اخبار ارزهای دیجیتالمنتخب سردبیر

بحران خاورمیانه مانع از افزایش نرخ بهره می‌شود؟

پیتر شیف (Peter Schiff) اقتصاددان، نسبت به رکود تورمی هشدار داد و گفت که تورم برای مدت طولانی‌تری بالا خواهد ماند و این منجر به رکود شدیدتری خواهد شد. او پیش‌بینی کرد که افزایش سریع بدهی ملی و کسری بودجه فدرال باید منجر به سقوط تقاضا برای دلار شود. 

به گزارش والکس و به نقل از newsbitcoin، پیتر شیف اخیرا در پلتفرم X درباره وضعیت اقتصادی ایالات متحده هشدار داد. او معتقد است زمانی که دلار ضعیف‌تر شود، بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری سریع‌تر افزایش می‌یابد. این تحلیلگر توضیح می‌دهد که بحران مالی و اقتصادی از قبل آغاز شده و بارها به نشانه‌های آن اشاره شده است اما زمانی که این وضعیت برای همه آشکار شود رسانه‌ها، دولت و فدرال رزرو ادعا خواهند کرد که پیش‌بینی آن غیرممکن بوده است. 

پیتر شیف گفت:

به خاطر داشته باشید که دلیل اینکه نرخ بهره برای مدت طولانی بالا مانده این است که تورم نیز برای مدت طولانی‌تری بالاتر مانده و این بدان معناست که رکود اقتصادی آینده عمیق‌تر و طولانی‌تر خواهد بود. این فقط رکود تورمی ساده نیست، بلکه یک رکود تمام عیار است.

او همچنین به اظهارات جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو در مورد اقتصاد آمریکا نیز واکنش نشان داد و گفت که پاول همه‌گیری را عامل تورم فعلی می‌داند اما این کرونا نبود که باعث تورم شد بلکه دولت و فدرال رزرو با تصمیم‌های غلط باعث شکل‌گیری آن شدند. شیف استدلال کرد که کسری بودجه و چاپ مقدار زیادی پول توسط دولت برای جبران خسارت‌های مالی کرونا محرک اصلی ایجاد تورم بود. 

شیف به پاول تاخت و گفت که میراث شکست خورده رئیس فدرال رزرو را مشخص خواهد کرد. این کارشناس اقتصادی ادامه داد که اولین استفاده از دلار، خرید اوراق قرضه خزانه‌داری بوده است اما از آنجایی که بزرگ‌ترین خریداران اکنون فروشندگان هستند و بدهی ملی و کسری بودجه فدرال در حال افزایش است، تقاضا برای دلار نیز باید سقوط کند. زمانی که دلار شروع به ضعیف‌تر شدن کند، بازدهی خزانه داری سریع‌تر افزایش می‌یابد. واضح است که سرمایه‌گذاران اوراق قرضه اعتماد خود را نسبت به توانایی فدرال رزرو برای بازگرداندن تورم به ۲ درصد از دست داده‌اند. به همین دلیل است که اوراق قرضه ۳۰ ساله اکنون ۵.۱ درصد بازدهی دارند اما ۵.۱ درصد برای جبران ۳۰ سال تورم بالا به اندازه کافی بالا نیست. 

شیف توضیح داد که بازده اوراق قرضه به دلایلی که گفته شد بالاتر خواهد رفت. همچنین بازدهی کوتاه مدت از ۵.۵ درصد به ۶ درصد می‌رسد. او معتقد است که بازده بلندمدت نیز از ۵ درصد به ۷ تا ۸ درصد خواهد رسید. با توجه به حجم عظیم بدهی‌های دولت، اقتصاد ایالات متحده نمی‌تواند یک منحنی بازده عادی را تحمل کند. 

شیف با توجه به رکود اقتصادی پیش‌رو به تسهیل کمی (QE) اشاره می‌کند و خبر می‌دهد که فدرال رزرو به زودی این فرآیند را شروع خواهد کرد. تسهیل کمی (Quantitative Easing) عملی است که در طی آن بانک‌های مرکزی برای فرار از رکود، نرخ بهره را کاهش و نقدینگی را در بازار افزایش می‌دهند که همین امر خود مجدد باعث تورم می‌شود. شیف در تکمیل صحبت‌های خود به تحولات اخیر در خاورمیانه نیز اشاره می‌کند و معتقد است که نباید منتظر افزایش نرخ بهره باشیم چرا که فدرال رزرو نمی‌تواند نرخ بهره را با این همه عدم اطمینان در خاورمیانه افزایش دهد و شاید حتی مجبور شود آن را کاهش دهد. 

پیتر شیف بارها در مورد بزرگترین سقوط قریب الوقوع بازار اوراق قرضه و یک بحران مالی بی‌سابقه هشدار داده است. علاوه بر این، وی با تاکید بر اینکه روز حساب نزدیک است، نسبت به پایان غم انگیز وضعیت موجود و سقوط دلار آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
newsbitcoin.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا