اخبار بیت کوین

چه زمانی از بازار ارز دیجیتال خارج شویم؟ بررسی ۳ معیار یک تحلیلگر

یک تحلیلگر و سرمایه‌گذار بازار کریپتو با نام دنیس لیو (Dennis Liu) و با نام مستعار Virtual Bacon، یک طرح استراتژیک برای خروج از بازار بیت کوین برای خود طراحی کرده که بر اهداف قیمت، محدودیت‌های زمانی و تحلیل تکنیکال تمرکز دارد. به گفته او این رویکرد با هدف به حداکثر رساندن بازدهی، یک استراتژی سرمایه‌گذاری منظم را بر اساس داده‌های تاریخی و الگوهای بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، تشخیص زمان مناسب برای خروج از بازار ارزهای دیجیتال به اندازه تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در آن حیاتی است. دنیس لیو براساس یافته‌های خود یک رویکرد استراتژیک را برای پیمایش فراز و فرودهای بیت کوین به اشتراک گذاشته است.

او یک طرح خروج سه جانبه را پیشنهاد کرده و هر بخش آن برای تعیین زمانی که بازار ممکن است به سقف خود رسیده باشد طراحی شده است. به گفته او در صورتیکه هر یک از این ۳ شرط برآورده شود، او از بازار خارج می‌شود.

۱- تعیین یک هدف قیمتی

او اولین نشانه‌ای که در نظر دارد را اهداف قیمتی برای بیت کوین و اتریوم قرار داده است. در مدل او دستیابی به اهداف قیمتی خاص ۲۰۰ هزار دلاری برای بیت کوین و ۱۵ هزار دلاری برای اتریوم نشانه‌ای از سقف بازار کریپتو و خروج او از بازار است.

او این معیار را بر اساس چرخه‌های تاریخی بازار و تمایل آن به کاهش بازدهی در طول زمان تعیین کرده است. این یک سیگنال ساده و قابل اندازه‌گیری است که حدس و گمان‌ها را هنگام تصمیم‌گیری برای خروج از بازار بین می‌برد و اهمیت ایجاد معیارهای عملی و آگاهانه را برجسته می‌کند.

با اینکه شاید قیمت مد نظر او بسیار بالا باشد اما سخن او این است که یک سقف قیمتی را در نظر گرفته و با رسیدن به آن از بازار خارج شوید. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها تنها پیش‌بینی شخصی دنیس لیو است.

۲- تعیین محدودیت زمانی

یکی دیگر از ستون‌های استراتژی لیو بر زمان استوار است. صرف نظر از عملکرد بازار، او قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ از کریپتو خارج شود. این تصمیم وی از تجزیه و تحلیل چرخه‌های هاوینگ بیت کوین و بقاء تاریخی بازارهای صعودی ناشی می‌شود.

لیو با تعیین یک مرز زمانی، رویکردی منضبط برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند و از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که از خطرات مرتبط با ماندن افراطی در بازار دوری کنند. این استراتژی خروج محدود به زمان بر اهمیت الگوهای تاریخی در پیش‌بینی رفتار آتی بازار متکی است.

عملکرد قیمت بیت کوین از کف چرخه
عملکرد قیمت بیت کوین از کف چرخه‌های قبلی

۳- الگوهای قیمتی

سیگنال نهایی برنامه لیو شامل نظارت دقیق بر الگوهای قیمتی، به ویژه رفتار بیت کوین در رابطه با میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه و ۲۱ هفته‌ای آن می‌شود. شکست رو به پایین این سطوح حمایتی سیگنالی برای خروج محسوب می‌شود و نشان‌دهنده یک رکود بالقوه در بازار است.

این رویکرد بر تحلیل تکنیکال تکیه می‌کند و نیاز به درک دقیق اندیکاتورهای بازار و پیامدهای آن‌ها برای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

لیو در پایان گفت:

این برنامه من برای خروج از بازار است. اگر هر یک از این سه شرط برآورده شد، کاملاً از بازار خارج شوید و هرگز به عقب نگاه نکنید.
نمودار روزانه بیت کوین با متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، نمودار هفتگی با میانگین متحرک نمایی ۲۱ هفته‌ای
نمودار روزانه بیت کوین با متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، نمودار هفتگی با میانگین متحرک نمایی ۲۱ هفته‌ای

استراتژی خروج دنیس لیو روشی را برای حرکت در بازار بی‌ثبات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. لیو با در نظر گرفتن اهداف قیمتی، محدودیت‌های زمانی و الگوهای تکنیکالی، یک نقشه راه برای خود ساخته است. تعیین استراتژی‌های مشابهی می‌تواند راهنمایی برای سرمایه‌گذاران در زمان‌های حساس بازار باشد.

باید در نظر داشته باشید انتخاب هدف قیمتی و هدف زمانی و اندیکاتور ذکر شده، ممکن است پاسخی برای نیازهای این تحلیلگر باشد اما این اهداف برای یک کاربر دیگر استفاده و کاربردی نداشته باشد. بزرگ‌ترین درس این استراتژی این است که اگر در بازارهای مالی فعالیت می‌کنید، برای نقاط خروج خود نیز از قبل برنامه‌ریزی کنید.

آیا شما استراتژی برای خروج از بازار دارید؟ چه روشی را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۳۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ابراهیم
ابراهیم
2 ماه قبل

با سلام، با تشکر از شما مطالبتان مفید و جالب بود.

محمود
محمود
2 ماه قبل

آیا اتریوم زیر ۲۹۰۰ میرود.

دکمه بازگشت به بالا