اخبار آلت کوین ها

مدیر عامل شرکت ریپل: SEC “زورگو” است

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل شرکت ریپل، اعلام کرده تصمیمی که اخیراً توسط دادگاه فدرال اتخاذ شده، تایید می‌کند که XRP “اوراق بهادار نیست”. این تصمیم به شرکت پرداخت دیجیتالی ریپل آزادی بیشتری برای پیگیری فرصت‌های تجاری در سراسر جهان می‌دهد.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، گارلینگهاوس در گفت‌وگو با Bloomberg TV، از اینکه این شرکت اکنون می‌تواند بدون ترس از اقدامات نظارتی، کاربردهای مختلف ریپل و فناوری آن را تبلیغ کند، اظهار خرسندی کرده است.

حکم صادر شده یک پیروزی برای صنعت ارزهای دیجیتال در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) محسوب می‌شود. این رگولاتور در اواخر سال ۲۰۲۰ از ریپل شکایت کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار این شرکت، هم‌بنیانگذار آن کریس لارسن (Chris Larsen) و گارلینگهاوس را به فریب سرمایه‌گذاران برای فروش بیش از ۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال ثبت نشده متهم کرده بود.

دادستان فدرال نیویورک، آنالیسا تورس (Analisa Torres)، در حکم خود گفته که فروش ۷۲۹ میلیون دلاری توکن‌های XRP این شرکت به سرمایه‌گذاران خبره، شرایط تست قرارداد سرمایه‌گذاری را طبق قوانین اوراق بهادار فدرال برآورده می‌کند. با این حال، این موضوع برای صدها میلیون دلار فروش عمومی این توکن از طریق صرافی‌ها صادق نیست.

گارلینگهاوس، SEC را “زورگو” خواند و از تصمیم قاضی خوشحال است، زیرا این اولین باری که این آژانس یک پرونده رمزارزی را از دست می‌دهد. انتظار می‌رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این باره درخواست تجدید نظر کند، اما زین پس رسیدگی به هرگونه درخواستی ممکن است سال‌ها طول بینجامد. وی در ادامه مدعی شد:

این یک پیروزی برای ریپل و همچنین کل صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

دوگانه بودن این حکم بر این واقعیت استوار است که خریداران عادی برخلاف مؤسسات تجاری بزرگ در بسیاری از موارد نمی‌دانستند که پولشان به کجا می‌رود و یا برای چه چیزی استفاده می‌شود. حال سوال مهم این است که آیا این منطق در دیگر نبردهای حقوقی نیز اتخاذ می‌شود و آیا سایر پروژه‌ها نیز از درخواست‌های احتمالی تجدید نظر جان سالم به در می‌برند یا خیر.

با توجه به پیامد‌های احتمالی این تصمیم، رمزارزهای دیگری که به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌شوند نیز می‌توانند SEC در دادگاه به چالش بکشند. اگر سایر ارزهای دیجیتال نیز ثابت کنند که در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌گیرند و با تعریف قانون قراردادهای سرمایه‌گذاری مطابقت ندارند، فرصت‌های رشد و نوآوری جدیدی در این صنعت ایجاد خواهد شد.

حکم قاضی در خصوص ریپل ممکن است منجر به افزایش نظارت SEC و سایر نهادهای نظارتی بر روی رمزارزهای دیگر شود. SEC پیش از این اعلام کرده که به بررسی این تصمیم ادامه می‌دهد و اقدامات لازم را برای حفاظت از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، این تصمیم ممکن است منجر به افزایش بهره‌مندی سرمایه‌گذاران نهادی از رمزارزها شود که در مورد سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی که به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌شوند تردید داشتند. با شفاف‌تر شدن وضعیت نظارتی رمزارزها، سرمایه‌گذاران نهادی ممکن است تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها داشته باشند که این امر نقدینگی و مارکت کپ ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد.

اسکات اشنایدر (Scott Schneider)، سخنگوی SEC، گفته این رگولاتور”از اینکه دادگاه متوجه شده توکن‌های XRP به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری توسط ریپل ارائه و فروخته شده‌اند که با قوانین اوراق بهادار مغایرت دارد، خرسند است.” او در ادامه گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به بررسی بیشتر این تصمیم ادامه خواهد داد.

به طور کلی، تصمیم‌گیری در مورد صنعت دارایی‌های دیجیتال دامنه گسترده‌ای از پیامدهای مهم را به دنبال دارد که با فراهم کردن شفافیت بیشتر در مورد وضعیت نظارتی رمزارزها، راه را برای نوآوری و بهره‌مندی بیشتر از این دارایی‌ها باز می‌کند.

چارت ریپل

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoinist
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا