اخبار آلت کوین ها

پرونده ریپل و SEC به نتیجه‌گیری نزدیک می‌شود

ریپل و SEC هر دو خواستار قضاوت خلاصه شدند

نمایندگان ریپل (Ripple) در دادگاه استدلال کردند که سود و زیان توکن XRP ناشی از قوانین عرضه و تقاضاست و هیچ قراردادی بین ریپل و دارندگان توکن این شبکه عقد نشده است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و ریپل لبز (Ripple Labs) هر دو به اتفاق خواستار صدور رای فوری توسط قاضی فدرال در خصوص نقض قوانین اوراق مشتقه ایالات متحده توسط شرکت ریپل شده‌اند.

در پرونده ریپل چه خبر است؟

در درخواست‌های مجزا که توسط ریپل و SEC در تاریخ ۱۷ سپتامبر صادر شد، طرفین خواستار قضاوت خلاصه (Summary Judgment) در شعبه جنوبی دادگاه فدرال نیویورک شده‌اند. قضاوت خلاصه اصطلاحا به دادگاهی گفته می‌شود که طرفین دعوا نسبت به شواهد اختلاف نظری ندارند و خواستار حکم دادگاه تنها با بررسی قانونی مساله هستند. در این نوع از محکمه، طرفین معتقدند که شواهد کافی برای صدور رای بدون نیاز به ارجاع به محکمه کامل وجود دارد.

هر دو طرف از قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) که قضاوت این پرونده را بر عهده دارد، درخواست داشته‌اند تا حکم فوری را در خصوص نقض یا عدم نقض قوانین اوراق مشتقه توسط بنیاد ریپل صادر کند. ریپل اعتقاد دارد که کمیسیون SEC نتوانسته ثابت کند که توکن ریپل نوعی قرارداد سرمایه‌گذاری است. از سوی دیگر SEC بر عقیده خود پافشاری می‌کند.

برد گارلینهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر ارشد اجرایی ریپل، در توییتی اظهار داشت که از فعالیت SEC در جریان پرونده مشخص است که این نهاد علاقه‌ای به اجرای قانون ندارد. او افزود:

آن‌ها می‌خواهند تا طی تلاشی غیرقانونی، دایره عمل خود را به چیزی بیش از آن که کنگره مصوب کرده است، افزایش دهند.

استورات آلدروتی (Stuart Alderoty)، مشاور حقوقی ریپل، در این خصوص افزود: پس از دو سال دعوی قضایی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نتوانسته است که هیچ‌یک از فعالیت‌ها را ذیل قرارداد سرمایه‌گذاری قرار دهد و حتی یک از شروط چندگانه آزمون هاوی (Howey test) دادگاه عالی را اثبات کند.

در درخواست ریپل برای قضاوت خلاصه، ریپل ادعا کرده است که SEC در این پرونده سعی دارد که به شکل غیرقانونی قلمرو قدرت خود را به انتقال هر دارایی افزایش دهد.

این بنیاد همچنین درخواست خود افزود که دارندگان توکن ریپل نمی‌توانند تقاضای سود و منفعت از ریپل داشته باشند چرا که هیچ قراردادی مابین ریپل و دارندگان به امضا نرسیده است و ریپل تعهدی برای پرداخت سود ندارد.

در سوی دیگر درخواست SEC اظهار می‌دارد که می‌توان حتی بدون قرارداد یا اعطای حقوق قانونی به خریدار و متعهد شدن به آن، قرارداد سرمایه‌گذاری داشت.

ریپل در پاسخ به این استدلال گفته: این مساله قانونی نیست و نباید باشد چرا که بدون داشتن این ویژگی‌های اساسی، بنیانی برای اعمال شرایط آزمون هاوی باقی نمی‌ماند.

ریپل به این نکته اشاره می‌کند که سود صاحبان توکن ناشی از عرضه و تقاضای طبیعی بازار بوده است؛ چیزی که بنا بر درخواست ریپل، SEC نیز به آن اشاره داشته و پذیرفته است.

این پذیرش می‌تواند بسیار مهم باشد؛ قاضی جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، طی توییتی بیان داشت: این پذیرش (و اعتراف) برای قضاوت‌ خلاصه عالی است.

واکنش جامعه کاربری به موضوع چگونه است؟

واکنش جامعه کاربری به پرونده ریپل

تحولات اخیر دادگاه SEC و ریپل، عموما واکنش‌های مثبتی در جامعه کاربری ریپل برانگیخته است. در توییت فوق، یک کاربر توییتر اعتقاد دارد که پایان [پرونده] و پیروزی نزدیک است.

این درخواست‌ها برای صدور فوری حکم دادگاه، تقریبا دو سال پس از شکایت اولیه SEC از ریپل، مدیر پیشین آن کریسیتن لارسن (Christian Larsen) و مدیر فعلی آن، برد گارلینهاوس ارائه شده است. این کمیسیون در دسامبر ۲۰۲۰، ریپل را به اتهام جذب سرمایه ۱.۳ میلیارد دلاری در قالب اوراق مشتقه غیرقانونی به دادگاه کشاند.

نتیجه این دادگاه می‌تواند اثر شگرفی بر روی آینده ارزهای دیجیتال در ایالات متحده و قوانین اوراق بهادار آن داشته باشد.

توکن ریپل با رشدی قابل ملاحظه پس از صدور درخواست به ۰.۴ دلار رسید و سپس با کمی کاهش، هم‌اکنون با قیمت ۰.۳۵ دلار معامله می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا