صرافی ها

کوییک سواپ چیست؟ آموزش کامل استفاده از صرافی کوئیک سواپ

برنامه‌های غیرمتمرکز (DeFi) در دنیای کریپتوکارنسی بازار داغی دارند. حال در این میان صرافی‌های غیرمتمرکز بیش از سایر اپلیکیشن‌ها به هدف نهایی خود نزدیک شدند. صرافی غیر متمرکز کوییک سواپ (QuickSwap) یکی از پلتفرم‌های محبوب حوزه دیفای است که فعالیت خود را از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع کرد. طبق گفته‌های تیم توسعه دهنده این پلتفرم، هدف اصلی آن‌ها این است که کاربران دنیای کریپتوکارنسی بتوانند تراکنش‌های خود را با کم‌ترین هزینه و در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

صرافی کوییک سواپ در یک جمله به عنوان راهی آسان و سریع برای مبادله توکن‌های ERC20 معرفی می‌شود. عموما افرادی که تراکنش‌هایی با مقادیر مناسب و عادی انجام می‌دهند به دنبال راهی هستند تا کمترین کارمزد ممکن را پرداخت کنند. این پلتفرم غیر متمرکز برای این افراد انتخاب مناسبی خواهد بود. در ادامه این مقاله به معرفی کامل صرافی کوئیک سواپ و آموزش استفاده از آن خواهیم پرداخت.

معرفی صرافی کوییک سواپ

صرافی غیرمتمرکز کوییک سواپ، یک بازارساز خودکار (AMM) است. این صرافی همانند صرافی سوشی سواپ، یکی از فورک‌های صرافی یونی سواپ محسوب می‌شود. این صرافی معاملات ارزی را با کامزدهایی ناچیز و در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. دلیل این موضوع این است که کوییک سواپ در شبکه پالیگان (Polygon) اجرا می‌شود.

صرافی کوئیک سواپ از تمام توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. این صرافی به عنوان یک بازارگردان خودکار شناخته می‌شود که در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) از محبوبیت زیادی برخوردار است. بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای بازار کریپتو، یونی سواپ و کوییک سواپ را شبیه به یکدیگر می‌دانند. اما مهم‌ترین چیزی که این دو صرافی را از یکدیگر متمایز می‌سازد این است که کوئیک سواپ بر بستر شبکه پالیگان و یونی سواپ بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است.

کارمزد صرافی کوئیک سواپ

کوییک سواپ

کوییک سواپ به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال، کارمزد معقول و مناسبی از کاربران خود دریافت می‌کند. در حال حاضر اگر قصد انجام یک تراکنش ارزی سریع و فوری در شبکه اتریوم را داشته باشید، در اکثر صرافی‌ها باید کارمزد چشمگیری پرداخت کنید. برای مثال صرافی یونی سواپ برای چنین تراکنشی ممکن است چیزی نزدیک به ۴۰ دلار کارمزد دریافت کند. این موضوع در حالی است که صرافی کوییک سواپ این تراکنش را با کارمزدی بسیار کمتر و ناچیزتر در مدت زمانی کم انجام می‌دهد. این صرافی راهی آسان و ارزان برای دسترسی به محصولات دیفای است. برای رسیدن به این هدف نیز از راه حل‌های لایه ۲ استفاده کرده است. در نهایت خوب است بدانید که کوئیک سواپ حدودا ۰.۳ درصد از حجم یک معامله را به عنوان کارمزد تعیین می‌کند.

حجم معاملات در صرافی کوییک سواپ

درست است که درباره برتری صرافی غیرمتمرکز کوئیک سواپ نسبت به یونی سواپ صحبت کردیم، اما در نهایت حجم معاملات آن‌ها این برتری را تایید نمی‌کند. حجم معاملات در صرافی کوییک سواپ چیزی حدود ۸۴ میلیون دلار است. همچنین حجم معاملات در صرافی‌های یونی سواپ و سوشی سواپ نیز به ترتیب برابر با ۱.۲ میلیارد دلار و ۲۷۵ میلیون دلار است. البته این آمار و ارقام به طور حدودی و تقریبی هستند. از آنجایی که هرچه تعداد معاملات انجام شده در یک صرافی بیشتر باشد، کارمزد بیشتری به تامین کنندگان نقدینگی تعلق می‌گیرد، صرافی یونی سواپ انتخاب منطقی‌تری برای آن‌ها خواهد بود.

دلیل محبوبیت کوییک سواپ

امکانات و خدماتی که صرافی کوییک سواپ در اختیار کاربران خود می‌گذارد دلیل محکمی برای محبوبیت آن در بازار است. در واقع می‌توان این گونه گفت که به جز کارمزدهای کم‌تر و سرعت بالاتر در اجرای تراکنش‌ها، امکانات دیگری هم در این صرافی یافت می‌شود که شامل این چند مورد است:

  • تراکنش‌های لایه ۲
  • فهرست کردن دارایی‌ها بدون نیاز داشتن به مجوز
  • معاملات غیرحضانتی
  • استخراج نقدینگی و دریافت توکن نقدینگی
  • ییلد فارمینگ
  • سیستم جامعه حاکمیتی
صرافی کوئیک سواپ

نقاط قوت و ضعف صرافی کوئیک سواپ

تمام دلایلی که برای محبوبیت این صرافی غیرمتمرکز در قسمت قبل نام بردیم، می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت برای این پلتفرم محسوب شود. برای مثال اینکه کاربران برای انجام تراکنش‌های خود کارمزد کمی پرداخت می‌کنند، تامین کنندگان نقدینگی می‌توانند توکن حاکمیتی این پلتفرم را به عنوان پاداش دریافت کنند و در تصمیم‌گیری‌های این شبکه نیز شرکت کنند و بسیاری از موارد دیگر جزو اصلی‌ترین نقاط قوت کوییک سواپ هستند. اما با وجود تمام این موارد، حجم معاملات این صرافی نسبتا پایین است و این موضوع می‌تواند یک نقطه ضعف محسوب شود. زیرا سرمایه‌گذاران و تامین‌کنندگان نقدینگی را از همکاری با این شبکه منع می‌کند.

آموزش صرافی کوییک سواپ

اگر وارد صفحه اصلی پلتفرم کوئیک سواپ شوید، متوجه خواهید شد که این صرافی دارای قسمت‌های مختلفی است. هر کدام از گزینه‌هایی که در نوار بالای صفحه اصلی سایت قرار دارند متعلق به انجام عملیاتی ویژه است. در ادامه به آموزش کار با کوئیک سواپ می‌پردازیم.

Swap

با انتخاب گزینه Swap می‌توانید به مبادله توکن‌ها در این صرافی بپردازید. اگر روی این گزینه کلیک کنید صفحه‌ای مقابل شما باز می‌شود که باید رمزارزهای مورد نظرتان برای معامله را انتخاب کنید. همچنین در گزینه تنظیمات موجود در این صفحه نیز می‌توانید این موارد را تغییر دهید:

  • Slippage tolerance: تغییرات قیمت به دلیل نوسانات بازار
  • Transaction deadline: مدت زمانی که پس از آن تراکنش لغو می‌شود.

سپس گزینه Swap را بزنید تا توکن‌های شما مبادله شود.

Pool

یکی دیگر از گزینه‌های موجود در صفحه اصلی پلتفرم کوییک سواپ، به تامین‌کنندگان نقدینگی مربوط می‌شود. اگر شما قصد دارید در تامین نقدینگی این صرافی مشارکت کنید، گزینه Pool را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Add Liquidity کلیک کنید. سپس نوع و مقدار جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت بعد از بررسی اطلاعات تراکنش روی گزینه Supply کلیک کنید. بعد از آن، صفحه‌ای حاوی اطلاعات و جزئیات تراکنش برای شما باز می‌شود. در صورت تایید می‌توانید روی گزینه Confirm Supply کلیک کنید.

اتصال ولت به کوییک سواپ

Farms

گزینه Farms در بالای صفحه اصلی سایت کوییک سواپ برای سپرده‌گذاری یا استیکینگ توکن کوئیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با استیک کردن ارزهای دیجیتال خود وارد یک استراتژی سرمایه گذاری خواهید شد. زیرا در قبال آن سود دریافت می‌کنید. برای این کار باید پس از ورود به قسمت Farms، گزینه LP Mining را انتخاب کنید. اولین استخری که در این صفحه مقابل شما قرار می‌گیرد، Dragons Lair یا لانه اژدها است. حال باید گزینه Manage و سپس گزینه Deposit را انتخاب کنید. پس از آن در پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود باید مقدار ارز دیجیتال مورد نظر خود را وارد کنید. در نهایت نیز روی گزینه Approve کلیک کنید تا عملیات شما با موفقیت به اتمام برسد.

Buy

گزینه Buy برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر با ارز فیات است. اما این قابلیت صرافی کوییک سواپ برای ایرانیان در دسترس نیست. در واقع تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد اجازه استفاده از این گزینه را به ما نمی‌دهد. اما کاربران سایر کشورها می‌توانند با ارز فیات رایج خود، مقدار دارایی دیجیتال مورد نظرشان را خریداری کنند.

بازارگردان خودکار یا صرافی غیرمتمرکز کوییک سواپ

کوییک سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز دنیای ارزهای دیجیتال است که از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند. این صرافی دارای توکن بومی مخصوص به خود است. توکن بومی آن نیز کوئیک (QUICK) نام دارد و یک توکن حاکمیتی است. صرافی کوییک سواپ به عنوان یکی از فورک‌های پلتفرم یونی سواپ نیز شناخته می‌شود. به همین جهت بسیاری از باگ‌های یونی سواپ در آن برطرف شده است. شما تراکنش‌های ارزی خود را می‌توانید با کارمزدی کم و سرعتی بالا به انجام برسانید. اما همچنان ریسک‌ها و خطرات احتمالی برای کاربران ایرانی پا بر جاست. در نهایت می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی والکس استفاده کنید تا بتوانید موفق به انجام معاملات ارزی در کوییک سواپ شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا