اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

آیا قیمت بیت کوین دوباره سقوط خواهد کرد؟

سطوح مقاومت قوی و تعداد بالای معامله‌گرانی که در سود هستند احتمال یک اصلاح دیگر ​​در قیمت بیت کوین را به همراه دارد. این موضوع به این امر بستگی دارد که بیت کوین بتواند از سطح مقاومت کلیدی عبور کند یا خیر؟

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین تنها سه روز پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح دو ماهه یعنی ۵۶٬۵۵۲ دلار بیش از ۱۴٪ افزایش یافت و در ۴ می (۱۵ اردیبهشت) از ۶۴٬۰۰۰ دلار عبور کرد.

این افزایش قیمت عمدتا ناشی از تعهد فدرال رزرو ایالات متحده به ثابت نگه داشتن نرخ‌های بهره در طول سال ۲۰۲۴ است. علاوه بر این، مثبت بودن داده‌های اشتغال در ایالات متحده به بهبود قیمت بیت کوین بیشتر کمک کرده است. این داده‌ها که روز جمعه منتشر شدند نشان‌دهنده کاهش ادعاهای بیکاری به پایین‌ترین سطح آن از اواسط ماه فوریه است.

اکنون سوال این است که آیا بیت کوین پتانسیل ادامه روند صعودی را خواهد داشت یا اینکه اصلاح دیگری را در پیش دارد؟

چارت قیمتی بیت کوین

احتمال بالای آزمایش مجدد حمایت ۶۰٬۰۰۰ دلاری

پتانسیل بیت کوین برای اینکه در ماه می تا حدی دست‌خوش اصلاحات قیمتی شود بالاست.

از ۴ می (۱۵ اردیبهشت)، کندل قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج قرمز در نمودار زیر، در حدود ۶۳٫۹۶۶ دلار) بسته شد. در نتیجه، BTC تلاش کرد خود را به سطح ۰.۷۸۶ فیبوناچی اصلاحی در حدود ۶۹٬۶۵۰ دلار برساند. اما در نزدیکی سطح ۰.۵ فیبوناچی  اصلاحی در حدود ۶۴٬۸۹۵ دلار با مقاومت روبرو شد.

نمودار فیبوناچی بیت کوین

اگر بیت کوین نتواند به طور قاطع بر این مقاومت غلبه کند، ممکن است یک دوره تثبیت یا حتی اصلاح قیمت آغاز شود. در آن صورت، به نظر می‌رسد هدف نزولی بعدی، خط روند صعودی چند ماهه (خط بنفش) در حدود ۶۰٬۵۰۰ دلار باشد.

در عین حال، ریزش بیشتر به زیر خط روند صعودی، خطر کاهش قیمت بیت کوین به سمت سطح ۰.۰ فیبوناچی اصلاحی نزدیک به ۵۶٬۵۸۰ دلار وجود دارد.

تحلیلگری به نام کریدبل کریپتو (CrediBULL Crypto) نیز پیش‌بینی کرده است که اگر قیمت از ناحیه مقاومت ۶۲٬۰۰۰ تا ۶۴٬۴۵۰ دلار برگردد، به سمت ناحیه ۵۶٬۰۰۰ دلار ریزش می‌کند.

نمودار بیت کوین

شاخص NUPL بیت کوین چه می‌گوید؟

از ۴ می، شاخص سود/زیان تحقق نیافته خالص (NUPL) بیت کوین به ۰.۵۴ رسیده است. این عدد نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از هولدرهای بیت کوین سودهای تحقق نیافته قابل توجهی را تجربه می‌کنند.

BTC NUPL

به طور معمول، مقدار NUPL بیش از ۰.۵ به احساسات مطمئن در بازار اشاره می کند که به طور بالقوه راه را برای افزایش بیشتر قیمت هموار می‌کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که NUPL نسبت به اوج ۰.۶۸ در سال ۲۰۲۴ که در ماه مارس ایجاد شد، کاهش یافته است.

کاهش NUPL اغلب به عنوان نشانه‌ای از کاهش فاز سرخوشی در نظر گرفته می‌شود که معمولاً قبل یا همزمان با اصلاحات قیمت است. در نتیجه این سیگنال آنچین، قیمت بیت کوین ممکن است در ماه‌های آینده با کاهش روبرو شود.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین در مرحله بعد به ۸۵٬۰۰۰ الی ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید

بخشی از فعالان بازار نسبت به احتمال افزایش قیمت بیت کوین در بلند مدت و طی ماه‌های آینده خوشبین هستند. SHIB Knight، تحلیلگر مستقل بازار پیش‌بینی کرده است قیمت بیت کوین به دلیل تشکیل یک الگوی پرچم صعودی به ۸۵٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

Steph is Crypto، یکی دیگر از تحلیلگران، با استناد به شاخص قدرت نسبی (RSI) یک هدف شش رقمی را برای قیمت بیت کوین پیش‌بینی کرده است.

نمودار روزانه بیت کوین

شایان ذکر است از ۴ می، RSI بیت کوین در تایم فریم روزانه خط روند نزولی خود را مشابه ژانویه ۲۰۲۴ و اکتبر ۲۰۲۳ شکسته است. این شکست مقاومت‌ها در RSI معمولا قبل از یک روند صعودی قوی، مانند صعود BTC به ۷۳٬۰۰۰ دلار در مارس ۲۰۲۴ اتفاق میفتد.

باید دید این پیش بینی‌ها تا چه حد می‌تواند درست باشد و آیا مجددا شاهد کاهش قیمت بیت کوین خواهیم بود یا خیر.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

دنیای کریپتو برای همه است. هدفم بیان پیچیدگی‌های این صنعت به زبان ساده است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا