اخبار بیت کوین

دولت آمریکا ۲ میلیارد دلار بیت کوین‌ را جابه‌جا کرد

تقریباً ۲ میلیارد دلار بیت کوین مرتبط با مارکت جاده ابریشم (Silk Road) که پیش از این توسط مقامات ایالات متحده ضبط شده بود، به آدرس جدیدی منتقل شده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بر اساس داده‌های بلاک چینی در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین)، کیف پولی که با وزارت دادگستری ایالات متحده ارتباط دارد، در ابتدا ۰/۰۰۱ بیت کوین را به آدرس Coinbase Prime انتقال داده و این احتمالاً یک تراکنش آزمایشی بوده است. مدت کوتاهی پس از آن، همان کیف پول ۳۰،۱۷۴ بیت کوین تقریباً به ارزش ۲ میلیارد دلار را به آدرس جدیدی منتقل کرد. متخصصان حوزه اطلاعات آنلاین کیف پول وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) را به عنوان کیف پول حاوی بیت کوینی شناسایی کردند که از جیمز ژونگ (James Zhong) توقیف شده بود. این فرد در سال ۲۰۲۲ به اتهاماتی مبنی بر دریافت و حصول غیرقانونی رمزارز از جاده ابریشم محکوم شد.

ژونگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰ هزار بیت کوین را از جاده ابریشم دزدید. در سال ۲۰۲۱، مقامات ایالات متحده به اموال وی هجوم آوردند و تعدادی کیف پول‌ سخت‌افزاری حاوی بیت کوین را کشف کردند. بخش عمده‌ای از رمزارزهای توقیف شده به همان آدرسی ارسال شده‌اند که بیش از ۳۰ هزار بیت کوین را در تاریخ ۲ آوریل جابجا کرده بود.

در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۲)، مقامات دولتی ایالات متحده گزارش دادند که تقریباً ۹۸۶۱ بیت کوین از رمزارزهای ضبط شده ژونگ را به قیمت بیش از ۲۱۵ میلیون دلار فروخته‌اند و تقریباً ۴۰ هزار بیت کوین باقی مانده است. تراکنش ۲ آوریل DOJ زمانی رخ داده که قیمت بیت کوین با بیش از ۷ درصد کاهش به ۶۵،۴۷۵ دلار رسیده است.

بازار جاده ابریشم حالا بیش از ۱۰ سال است که منحل شده درحالیکه قبلا به کاربران خود اجازه خرید و فروش کالاهای غیرقانونی از جمله سلاح، مواد مخدر و اطلاعات کارت‌های اعتباری دزدیده شده را می‌داد. مقامات ایالات متحده خالق آن یعنی راس اولبریخت (Ross Ulbricht) را در سال ۲۰۱۳ دستگیر کردند. او در حال گذراندن دو حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۶

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا