اخبار آلت کوین هااخبار کاردانو

رشد قابل توجه کاردانو و سولانا؛ دلیل این افزایش چیست؟

این ارزهای دیجیتال هر دو ۲۱ درصد رشد قیمت داشتند و به قله‌های ماهیانه تازه‌ای دست یافتند

ارزش سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) در اواخر روز یکشنبه، ۸ ژانویه، ۲۱ درصد افزایش یافت. این دو به قلمرویی قدم گذاشتند که از ماه نوامبر تا کنون دیده نشده بود.

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، کاردانو که هشتمین ارز دیجیتال بزرگ بازار است، شاهد افزایش قیمت خود به ۰.۳۳ دلار بود؛ قیمتی که از ۱۹ نوامبر به آن نرسیده بود. در همین حین، سولانا که در روزهای اخیر روندی صعودی به خود گرفته است، در روز یکشنبه به ۱۶.۰۴ دلار رسید. سولانا آخرین بار در ۹ نوامبر با این قیمت معامله شد. در سه روز منتهی به آن تاریخ، سولانا کاهشی ۵۰ درصدی را تجربه کرده بود.

تحلیل سولانا حاکی از آن است که این رمزارز بهترین «هفته نخست سال [میلادی]» را در بین ۲۰ ارز دیجیتال بزرگ تجربه کرده است. با رشد روز جاری، میزان افزایش ارزش سولانا در هفت روز گذشته از مرز ۶۰ درصد گذشت. شبکه سولانا که آن را زمانی «قاتل اتریوم» می‌نامیدند، پس از سقوط صرافی FTX و به دلیل روابط نزدیک آن با سم بنکمن فراید و شرکت «آلامدا ریسرچ»، دچار سقوط وحشتناکی شد به نحوی که این ارز که تنها یک سال پیش، قله ۲۵۹ دلاری را به خود دیده بود، با کاهش ۹۴ درصدی قیمت مواجه شد. این بازیابی نسبی قیمت، بسیار برای این شبکه قابل توجه است.

شبکه سولانا، بلاکچینی لایه یک و مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (PoS) است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز خلق و اجرا نمایند.

یکی از دلایل افزایش قیمت سولانا، پدید آمدن میم کوین جدیدی با الهام از شیبا اینو در این شبکه بود که BONK نام دارد. این توکن جدید، از تمامی ارزهای دیجیتال بزرگ بازار عملکرد قیمتی بهتری داشت. این میم کوین افزایش قیمت ۳۰۰۰ درصدی را به خود دید.

تحلیل کاردانو و یافتن دلایل افزایش قیمت آن کمی مشکل‌تر است؛ آخرین نقطه عطف بزرگ بلاکچین کاردانو، اجرای هاردفورک واسیل بود که چند ماه پیش به وقوع پیوست. با این حال، چارلز هاسکینسون، موسس بلاکچین کاردانو، بیکار ننشسته است.

تصویر کلینیک سلامت و تندرستی هاسکینسون در وایومینگ
تصویر کلینیک سلامت و تندرستی هاسکینسون در وایومینگ

شرکت مادر بلاکچین کاردانو – IOHK – در حال آماده‌سازی عرضه کیف پول جدیدی برای این شبکه با نام Lace است. همچنین در روز پنج‌شنبه، ۵ ژانویه هاسکینسون اعلام کرد که درمانگاه او در ایالت وایومینگ، ارز دیجیتال ADA را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۳ / ۵. مجموع آرا: ۶

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا