اخبار بیت کوین

پیش بینی بازار و کارشناسان از تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

۸۴ درصد مشارکت‌کنندگان در یک مطالعه انجام شده از سوی بیت گت، به افزایش شدید قیمت بیت کوین پس از هاوینگ اعتقاد دارند. چهار کارشناس و نهاد معتبر نیز این فرضیه را تایید می‌کنند.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، مطالعه‌ای انجام شده از سوی بیت گت، نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت بازار برای بیت کوین پس از هاوینگ سال ۲۰۲۴ است. این در حالی است که شرایط بازار نیز در چند روز اخیر اندکی بهبود یافته است.

هاوینگ بعدی بیت کوین احتمالا در آوریل ۲۰۲۴ رخ خواهد داد و از هم‌اکنون سرمایه‌گذاران در حال تجزیه و تحلیل تاثیرات بالقوه آن هستند. مطالعه بیت گت با مشارکت ۹۷۴۸ نفر از کشورهای اروپایی، کشورهای آسیای شرق و جنوب شرق، آمریکای جنوبی و منطقه منا انجام شده است. از این تعداد، ۸۴ درصد پیش‌بینی کرده‌اند که بیت کوین پس از هاوینگ از ATH قبلی خود با عدد ۶۹ هزار دلار فراتر خواهد رفت.

در این میان، خوش‌بینی مشارکت‌کنندگان اروپای شرقی کمی کمتر است. بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان از این منطقه، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ بین ۳۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار نوسان خواهد کرد. از این بین، ۳۰ درصد اعتقاد دارند که BTC از ۶۰ هزار دلار فراتر خواهد رفت. حدود ۷۰ درصد هم اعلام کرده‌اند که تمایل دارند در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. این تمایل در منطقه منا و شرق اروپا، نسبتا بیشتر است.

به‌طور خلاصه و مطابق این مطالعه، نگاه اروپا به تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین محتاطانه‌تر است؛ اما در دیگر مناطق، امیدواری به رشد جهشی قیمت این رمزارز نسبتا بیشتر است. به‌ویژه در منطقه منا و آمریکای لاتین، بسیاری از مشارکت‌کنندگان عبور بیت کوین در بازار صعودی بعدی از مرز ۱۰۰ هزار دلار را محتمل می‌دانند.

پیش‌بینی چهار سرمایه‌گذار و نهاد معتبر از قیمت BTC

در همین حال، اسکات ملکر (Scott Melker) ملقب به گرگ همه خیابان‌ها، در مقاله این هفته خود در مجله Thestreet، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، می‌تواند تا ۲۴۰ هزار دلار نیز بالا برود. ملکر یک تریدر، سرمایه‌گذار، نویسنده و مجری پادکست Wolf of all Streets است. او در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه Binance Influencer of the Year شد.

ملکر، ضمن توضیح فنی هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن بر عرضه و درآمد ماینرها، مروری بر رشد ۲۵۰٫۸۶ درصدی قیمت این ارز از ATH قبلی‌اش (پس از هاوینگ ۲۰۲۰) داشت. او گفته که در صورت تکرار چنین رشدی، به سطح ۲۴۰ هزار دلار خواهیم رسید.

علاوه بر او، بسیاری از سرمایه‌گذاران دیگر به افزایش قیمت بیت کوین پس از هاوینگ خوش‌بین هستند. به‌عنوان مثال باید به پیش‌بینی بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری SkyBridge یعنی آنتونی اسکاراموچی، مبنی بر رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۷۰ هزار دلار در بازه زمانی نیمه دوم ۲۰۲۵ اشاره کرد.

همچنین بانک بین‌المللی Standard Chartered نیز در ابتدای ماه فوریه (اوایل بهمن ۱۴۰۲) پیش‌بینی کرد که قیمت BTC در سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید. تیم دریپر (Tim Draper) سرمایه‌گذار خطرپذیر معروف نیز از افزایش قیمت رمزارز اول دنیا در سال جاری تا سطح ۲۵۰ هزار دلار سخن گفته است. او حتی احتمال عدم علاقه مردم به سرمایه‌گذاری روی دلار آمریکا در سال‌های آینده را نیز بعید نمی‌داند.

تحلیل شما از روند قیمت بیت کوین در ماه‌های منتهی به هاوینگ و بعد از آن چیست؟

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Cryptopotato.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا