اخبار اتریوم

نروژ برای ایجاد ارز دیجیتال ملی خود از شبکه اتریوم استفاده می‌کند

بانک مرکزی نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای زیرساخت آزمایشی رمزارز ملی خود از شبکه‌ای مبتنی بر اتریوم استفاده می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، بانک مرکزی نروژ (Norges Bank) در راستای اقداماتش برای ایجاد ارز دیجیتال خود، از کدهای متن‌باز این محصول رونمایی کرد.

این سورس کد به کمک شرکت Nahmii توسعه یافته و در گیت‌ هاب منتشر شده است. این برنامه رابطی کاربری در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانند با شبکه آزمایشی تعامل کنند، توکن مینت کنند و یا بسوزانند. توکن‌ها مبتنی بر استاندارد ERC-20 هستند و قابلیت انتقال دارند.

بنا بر اطلاعیه Nahmii، نسخه فعلی این برنامه از کیف پول اتریومی متامسک به شکل بومی پشتیبانی نمی‌کند و تنها کاربرانی که دسترسی‌های لازم را دارند، می‌توانند به شکل خصوصی به آن متصل شوند.

این سورس کد به جز قراردادهای هوشمند و کنترل سطح دسترسی، شامل فرانت‌اند و ابزارهای نظارت بر شبکه و مرورگر شبکه همچون Blockscout و Grafana است. فرانت اند این محصول به کاربران این اجازه را می‌دهد تا خلاصه‌ای از تاریخچه تراکنش‌ها را مشاهده نمایند.

پیش‌تر در روز جمعه، حساب توییتر بانک مرکزی نروژ خبر از این داده بود که نسخه آزمایشی ارز دیجیتال ملی (CBDC) مبتنی بر تکنولوژی شبکه اتریوم خواهد بود. نورگس بانک در پست بلاگی که در اردیبهشت ماه منتشر کرد، از اتریوم نام برده و آن را زیرساختی کلیدی برای ضرب، توزیع و سوزاندن ارز دیجیتال ملی دانسته بود. این بانک در ادامه افزوده بود: محصول آزمایشی برای آزمودن برخی قابلیت‌های مهم ارز دیجیتال ملی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در فروردین ماه سال گذشته، Norges Bank به شکل رسمی از برنامه خود برای ایجاد ارز دیجیتال ملی پرده برداشت. در آن بیانیه اشاره شده بود که انتظار می‌رود یافتن راهکار و طراحی مناسب تا دو سال به طول بیانجامد.

در آذر ماه ۱۴۰۰، این بانک با انتشار کاربرگی به طرح‌های محتمل برای ایجاد رمزارز ملی اشاره کرد. برخی از این طراحی‌ها شامل استفاده از بلاکچین‌ هایی همچون اتریوم، بیت کوین و BSV بود.

وضعیت کشورهای مختلف در قبال ارز دیجیتال ملی

در گزارش ماه ژوئیه (تیر ۱۴۰۱) صندوق بین‌المللی پول (IMF)، از ۹۷ کشور (یا بیش از نیمی از بانک‌های مرکزی جهان) نام برده شده بود که به دنبال توسعه CBDC یا همان ارز دیجیتال بانک مرکزی خود هستند و یا زمینه ایجاد آن را بررسی می‌نمایند. از سوی دیگر، تاکنون تنها دو کشور به شکل رسمی پروژه رمزارز ملی خود را راه‌اندازی کرده‌اند؛ نیجریه و باهاما.

در ابتدای ماه جاری میلادی، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بر روی پروژه‌ای با نیت اتصال CBDCهای مختلف به یکدیگر کار می‌کند. این پروژه با هدف ایجاد شبکه‌ای برای پرداخت‌های بین‌المللی آغاز شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا