اخبار بیت کوین

بیش از ۱۲۴.۷ میلیارد دلار بیت کوین به عنوان «دارایی قدیمی» در نظر گرفته می‌شود

طبق گزارش شرکت تحلیلی بلاک چین Glassnode، حدود ۱۲۵ میلیارد دلار بیت‌ کوین، حداقل هفت سال است که دست نخورده باقی مانده و به عنوان دارایی‌های «قدیمی» شناخته می‌شوند.

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl، شرکت Glassnode می‌گوید که از ابتدای تاریخ بیت‌ کوین تاکنون، تنها ۸/۳٪ از کل کوین‌هایی‌ که به عنوان دارایی‌های قدیمی شناخته می‌شوند، خرج شده‌اند.

به گفته Glassnode، بیت‌کوین‌هایی که به دسته دارایی‌های قدیمی وارد می‌شوند، ممکن است یا در یک کیف پول غیرفعال ذخیره شده یا به طور کامل گم شده باشند.

از ابتدای ایجاد بیت‌کوین، تنها ۴.۲۵ میلیون کوین به عنوان عرضه قدیمی (۷ سال و یا بیشتر) شناخته شده‌اند.

با این حال، از این مقدار دارایی‌، تنها ۳۵۶ هزار کوین خرج شده‌اند که معادل ۸.۳٪ از کل عرضه قدیمی تاریخ بیت کوین است، و ۳.۹ میلیون (۹۱.۷٪) کوین همچنان در کیف پول‌های خاموش قرار دارند یا گم شده‌اند.

عرضه قدیمی

این شرکت به معیار عرضه نهنگ‌ها نیز در تحلیل بیت کوین نگاهی انداخته است. این معیار میانگین مقدار بیت کوین‌های نگهداری شده توسط نهنگ‌ها را اندازه می‌گیرد. آنها متوجه شده‌اند که میانگین بیت کوین‌های متعلق به نهنگ‌ها برای ماه‌های متعددی ثابت مانده است، و به طور متوسط، هر نهنگ اکنون درصد کمتری از ارزش بازار بیت کوین را در اختیار دارد.

پس از افزایش اخیر قیمت، عرضه بیت کوین به ازای هر نهنگ ارز دیجیتال در حدود ۵۳۵۰ بیت کوین تثبیت شده است.

با این حال، با وجود به ثبات رسیدن مقدار بیت کوینی که توسط نهنگ‌ها نگهداری می‌شود، درصد ارزش بازار متعلق به این گروه در حال کاهش بوده و به ۴۶٪ رسیده است.

عرضه نهنگ‌ها

Glassnode به معیار عرضه در سود / زیان خود نیز توجه کرده است. این معیار مقدار کوین‌هایی که در حال حاضر با سود و زیان نگهداری می‌شوند را ردیابی می‌کند. طبق گفته‌های این شرکت، این معیار نشان می‌دهد که با گذشت زمان، معامله‌گران بیشتری در بازار پوزیشن‌های سودآور را در اختیار دارند که به طور بالقوه می‌تواند منجر به فروش شود.

با توجه به شروع قدرتمند بازار در سال ۲۰۲۳، وضعیت کلی از دوره زیان محقق نشده (unrealized loss) به دوره سود محقق نشده (unrealized profit) منتقل شده است. این تغییر باعث ایجاد تفاوت قابل‌توجهی بین عرضه در حالت سود و زیان می‌شود. با ادامه این روند، انگیزه کسب سود ممکن است افزایش یابد.

عرضه در سود و زیان

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
dailyhodl
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا