اخبار بیت کوین

قیمت بیت کوین ممکن است تا ۷ هزار دلار کاهش یابد

مایک مک‌ گلون (Mike McGlone)، استراتژیشت ارشد کالاهای معاملاتی در بلومبرگ، الگوهای تاریخی رونق و رکود بیت کوین را مورد توجه قرار داده است که به طور نزدیکی با نقدینگی در ارتباط هستند. بر اساس گفته مک‌ گلون، سطح قیمت فعلی بیت کوین در حدود ۲۷ هزار دلار است و اگر در نظر بگیریم که در پایان سال ۲۰۱۹ و پیش از پامپ نقدینگی عظیم سال ۲۰۲۰، قیمت تنها ۷ هزار دلار بوده، احتمال بازگشت دوباره به این سطح وجود دارد.

آیا بیت کوین با خطر بی‌سابقه‌ای مواجه است؟

به گزارش والکس و به نقل از newsbtc، تجزیه و تحلیل مک‌ گلون نشان می‌دهد مسیر نزولی بیت کوین، که توسط میانگین متحرک ۵۲ هفته‌ای آن مشخص شده، با روند صعودی این رمزارز در ابتدای شیوع ویروس کرونا در تضاد است. این نشان می‌دهد که وقتی نقدینگی فراوان است، احتمال شکل‌گیری حباب در قیمت بیت کوین زیاد می‌شود، اما پس از حذف نقدینگی، بیت کوین آسیب‌پذیر خواهد بود. به همین دلیل، مک‌ گلون در بررسی جهت حرکت قیمت بیت کوین توصیه می‌کند که از میانگین نزولی ۵۲ هفته‌ای استفاده شود.

توییتر مک گلون

مک‌گلون خاطرنشان کرده که علیرغم رکود اخیر در حوزه بانکی، فدرال رزرو دو بار نرخ بهره را افزایش داده، که ممکن است نشان‌دهنده پافشاری بانک مرکزی روی تصمیمات خود باشد. مک گلون می‌گوید که هم مس و هم ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به این اتفاق با ریزش قیمت پاسخ می‌دهند، در حالی که بازار سهام همچنان شرایط خوبی دارد.

علاوه بر این، مک‌ گلون در مصاحبه اخیر خود هشدار داده که بیت کوین ممکن است یک کاهش قابل توجه را تجربه کند و به نقطه شروع رالی سال ۲۰۱۹ خود در حدود ۷ هزار دلار بازگردد. مک‌گلون به کاهش نقدینگی و افزایش نرخ بهره به عنوان عوامل کلیدی اشاره می‌کند که می‌توانند منجر به بازگشت بیت کوین به قیمت متوسط خود شود.

او اگرچه احتمال بازگشت بیت کوین به این قیمت را تأیید می‌کند، اما در کنار آن گفته که این رمزارز هنوز واگرایی شاخصی نسبت به سایر دارایی‌ها نداشته و پیشنهاد کرده که سرمایه‌گذاران پیش از اینکه پوزیشن‌های لانگ برای بیت کوین باز کنند، منتظر کاهش قابل توجه ارزش شاخص S&P 500 و مس باشند

مک‌ گلون با بررسی تاریخچه اتفاقات مربوط به بیت کوین می‌گوید که قبل از پامپ نقدینگی عظیم در سال ۲۰۲۰، قیمت متوسط این رمزارز در سال ۲۰۱۹ حدود ۷ هزار دلار بود. قیمت بیت کوین سپس به ۶۰ هزار دلار افزایش یافت و در نهایت در سطح کنونی ۲۷ هزار دلاری خود تثبیت شد. با اینکه بیت کوین هنوز با چهار برابر قیمت متوسط سال ۲۰۱۹ خود معامله می‌شود، اما مک‌ گلون هشدار داده که خطر بازگشت آن به قیمت میانگین همچنان وجود دارد و پیشنهاد می‌دهد که سرمایه‌گذاران در بازار فعلی با احتیاط معامله کنند.

الگوی ABC بیت کوین می‌تواند نشانه‌ انباشت و رشد احتمالی باشد

مایکل ون ده پوپ (Van de Poppe)، تحلیلگر برجسته حوزه رمزارزها، عملکرد اخیر قیمت بیت کوین را بررسی کرده و می‌گوید که الگوی ABC ممکن است کامل شده باشد. موج C پایین‌تر از موج اولیه A قرار دارد و از نظر کاهش قیمت به‌طور تقریبی با یکدیگر هم‌اندازه هستند. کمترین سطح به دست آمده تنها ۵۰۰ دلار با قیمت مورد انتظار فاصله داشته و به نظر می‌رسد قیمت همانطور که پیش‌بینی می‌شد وارد دوره تثبیت شده است، اگرچه هنوز در سطح بالاتری قرار دارد.

فیبو بیت کوین

به گفته ون ده پوپ، اینکه موج C طول تقریباً برابری با موج A داشته باشد کمی نادر است و گاهی اوقات موج C می‌تواند به طور قابل توجهی پایین‌تر از موج A قرار بگیرد. با این حال، گفتنی است که کف موج C ممکن است تشکیل شده باشد. اگر کاهش دیگری نیز وجود داشته باشد، احتمالاً در نیمه اول این هفته رخ خواهد داد.

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که اگر قیمت به بالای ۲۷،۷۰۰ دلار برسد یا حتی خط روند نزولی خود را معکوس کند، می‌تواند نشانه زودهنگامی برای این باشد که فرآیند انباشت به پایان رسیده و قیمت بیت کوین آماده ادامه روند صعودی خود است. سطح کلیدی که باید آن را زیر نظر داشته باشیم ۲۹ هزار دلار است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال حاضر بالای ۵۰ قرار دارد.

از سوی دیگر، اگر کندل روزانه با قیمتی کمتر از ۱۶،۷۰۰ دلار بسته شود، احتمال نزول بیشتر خواهد شد و هدف ون ده پوپ در این حالت همچنان بازه ۲۴ هزار دلار تا ۲۵،۳۰۰ دلار است. ون ده پوپ تأکید می‌کند تا زمانی که قیمت بیت کوین به طور مستمر زیر ۲۲ هزار دلار تثبیت نشود، هر دو سناریو در تایم فریم میان‌مدت صعودی هستند.

چارت ۱ روزه بیت کوین

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
newsbtc
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا