت کوین، ۷۲ میلیون دلار بیت کوین کش و ۴۴۵٫۸ میلیون دلار (معادل ۶۹ میلیارد ین ژاپن) به بیش از ۱۲۷ هزار کاربر خود بدهکار است. به گفته کارشناسان، انتشار این حجم از BTC و BCH حتی اگر به فشار فروش منجر نشود برای مدتی قادر به ترساندن بازار خواهد بود. لازم به ذکر است که ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ آخرین مهلت بازپرداخت بدهی‌های پایه، اولیه و میانی صرافی Mt. Gox است. تاریخی که البته احتمال تغییر نیز دارد.

پیش‌بینی شما از تاثیر این اتفاق بر قیمت بیت کوین چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۴

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا