اخبار ارزهای دیجیتال

مینت NFTهای ردیت سقف تاریخی خود را شکست

تعداد مینت روزانه آواتارهای NFT سایت ردیت رکورد تازه‌ای خلق کرد

مجموعه توکن‌های NFT سایت ردیت (Reddit) در روز سوم دسامبر رکورد تازه‌ای خلق کرد. در آن روز، ۲۵۵۰۰۰ نمایه کاربری تازه در این سایت ایجاد شد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، رکورد پیشین در روزهای ۳۰ و ۳۱ ماه آگوست به دست آمده بود. در آن تاریخ، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار آواتار مینت NFT شده بود.

این توکن‌های NFT در شبکه اجتماعی ردیت و عموما به عنوان تصاویر نمایه کاربری به کار می‌روند. این مجموعه توسط چند هنرمند مستقل خلق شده است.

این مجموعه در ماه جولای آغاز به کار کرد و عموما به آن به عنوان راهی برای ترویج فناوری بلاکچین نگریسته شد. ردیت از فروش این آواتارها به وسیله ارزهای دیجیتال سر باز زد و تصمیم گرفت که آن‌ها را به جای توکن NFT، اقلام دیجیتال کلکسیونی بنامد.

تعداد mint روزانه مجموعه NFT شبکه ردیت
تعداد mint روزانه NFT شبکه ردیت

بنا بر آمار سرویس تحلیلی Dune Analytics، هم‌اکنون بیش از ۴.۴ میلیون آواتار ردیت مینت شده است. این مجموعه بر بستر شبکه پالیگان (Polygon) ایجاد شده است. آمار Dune Analytics نشان می‌دهد که تنها ۴۰ هزار عدد از این NFTها از زمان راه‌اندازی فروخته شده‌اند و عموم کاربران ترجیح داده‌اند تا توکن‌های خود را هولد نمایند. ۳.۷ میلیون آدرس یکتا دارنده این توکن‌ها هستند.

حجم فروش این مجموعه در تاریخ ۲۴ اکتبر به بیشترین میزان تاریخی خود رسید؛ در آن روز ۱۹۹۱ خریدار، ۲.۵ میلیون دلار صرف خرید این دارایی‌های دیجیتال کردند.

برخی از توکن‌های کمیاب تر این مجموعه در بازارهای ثانویه فروش NFT همچون اپن سی پرطرفدار هستند و با قیمتی بیش از ۳۰۰ دلار به فروش می‌روند. قیمت فروش در پلتفرم ردیت حدود ۵۰ دلار است.

در سوی دیگر اخبار خوبی از بازار NFTها به گوش می‌رسد. حجم دلاری فروش توکن‌های غیرمثلی برای نخستین بار پس از ۷ ماه شاهد رشد بود. داده‌های سرویس Cryptoslam از افزایش ۱۶ درصدی فروش NFTها در ماه نوامبر خبر می‌دهد.

در این ماه، حجم فروش این اقلام دیجیتال به ۵۳۴ میلیون دلار رسید که نسبت به ۴۶۰ میلیون دلار ماه اکتبر افزایش ملموسی را نشان می‌دهد.

این نخستین بار از ماه آوریل بود که شاهد رشد ماهانه فروش در این حوزه بودیم. رکورد فروش، متعلق به ماه ژانویه با حجمی به میزان ۴.۷ میلیارد دلار است. ماه اکتبر نیز کمترین حجم معاملات در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.

دلیل احتمالی این امر می‌تواند وقوع چند معامله هنگفت متعلق به مجموعه‌های معروف NFT باشد. طبق آمارها، برترین مجموعه‌های سی روز گذشته به ترتیب BAYC، MAYC و Otherdeeds بودند که همگی متعلق به شرکت یوگا لبز (Yuga Labs) هستند. حجم فروش مجموعه مشهور میمون‌های کسل در ماه نوامبر افزایشی ۸۹ درصدی نسبت به سی روز گذشته داشت.

تعداد تراکنش‌های خرید و فروش در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر ۱۷.۶ درصد کاهش داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا