اخبار بیت کوین

افزایش نرخ بهره ممکن است در آینده چالش بزرگ بعدی برای بیت کوین باشد

رفتار قیمتی رنج (خنثی) بیت کوین باعث شده سرمایه‌گذاران به دنبال پیش‌‌بینی آینده بزرگترین ارز دیجیتال جهان باشند. به گفته شرکت تحلیل بازار کریپتو Blofin Academy، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند چالش بزرگی برای بیت کوین باشد.

به گزارش والکس و به نقل از newsbtc، اقتصاد ایالات متحده در ماه‌های اخیر انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی را از خود نشان داده، که باعث شده فدرال رزرو برای کاهش تورم، به دنبال افزایش نرخ بهره باشد. با این حال، چنین چیزی می‌تواند خبر بدی برای بازار کریپتو باشد، زیرا افزایش نرخ بهره جذابیت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی را بیشتر می‌کند و این می‌تواند منجر به کاهش تقاضا برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شود.

آیا بیت کوین برای افزایش نرخ بهره آماده است؟

در گذشته نیز همبستگی بین نرخ بهره و رفتار قیمت بیت کوین مشاهده شده است. در صورت افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری‌های سنتی مانند سهام و اوراق بهادار حرکت می‌کنند که می‌تواند منجر به کاهش تقاضا برای ارزهای دیجیتال شود.

با این حال، شایان ذکر است که بیت کوین اغلب به عنوان یک سپر محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که در زمان عدم اطمینان به شرایط اقتصادی همچنان می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد.

نرخ بهره

جلسه بعدی فدرال رزرو برای تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است و در آن بانک مرکزی احتمال افزایش نرخ بهره در پاسخ به وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

عوامل کلان معامله‌گران رمزارزی را متوقف کرده‌اند

نوئل آچسون (Noelle Acheson)، مالک خبرنامه “Crypto Is Macro Now”، به سرمایه‌گذاران هشدار داده که در این مقطع زمانی برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو زیسک زیادی نکنند. در حالی که پتانسیل رشد بیت کوین هنوز هم قابل توجه است، اما آچسون می‌گوید که در حال حاضر هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای ریسک بیشتر سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

به گفته آچسون، در حال حاضر عوامل کلان مانند مذاکرات بر سر سقف بدهی ایالات متحده و سیاست نرخ بهره فدرال رزرو، باعث شده سرمایه‌گذاران پیش از تصمیم‌گیری برای ریسک بیشتر، منتظر شفاف شدن وضعیت بمانند. در نتیجه، در حال حاضر احتیاط در بازار حرف اول و آخر را می‌زند زیرا معامله‌گران منتظر هستند تا ببینند که این عوامل کلان چگونه عمل می‌کنند.

آچسون بدون اینکه به جزئیات بیشتری اشاره کند گفته که هیچ دلیل قاطعی برای فروش دارایی‌های دیجیتال وجود ندارد، بنابراین هولدرها نیازی به فروش ارزهای خود ندارند. این نشان می‌دهد که دوره انتظار لزوماً نشانه‌ای مبنی بر تثبیت احساس ناامیدی در بازار نیست، بلکه دوره‌ای از احتیاط محسوب می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر کسب اطلاعات بیشتری درباره بازار هستند.

آچسون خاطرنشان کرده که احتمالاً در کوتاه‌مدت شاهد حرکات نزولی باشیم، اما باور معامله‌گران به افزایش بالقوه قیمت آنقدر استوار نیست که بر روی احتمال از دست دادن دارایی‌های خود ریسک کند. در نتیجه، مقداری خرید و فروش در بازار وجود داشته، اما به اندازه‌ای نبوده که با وجود حجم و نقدینگی کم، نوسانات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در زمان نگارش این خبر، تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزارز با قیمت ۲۶،۷۰۰ دلار در حال معامله است که رشد ۱/۲ درصدی آن را در طول ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد. با این حال، میانگین متحرک ۵۰ روزه این ارز دیجیتال را در محدوده ۲۶،۲۰۰ دلار تا ۲۶،۸۰۰ دلار قرار داده است. این بدان معنی است که بیت کوین ممکن است در کوتاه‌مدت بر عبور از محدوده معاملاتی فعلی خود دچار مشکل شود، زیرا میانگین متحرک ۵۰ روزه در نمودار ۱ ساعته در سقف این محدوده قرار دارد که نفوذ به این سطح را چالش‌برانگیز کرده است.

با وجود حرکات مثبتی که در قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر وجود داشته، اما محدوده معاملاتی فعلی نشان می‌دهد که کسب سود بیشتر تا زمانی که تغییرات قابل توجهی در احساسات حلکم بر بازار یا ظهور یک عامل صعودی وجود نداشته باشد، محدود خواهد بود.

چارت بیت کوین

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
newsbtc
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا