اخبار اتریوم

خروج پول از صندوق های سرمایه گذاری اتریوم در آستانه بروزرسانی Merge

با این که به قطعیت انجام گرفتن بروزرسانی مرج شبکه اتریوم افزوده می‌شود، شاهد خروج اتر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روزهای اخیر هستیم.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، سرمایه‌گذاران سازمانی در آستانه رویداد موسوم به ادغام (Merge) دست به عصا حرکت می‌کنند و خروج سرمایه ۶۱.۶ میلیون دلاری از صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم (ETH) نیز نشان‌گر همین مساله است.

بنا بر گزارش هفتگی صندوق کوین‌شیرز (CoinShares)، عمده خروجی سرمایه از صندوق در هفته منتهی به ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور)، مربوط به محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتر است؛ این پنجمین هفته متوالی است که نرخ خالص سرمایه خروجی است.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، نویسنده و مدیر صندوق کوین شیرز تصریح کرد که این خروج سرمایه «علی‌رغم افزایش قطعیت انجام مرج» در روزهای اخیر صورت پذیرفته است که می‌تواند نشان‌گر نگرانی سرمایه‌گذاران از موفقیت مرج باشد. رویداد مرج ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) انجام خواهد شد و در صورت انجام موفقیت‌آمیز آن یک قدم به اتریوم ۲.۰ نزدیک‌تر خواهیم شد.

احتمال موفقیت ادغام طی هفته‌های اخیر بهبود پیدا کرده است و بروزرسانی بلاتریکس (Bellatrix) و شدو فورک‌های نهایی همگی طی هفته اخیر بدون مشکل خاصی با موفقیت به انجام رسیده‌اند.

همچنین بنا بر گزارش سرویس اترنودز (Ethernodes)، هم‌اکنون ۸۴.۶ درصد از نودهای اتریوم آمادگی خود را برای ادغام اعلام کرده‌اند. این نرخ، رشدی ۱۵.۱ درصدی نسبت به هفته قبلی داشته است.

باترفیل در ادامه خاطرنشان کرد که موضع کوین شیرز این است که امکان وقوع مشکل خاصی در بروزرسانی اتریوم نامحتمل است چرا که پیش‌نیازهای فنی این هاردفورک بارها مورد آزمون قرار گرفته است.

با این وجود، هنوز هیچ اجماعی بر سر آن که شاهد اثر این رویداد بر قیمت اتریوم بوده‌ایم یا نه، وجود ندارد. هنوز مشخص نیست که آیا افزایش قیمت چند هفته اخیر اتر، نمونه‌ای دیگری از «با شایعه بخر و با خبر بفروش» است یا نه.

مودت گوپتا (Mudit Gupta)، مدیر ارشد امنیت شبکه پالیگان، اعتقاد دارد که اثر مرج در قیمت اتریوم لحاظ شده است چرا که انجام این رویداد از مدت‌ها قبل به اطلاع عموم رسیده است. وی در این باره افزود:

اگر چیزی را همه بدانند، اثر آن در قیمت لحاظ شده است و اگر چیزی در دایره اطلاعات عموم نباشد، در زمره معاملات نهانی (Insider Trading) است. مواظب باشید که با قمار بر سر این موضوع، سرمایه خود را از دست ندهید.

در سوی دیگر، پژوهشگر حوزه کریپتو که با نام کاربری punk4936 در توییتر شناخته می‌شود اعتقاد دارد که کاهش ۹۹ درصدی ضرب اتر و افزایش ۹۹.۹ درصدی بهره‌وری انرژی شبکه پس از ادغام، در قیمت فعلی اتریوم لحاظ نشده است.

رویداد مرج اتریوم به ترکیب زنجیره فعلی شبکه اتریوم با بیکن چین (Beacon Chain) گفته می‌شود که منجر به تغییر نحوه اجماع این شبکه از گواه اثبات کار به گواه اثبات سهام می‌شود. این تغییر منجر به کاهش هزینه گس شبکه نخواهد شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا