اخبار آلت کوین ها

۳ دلیل برای ادامه کاهش قیمت پپه در ماه سپتامبر

تعدادی از شاخص‌های آنچین، فاندامنتال و تکنیکال به ادامه افت قیمت پپه در ماه سپتامبر اشاره دارند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت پپه‌ کوین تقریباً ۸۵٪ از بالاترین سطح ثبت شده آن در ماه می ۲۰۲۳ به نرخ ۰/۰۰۰۰۰۴۴۸ دلار، کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، مومنتوم نزولی آن احتمالاً در ماه سپتامبر نیز ادامه خواهد داشت.

نقض‌های امنیتی پی در پی برای پپه‌ کوین

در دو هفته گذشته دو رخنه امنیتی نگران‌کننده برای پپه‌ کوین شناسایی شده است.

اولین آنها در تاریخ ۲۴ آگوست شناسایی شد، یعنی زمانی که اعضای سابق تیم بنیان‌گذاران پپه‌ کوین مبلغ ۱۶ میلیون دلار توکن PEPE را به صرافی‌ها منتقل کردند تا احتمالاً آنها را بفروشند. این اقدام نگرانی‌هایی را در مورد یک «کلاهبرداری راگ پول (Rug Pull)» احتمالی در جامعه ایجاد کرد و باعث افت ۳۰ درصدی قیمت PEPE در بازار شد.

سپس، در تاریخ ۹ سپتامبر، حساب رسمی پپه‌ کوین در X (که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد) تایید کرد که یک فرد ناشناس به نام «lordkeklol» به کانال تلگرام آنها حمله کرده است.

قیمت پپه‌ کوین از زمان انتشار این اخبار بیش از ۱۲٪ افت کرده است، که نشان‌ می‌دهد نقض‌های امنیتی پی در پی به تدریج اعتماد سرمایه‌گذاران به این پروژه میم کوین را از بین برده است.

خروج نهنگ‌های پپه

شواهد بیشتری هم در مورد خروج سرمایه‌گذاران از پروژه پپه‌ کوین با توجه به داده‌های توزیع توکن آن به دست می‌آید.

نکته جالب این است که آدرس‌هایی با موجودی بین ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد پپه (موج آبی در نمودار زیر) حداکثر عرضه در گردش این توکن را کنترل می‌کنند، یعنی حدود ۹۶/۵٪ از عرضه کل. میزان عرضه در اختیار این دسته از سرمایه‌گذاران از زمانی که نگرانی‌های مربوط به راگ پول احتمالی پروژه مطرح شد به شدت کاهش یافته است

توزیع PEPE بین آدرس‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ عدد از این توکن را در اختیار دارند
توزیع PEPE بین آدرس‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ عدد از این توکن را در اختیار دارند

خروج نهنگ‌ها از این پروژه احتمالاً ضربه سنگینی به احساسات خرید در بازار پپه وارد خواهد کرد.

شکست رو به پایین مثلث نزولی

از منظر تکنیکالی، به نظر می‌رسد که پپه به مرحله شکست الگوی مثلث نزولی وارد شده است.

مثلث نزولی در یک بازار و روند نزولی به عنوان الگوی ادامه‌دهنده خرسی تلقی می‌شود. این الگو زمانی به درستی تکمیل می‌شود که قیمت خط روند نزولی آن را به سمت پایین بشکند و به اندازه ارتفاع بین خط روند بالایی و پایینی کاهش یابد.

نمودار قیمت ۴ ساعته PEPE
نمودار قیمت ۴ ساعته PEPE

در نتیجه این الگوی تکنیکالی، قیمت پپه احتمالاً در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به ۰/۰۰۰۰۰۰۶۴ دلار کاهش پیدا خواهد کرد، که حدود ۱۲٪ از سطوح فعلی قیمت پایین‌تر است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا