اخبار بیت کوین

تعداد اوردینال اینسکریپشن‌ها در کمتر از یک هفته ۲ برابر شد

افزایش محبوبیت توکن‌های BRC-20 باعث افزایش ۹۲ درصدی تعداد اوردینال اینسکریپشن‌ها (Ordinals inscriptions) در شبکه بیت کوین در هشت روز گذشته شده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، تعداد اوردینال اینسکریپشن‌ها در شبکه بیت کوین شاهد یک رشد شگفت‌انگیز دیگر بوده و در فقط هشت روز گذشته تقریباً از ۲/۵ میلیون به ۴/۷۸ میلیون رسیده، یعنی تقریباً دو برابر شده است.

اگرچه اولین بار از پروتکل اوردینال‌ها برای ایجاد تصاویر به عنوان توکن‌های غیر قابل‌ معاوضه (NFT) استفاده شد، اما کاربران به تدریج فهمیدند که می‌توانند از اینسکریپشن‌های مبتنی بر متن برای ایجاد توکن‌های قابل‌ معاوضه به همان شیوه ایجاد توکن‌های ERC-20 در شبکه اتریوم استفاده کنند.

نوع اوردینال

این اینسکریپشن‌های مبتنی بر متن که اکنون به عنوان استاندارد توکن‌های BRC-20 شناخته می‌شوند، عامل اصلی افزایش قابل توجه تعداد اوردینال اینسکریپشن‌ها در زنجیره بیت کوین بوده‌اند.

همانطور که توسط بنیانگذار و سرپرست فناوری Glassnode، رافائل شولتزه-کرافت (Rafael Schultze-Kraft)، در توییتر گفته شده، اینسکریپشن‌های مبتنی بر متن اکنون پرطرفدارترین فرم ‌اوردینال اینسکریپشن‌ها هستند و بیش از ۲/۸ میلیون اینسکریپشن مبتنی بر متن تا پنجم ماه می ثبت شده‌ است.

توییتر

اطلاعات‌ جدید هاب داده‌ها‌ی بلاک چینی Dune Analytics نشان می‌دهد که از ۲۵ آوریل به بعد، بیشتر اوردینال اینسکریپشن‌های جدید (۹۹٪) مبتنی بر متن بوده‌اند.

اوردینال اینسکریپشن

طبق گزارش brc-20.io، ابزاری جدید که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های BRC-20 را دنبال کنند، در حال حاضر ۱۴،۲۰۰ توکن جدید در زنجیره بیت کوین میزبانی شده‌اند. توکن‌های مبتنی بر بیت کوین مانند “ordi”، “nals” و حتی نسخه‌ای از میم کوین پپه (PEPE) نیز در جایگاه سوم از نظر مارکت کپ کلی‌ قرار دارند.

توکن بی آر سی ۲۰

اگرچه مارکت کپ کلی توکن‌های BRC-20 در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دلار است، اما شرکت سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال Galaxy Digital اعلام کرده که بازار “NFT بیت کوین” تا سال ۲۰۲۵ ممکن است به مارکت کپ ۴/۵ میلیارد دلاری برسد.

رشد اوردینال‌ها در چند ماه گذشته به بحث درباره اینکه آیا ‌آن‌ها در نهایت برای اکوسیستم بیت کوین مفید هستند یا خیر، منجر شده است.

بعضی از طرفداران بیت کوین، مانند دن هلد (Dan Held)، معتقدند که اوردینال بیت کوین کاربردهای مالی را برای این ارز دیجیتال فراهم می کنند، در حالی که طرفداران سرسخت بیت کوین بر این باور‌اند که اوردینال‌ها از هدف اصلی ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) که قصد داشت این ارز دیجیتال به عنوان یک سیستم پول الکترونیکی همتا به همتا استفاده شود، فاصله گرفته‌اند.

در این حین، ماینرها به دلیل افزایش کارمزد تراکنش‌ها در اثر فعالیت‌های بیشتر در شبکه، از درآمد بیشتری بهره‌مند شده‌اند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا