اخبار اتریوم

بازار داغ تاسیس صندوق ETF اتریوم؛ «Valkyrie» هم وارد میدان شد

شرکت Valkyrie چهاردهمین شرکتی است که درخواست اخذ مجوز تاسیس صندوق ETF اتریوم داده است

اخیرا موسسات مالی بزرگی همچون «بلک راک» (Blackrock) با اعلام نیت خود برای تاسیس صندوق‌‌های قابل معامله (ETF) بیت کوینی خبرساز شده‌اند. این تقاضاهای اخذ مجوز، سبب افزایش مجدد علاقه بازار به بیت کوین شده است. حال به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که مشتاق تاسیس ETF بیت کوین بوده‌اند، علاقه‌مند تاسیس صندوقی مشابه برای اتریوم (ETH) نیز هستند.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، هفته گذشته صندوق سرمایه‌گذاری «والکیری» (Valkyrie) با پر کردن فرم شماره ۴۹۷، از علاقه خود برای ادغام طرح ETF بیت کوینی خود با صندوقی متشکل از بیت کوین و اتریوم خبر داد. طبق این اعلان، زمان راه‌اندازی احتمالی این صندوق در سوم ماه اکتبر (۱۱ مهر ۱۴۰۲) پیش‌بینی شده است.

طبق گفته اریک بالکوناس (Eric Balchunas) – تحلیل‌گر حوزه ETF رسانه بلومبرگ – تا روز شنبه گذشته، ۱۴ درخواست برای تاسیس صندوق ETF اتریومی به نهادهای مالی آمریکایی ارسال شده است.

شاخص‌های سرعت و رشد شبکه اتریوم
شاخص‌های سرعت و رشد شبکه اتریوم

هجوم متقاضیان ایجاد ETF اتریوم به طور بالقوه می‌تواند سبب بهبود احساسات بازار در خصوص این دارایی دیجیتال شود. با این حال در ماهی که گذشت شاهد کاهش قیمت اتریوم به ۱۸۳۴ دلار بودیم.

همچنین در مدت مشابه، شاخص رشد شبکه نیز دچار نزول شد که نشان‌دهنده کاهش تعداد آدرس‌های جدید برای تعامل با شبکه اتریوم است. این وضعیت با کاهش شاخص «سرعت» (Velocity) اتریوم تشدید شد. این شاخص نشان از کاهش تعداد مبادلات بین آدرس‌ها در ماه گذشته داشت.

تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که با کاهش قیمت این رمزارز، نسبت MVRV برای این دارایی دیجیتال به طور قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین تحلیل‌های دیگر حاکی از آن است که اکثر آدرس‌های دارای اتریوم در زمان انتشار تحلیل در وضعیت سودآوری قرار نداشته‌اند.

هم‌گام با نسبت MVRV، نسبت Long-Short نیز سقوط داشت. کاهش این نسبت بدین معنی است که تعداد آدرس‌ّای قدیمی دارای اتر کاهشی بوده است.

افزون بر این، وضعیت بازار توکن‌های NFT نیز در اتریوم چندان جالب نبود طبق داده‌های اخیر، بازار NFT شبکه اتریوم در حال حاضر در فازی متلاطم قرار دارد که نمود آن به خوبی از میزان فعالیت و حجم معاملات عیان است.

 نمودار دو نسبت MVRV و تفاضل MVRV بلندمدت و کوتاه مدت اتریوم
نمودار دو نسبت MVRV و تفاضل MVRV بلندمدت و کوتاه مدت اتریوم

داده‌ها نشان می‌دهد که حجم تراکنش‌ها در تمامی بازارهای خرید و فروش NFT اتریومی اخیرا به پایین‌ترین حد خود از ماه نوامبر ۲۰۲۲ تا کنون رسیده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Ambcrypto
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا