اخبار ارزهای دیجیتال

با جزیره ساتوشی آشنا شوید؛ جزیره‌ ای با کارت اقامت NFT!

جزیه لاتارو به زودی بدل به بهشتی برای دوستداران کریپتو خواهد شد و به "ساتوشی" تغییر نام می‌دهد

جزیره ساتوشی به لطف توکن‌های NFT که در حال مینت شدن است می‌تواند به زودی بدل به یک جامعه فعال و پویا شود. حق شهروندی این جزیره به فرم توکن NFT است و در حال حاضر در بازارهای ثانویه خرید و فروش می‌شود. این توکن‌ها مزایای جالبی دارند.

به گزارش والکس و به نقل از بین کریپتو، جزیره لاتارو (Lataro) متعلق به آنتونی ولش و همسرش ترزاست. این جزیره ۳۰۰ هکتاری که در مجمع‌الجزایر وانواتو (Vanuatu) بین فیجی و استرالیا واقع شده است، خانه این زوج طی ۱۰ سال گذشته بوده است.

این جزیره در حال حاضر لاتارو نامیده می‌شود اما بنا بر این است که به زودی “جزیره ساتوشی” نام گیرد. اکثر سطح این جزیره پوشیده از جنگل‌های بکر استوایی است. برنامه بر این است تا این جزیره بدل به یک شهر هوشمند پایدار با آپارتمان‌ها و دفاتر مختلف شود.

ولش به رسانه‌های مختلف گفته است که تلاش دارد تا جامعه‌ای واقعی بسازد. او در این باره گفت:

ما به دنبال ساخت و ساز و کسب سود نیستیم.

ولش گفت که شرکای تجاری او آگهی فروش جزیره را دیده‌اند. پس از در میان گذاشتن برنامه‌ها، ولش آگهی فروش را برداشت تا با شرکای جدیدش همکاری کند.

موقیعت مکانی جزیره ساتوشی
موقیعت مکانی جزیره ساتوشی

ولش افزود:

تیم مدت‌ها به دنبال یافتن مکانی برای این پروژه بود. معضل اساسی یافتن دولتی بود که اجازه استفاده از تراکنش‌های ارز دیجیتال به شکل گسترده را بدهد. اکثر کشورهای جهان به دنبال اخذ مالیات هستند بنابراین چندان رغبتی به رواج رمزارز ندارند چرا که نمی‌توانند نظارتی بر آن داشته باشند. وانواتو اما هیچ مالیاتی بر درآمد اخذ نمی‌کند.

پروژه ساتوشی یکی از چندین طرحی است که به دنبال جذب علاقه‌مندان به این منطقه است. پالائو (Palau) در ۵۰۰۰ کیلومتری شمال شرقی وانواتو قرار دارد. رییس جمهور پالائو اعلام کرد که نخستین استیبل کوین ملی تحت حمایت دولت در جهان را راه‌اندازی خواهد کرد. هنوز هیچ نشانه‌ای از اجرایی شدن این طرح وجود ندارد اما او رسما از پروژه جزیره ساتوشی حمایت کرد.

۲۱۰۰۰ سرمایه‌گذار در جزیره مورد نیاز است و لازمه خرید زمین و ساخت و ساز در این جزیره، اخذ توکن NFT شهروندی است.

در حال حاضر این NFTها برای افرادی که در لیست سفید قرار دارند، قابل دسترس است. توکن‌هایی که نماینده انواع مختلف املاک هستند تاکنون فروش نسبتا خوبی داشته‌اند. برخی حتی در اپن‌سی چندین بار به فروش رسیده‌اند.

طبق قوانین جزیره ساتوشی، تنها ۲۱۰۰۰ شهروند در جزیره وجود خواهد داشت از این رو بدل شدن به یکی از این افراد برای جامعه کریپتو هیجان‌انگیز خواهد بود. اما به جز پز دادن و بالیدن، این توکن‌ها مزایای دیگری نیز دارد و مورد نیاز همه کسانی است که قصد زندگی کردن، دیدار و یا شرکت و دسترسی به رویدادها، نرم‌افزارها و استخرهای استیکینگ این جزیره را دارند.

توکن‌های NFT شماره ۱، ۲۱، ۲۱۰ و ۱۰۰۰ پرداختی متالیک دارند
توکن‌های NFT شماره ۱، ۲۱، ۲۱۰ و ۱۰۰۰ پرداختی متالیک دارند

توکن NFT شهروندی جزیره ساتوشی همچنین مجوز دسترسی به متاورس آن را در پی خواهد داشت.

توکن‌های شهروندی از تصاویر واقعی جزیره بهره می‌برد
توکن‌های شهروندی از تصاویر واقعی جزیره بهره می‌برد

طبق اسناد این پروژه مجموعا ۲۱۰۰۰ توکن NFT شهروندی وجود دارد و ۱۸۰۰۰ نفر نیز در لیست سفید قرار گرفته‌اند. ۳۰۰۰ توکن باقی مانده در اختیار DAO است تا به پروژه‌هایی که نیاز به کمک مالی دارند اعطا شود و یا در آینده در دسترس جامعه کاربری قرار گیرد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا