اخبار آلت کوین هاتحلیل ارزهای دیجیتال

یک سناریو نزولی در تحلیل نمودار قیمت سولانا به احتمال سقوط ۴۰ درصدی اشاره دارد

آیا رفتار فعلی قیمت سولانا قدرت مورد نیاز برای ادامه روند را دارد؟ در این مطلب با بررسی نمودارهای ۳ روزه و هفتگی قیمت SOL یک سناریوی احتمالی را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین‌تلگراف، قیمت SOL در هفته‌های آتی ممکن است نیمی از ارزش خود را از دست دهد. در واقع الگوهای کلاسیک تحلیل تکنیکال، سقوط احتمالی ۴۰ درصدی سولانا را  پیش بینی می‌کنند.

از دیروز و تا زمان انتشار این تحلیل، رمزارز SOL در حدود ۷۶.۳۵ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با پایین‌ترین قیمت در حدود ۵۱ دلار در ماه گذشته، حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

با این حال، رالی صعودی SOL فاقد شتاب لازم برای حفظ روند صعودی است. شایان ذکر است، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار سه روزه از ۹۰ به حدود ۷۳ کاهش یافته است که در مقابل سقف‌های بالاتر قیمتی، اوج‌های پایین‌تری را تشکیل داده است.

چارت تحلیلی کوین سولانا تایم فریم 3 روزه
نمودار قیمت کوین SOL تایم فریم سه روزه

یک واگرایی نزولی مشابه را می‌توان بین افزایش قیمت SOL و کاهش حجم معاملات در نمودار سه روزه مشاهده کرد. این احتمالاً یک علامت هشدار اولیه در مورد از دست دادن قدرت روند صعودی فعلی است که به معکوس شدن روند در آینده اشاره دارد.

در روزهای اخیر، قیمت SOL نزدیک به ۷۳ دلار تثبیت شده است، سطحی که با خط اصلاح فیبوناچی ۰.۲۳۶ که در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به عنوان حمایت عمل می‌کرد، مصادف شده است. بنابراین، قیمت تا ژانویه ۲۰۲۴، احتمالا با ۴۰ درصد کاهش به سمت هدف این ساختار نزولی یعنی میانگین متحرک نمایی ۵۰ دوره‌ای (EMA؛ منحنی قرمز) نزدیک به سطح ۴۲ دلار حرکت خواهد کرد.

قدرت روند صعودی سولانا در خطر است؟

طبق گفته Cold Blooded Shiller تحلیلگر بازار کریپتو، واگرایی نزولی سولانا فرصتی برای خرید است، البته اگر این فشار فروش اتفاق بیفتد. او اشاره کرد، این تحلیل‌ها تنها پیش بینی روند آینده سولانا است و امکان دارد شرایط بازار منجر به تداوم روند صعودی فعلی شود.

به عبارت دیگر، احساسات نزولی در بازار سولانا ممکن است در اطراف میانگین متحرک نمایی ۵۰-۳ حرکت کند و منجر به یک بازگشت مجدد به سمت روند صعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ شود. نمودار هفتگی سولانا نیز وضعیتی مشابه را نشان می‌دهد.

چارت قیمت کوین سولانا تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت کوین SOL تایم فریم هفتگی

قابل توجه است که بیشتر اصلاحات بازار سولانا در گذشته نزدیک به یک خط روند صعودی اتفاق افتاده است. بنابراین حرکت به سمت خط روند (حدود ۴۰ دلار) می‌تواند منجر به برانگیخته شدن احساسات صعودی شود. همچنین معامله‌گران احتمالاً SOL را در نزدیکی سطح فیبوناچی ۰.۷۸۶ نزدیک به ۵۵ دلار خریداری می‌کنند. در نهایت قیمت SOL باید به زیر این دو سطح حمایت سقوط کند تا معکوس شدن روند نزولی تایید شود. اگر این اتفاق نیافتد، ممکن است قیمت در اوایل سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ دلار افزایش یابد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۸ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
cointelegraph.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا