صرافی ها

معرفی و آموزش صرافی غیر متمرکز اسپوکی سواپ SpookySwap

یکی از انواع صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال که در اکوسیستم فانتوم توسعه پیدا کرد، صرافی اسپوکی سواپ (SpookySwap) است. این صرافی امکانات و ویژگی‌های زیادی دارد که یکی از بارزترین آنها، امنیت بالا است. لایه‌های امنیتی‌ مختلفی در این صرافی وجود دارند که معاملات و دارایی‌های سرمایه‌گذاران را از خطر حملات فیشینگ یا هکرها حفظ می‌کنند. این صرافی به دلیل عملکرد مناسب و کارایی عالی، تاثیر مثبتی در زمینه افزایش کاربران در بلاکچین فانتوم گذاشت. حالا اسپوکی سواپ هم ردیف با صرافی‌های غیر متمرکز محبوبی مثل یونی‌سواپ یا پنکیک‌سواپ، یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی بازار ارزهای دیجیتالی است. در این مطلب قصد داریم شما را با این صرافی آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

آشنایی کامل با صرافی اسپوکی سواپ

اگر این مطلب را می‌خوانید، حتما می‌دانید که صرافی ارز دیجیتال چیست و چه انواعی دارد، صرافی اسپوکی سواپ که یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز است، با هدف کم کردن کارمزدها و بالا بردن مقایس پذیری، فعالیت خود را در بستر بلاکچین فانتوم آغاز کرد. فانتوم یکی از بلاکچین‌های آینده‌دار است که از سال ۲۰۱۹ شروع به فعالیت کرد و حالا با پشتیبانی از پروژه‌های کارآمد و محبوب زیادی، به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های بلاکچینی به شمار می‌رود. همه خدماتی که توسط صرافی اسپوکی سواپ ارائه می‌شود، مبتنی بر شبکه بلاکچینی فانتوم هستند. این شبکه بلاکچینی با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام و سرعت و مقیاس‌پذیری مناسب، در هر ثانیه تراکنش‌های زیادی انجام می‌دهد.

از صرافی SpookySwap به عنوان یک بازارساز خودکار یا AMM نیز یاد می‌شود. این صرافی امکانات زیادی در اختیار کاربران می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به لیمیت اوردر، مزارع متنوع و … اشاره کرد. این صرافی یک ارز بومی به نام BOO نیز دارد که از آن به منظور ارائه خدمات پرداخت استفاده می‌کند؛ در واقع کاربران برای پرداخت کارمزد معاملات مختلف خود می‌توانند از این توکن استفاده کنند.

صرافی SpookySwap از زمان شروع به فعالیت تا به امروز، بین طرفداران صرافی‌های غیر متمرکز محبوبیت زیادی دارد. این صرافی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای به مبادله توکن‌ها و رمز ارزهای خود در آن بپردازید. محیط کار با اسپوکی سواپ راحت است، به همین دلیل حتی کاربران مبتدی هم بعد از مدتی می‌توانند به محیط آن مسلط شوند و معاملات‌شان را در بستر این صرافی انجام دهند.

تاریخچه اسپوکی سواپ

از راه‌اندازی این صرافی ارز دیجیتال زمان زیادی نمی‌گذرد، در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ بود که این صرافی فعالیت خود را آغاز کرد و حالا به عنوان یکی از کارآمدترین صرافی‌های غیر متمرکز بین به شمار می‌رود. پیشرفت اسپوکی سواپ در مدتی کوتاه نشان از امکانات و ویژگی‌های مثبت فراوان آن دارد. تاکنون هیچ اطلاعات درست و مناسبی از تیم توسعه این صرافی در دسترس نیست چرا که آن‌ها به صورت کاملا ناشناس این پلتفرم را توسعه دادند.

ویژگی‌های صرافی اسپوکی سواپ

به دلیل وجود پلتفرم‌های معاملات زیاد و افزایش رقبا در این زمینه، صرافی SpookySwap باید از ویژگی‌ها و مزیت‌هایی بهره‌مند باشد تا کاربران به انجام معاملات در این پلتفرم تمایل پیدا کنند. در ادامه به مهمترین ویژگی‌هایی که باعث جذب کاربران زیاد در این صرافی می‌شود را معرفی می‌کنیم:

امنیت بالا

یکی از بارزترین ویژگی‌های صرافی اسپوکی سواپ امنیت بالای آن است. این صرافی با وجود لایه‌های امنیتی مختلف، امکان نفوذ هکرها را از بین می‌برد و بستری امن و مطمئن برای معاملات کاربران خود به وجود می‌آورد. غیر متمرکز بودن این سرویس باعث می‌شود سرورهای آن محدود به یک جای خاص نباشند و به صورت جهانی، امکان دسترسی هکرها را به اطلاعات صرافی غیر ممکن کند.

بررسی امنیت صرافی اسپوکی سواپ

این صرافی برای انجام معاملات از شخص ثالث استفاده نمی‌کند و از آن‌جا که معامله‌گرها و سرمایه‌گذاران با انتقال دارایی‌های خود از استخرهای نقدینگی معاملات‌شان را انجام می‌دهند، ایمنی صرافی افزایش پیدا می‌کند و احتمال به سرقت رفتن دارایی‌هایشان کم می‌شود.

ارائه خدمات متنوع

ارائه خدمات مختلف یکی دیگر از ویژگی‌های این صرافی است. در طول مقاله به کاربردهای مختلف این صرافی اشاره می‌کنیم اما حالا به طور خلاصه بعضی از ویژگی‌های مثبت این صرافی را ذکر می‌کنیم:

  • خرید و فروش راحت رمز ارزها
  • استخرهای نقدینگی
  • فارم‌ها یا مزارع مختلف
  • استکینگ ارزها و دریافت سود زیاد
  • انتقال توکن‌ها به بلاکچین‌های دیگر
  • معاوضه انواع توکن‌ها با یکدیگر
  • اتصال کیف پول‌های مختلف به صرافی
  • انجام تراکنش‌ها در سریع‌ترین زمان

طراحی کاربر محور

طراحی کاربر محور صرافی اسپوکی سواپ موجب می‌شود حتی مبتدی‌ترین کاربران هم بتوانند بعد از مدتی به محیط آن مسلط شوند و از خدمات و ویژگی‌های مختلفی که دارد استفاده کنند. این صرافی با تمرکز به طراحی و دیزاین ساده صفحات وب سایت خود، کار را برای چه کاربران مختلف راحت می‌کند. کافیست تا در این صرافی ثبت نام و سپس کیف پول‌تان را به آن متصل کنید تا بتوانید انواع معاملات مختلف را در بستر این صرافی بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

امکانات صرافی اسپوکی سواپ

پیش‌تر در مورد امکانات و خدماتی که توسط صرافی اسپوکی سواپ ارائه می‌شود، اشاره‌ای داشتیم و حالا به صورت کامل در خصوص خدمات و امکانات این صرافی صحبت می‌کنیم. تیم توسعه این صرافی برای رفع نیازهای خود همواره در تلاش هستند تا بهترین خدمات و امکانات را در اختیار کاربران قرار دهند.

خدمات صرافی اسپوکی سواپ

امکان مبادله یا سواپ (Swap)

سواپ یکی از ویژگی‌های متداول هر صرافی ارز دیجیتال است، در این بخش کاربران می‌توانند رمز ارزهای مختلفی را معامله یا مبادله کنند. شما در این صرافی به راحتی می‌توانید دو ارز دیجیتال مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. سواپ کردن در این صرافی به وسیله استخرهای نقدینگی اتوماتیک انجام می‌شود که در ادامه در مورد آن‌ها هم صحبت می‌کنیم. امکان سفارش‌گذاری در این پلتفرم هم بر اساس قیمت پیشنهاد و هم بر اساس قیمت بازار وجود دارد. کارمزد معاملات در سفارش‌های مطابق بازار ۰.۲ درصد و در سفارش‌های محدود ۰.۲۲ درصد است.

استخر نقدینگی (Liquidity Pool)

هلدرهای انواع ارزهای دیجیتالی می‌توانند با فعالیت در استخرهای نقدینگی سود زیادی کسب کنند، به همین دلیل این ویژگی در صرافی اسپوکی سواپ نیز به وجود آمد. این صرافی برای تامین نقدینگی خود نیز از این استخرها استفاده می‌کند. اگر کاربری در صرافی SpookySwap در استخر نقدینگی سرمایه‌گذاری کند، با گرفتن توکن LP، بعدا می‌توانید با استفاده از فارم‌ها که در بخش بعدی در مورد آن صحبت می‌کنیم، سود مناسبی به دست آورد. استخرهای نقدینگی همانطور که قبلا هم گفتیم بخشی از امنیت صرافی را هم حفظ می‌کنند.

مزارع مختلف (Farm)

استفاده از توکن‌های LP در مزارع صرافی اسپوکی سواپ، می‌توانید به عنوان سود توکن BOO که توکن بومی این صرافی است دریافت کنید.

استکینگ ارزهای دیجیتال (Staking)

یکی از امکانات مثبت و کارآمد صرافی اسپوکی سواپ ارائه خدمات استیکینگ است. در این صرافی درست مثل بانک‌ها یا صندوق‌های مختلف درآمدزایی در بورس، می‌توانید مقداری از سرمایه‌تان را در اختیار صرافی بگذارید و در بازه‌های زمانی مشخص در قبال استیک کردن این سرمایه سود دریافت کنید. سوددهی در ازای استکینگ در این صرافی بالا است و بیشتر کاربران ریسک‌گریز یا کسانی که نمی‌خواهند به هر دلیلی در معاملات بازار شرکت کنند، می‌توانند با استکینگ رمز ارزهای خود سود به دست بیاورند.

صرافی SpookySwap

پل انتقال (Bridge)

آیا قصد دارید از بلاکچین فانتوم به بلاکچینی دیگر، توکنی انتقال دهید؟ این کار در صرافی اسپوکی سواپ انجام می‌شود. در این صرافی هیچ محدودیتی برای انتقال توکن‌ها ندارید و به راحتی می‌توانید رمز ارزهای مختلف خود را بین بلاکچین فانتوم و سایر شبکه‌های بلاکچینی منتقل کنید. همچنین امکان انتقال رمز ارز از سایر بلاکچین‌ها به اسپوکی سواپ در فانتوم نیز وجود دارد.

حاکمیت (Governance)

افزودن خدمات و ویژگی‌های صرافی اسپوکی سواپ بر اساس درخواست کاربران نیز انجام می‌گیرد. به این منظور رای گیری‌های مختلف وجود دارند که کاربران می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند و به خدمات یا امکانات اضافه‌ای که قرار است اضافه شون، رای دهند.

آموزش کار با صرافی غیرمتمرکز اسپوکی سواپ

کار کردن با SpookySwap به دلیل طراحی مناسب و کاربر پسندانه راحت و آسان است اما با این حال برای عملکرد بهتر در این صرافی، بعضی از آموزش‌های مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آموزش تصویری و گام‌به‌گام استفاده از اسپوکی سواپ

انتخاب کیف پول برای صرافی اسپوکی سواپ

در اولین قدم باید یک کیف پول مناسب برای صرافی انتخاب کنید. کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که صرافی اسپوکی سواپ از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. شما باید این کیف پول‌ها را به این صرافی متصل کنید تا بتوانید معاملات مختلفی را در بستر پلتفرم اسپوکی سواپ انجام دهید. شما می‌توانید از کیف پول‌هایی که در زیر معرفی می‌کنیم برای انجام این کار استفاده کنید:

متامسک (MetaMask)

متامسک یک کیف پول منبع باز است که از رمز ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند و امکان معامله راحت و آسان آن‌ها در اسپوکی سواپ را به وجود می‌آورد. این کیف پول امکان پشتیبانی‌گیری دارد و با ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران در انجام بهتر معاملات‌شان کمک می‌کند. رابط کاربری این کیف پول درست مثل اسپوکی سواپ راحت و ساده است و بیشتر کارشناسان بازار، این کیف پول را نسبت به سایر کیف پول‌های بازار برای استفاده در اسپوکی سواپ پیشنهاد می‌دهند.

متامسک و صرافی اسپوکی سواپ

هر چند کیف پول متامسک در برابر حملات فیشینگ و هکرها مقاومت کمی دارد اما با این حال اگر اقدامات امنیتی مختلفی را در مورد استفاده از آن رعایت کنید، دسترسی هکرها را به دارایی‌هایتان را از بین می‌برید.

کیف پول کوین بیس (Coinbase)

یکی دیگر از کیف پول‌های صرافی اسپوکی سواپ کیف پول کوین بیس است که از بسیاری از رمز ارزهای اصلی بازار مثل بیت کوین، اتریوم و … پشتیبانی می‌کند. این کیف پول هم طراحی ساده و کاربرپسندانه‌ای دارد و کاربران مبتدی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. این کیف پول داده‌ها را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند، به همین دلیل با امنیت بالا، دارایی‌های کاربران را محافظت می‌کند. یک نکته مثبت در کیف پول کوین بیس بیمه‌شدن دارایی‌هایتان است. در صورتی که مقصر از از بین رفتن دارایی‌ها، کیف پول کوین بیس باشد، خسارت تمام دارایی‌هایتان دوباره به شما بازگردانده می‌شود.

این کیف پول پشتیبانی ضعیفی دارد و محدودیت در تراکنش‌ها هم از جمله ویژگی‌های منفی آن است. پس در انتخاب این کیف پول برای اتصال با صرافی اسپوکی سواپ حتما به این موضوع توجه کنید.

تراست والت (Trust Wallet)

بیشتر کسانی که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت دارند یا از کیف پول تراست‌والت استفاده می‌کنند یا با این کیف پول و ویژگی‌های آن آشنا هستند. تراست والت به شما اجازه می‌دهد تا قیمت انواع رمز ارزهای مختلفی که پشتیبانی می‌کند را به صورت لحظه‌ای ببینید. این کیف پول هم کاربر پسند است و با طراحی ساده، حتی کاربران مبتدی هم امکان استفاده از امکانات آن را دارند. تراست والت رایگان است و این کیف پول را می‌توانید به صورت همزمان حتی روی چند گوشی موبایل هم نصب کنید. کلیدهای خصوصی شما نیز در این والت روی دستگاه‌تان ذخیره می‌شود.

تراست والت برای صرافی اسپوکی سواپ

متاسفانه این کیف پول فقط برای تلفن‌های همراه است و این را می‌توان یکی از ویژگی‌های منفی آن به شمار آورد. با این حال تراست‌والت هم یکی از گزینه‌های مناسب برای اتصال به صرافی اسپوکی سواپ و استفاده از خدمات و ویژگی‌های آن است.

توکن پاکت (TokenPocket )

یکی از کیف پول‌های آنلاین که امکان دسترسی مداوم به آن را دارید، کیف پول توکن پاکت است. این کیف پول از ارزهای شاخص و مهمی پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال آن به اسپوکی سواپ نیز وجود دارد. این کیف پول کلمات بازیابی مختلف و خاصی را در اختیارتان می‌گذارد تا در صورت هرگونه مشکل بتوانید از این کلمات برای بازیابی کیف پول خود استفاده کنید؛ نکته امنیتی در مورد این ویژگی این است که حتی تیم توسعه این والت هم به این کلمات دسترسی ندارند.

کارمزد صرافی اسپوکی سواپ

متاسفانه کارمزدهای صرافی اسپوکی سواپ بالا است و به همین دلیل کاربران زیادی تمایل خود به معامله در آن را از دست می‌دهند. این صرافی در ازای ارائه خدمات کارمزدی دریافت می‌کند که شاید نسبت به دیگر صرافی‌ها بیشتر باشد اما با این حال مزیت‌هایی مثل راحتی در دسترسی به خدمات و سایر امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای هر تراکنش در این پلتفرم باید ۰.۲۰ درصد کارمزد پرداخت کنید. البته برای برداشت دارایی‌ها از این صرافی نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافه به غیر از کارمزد شبکه نیست.

نحوه خرید و فروش در اسپوکی سواپ

شما نمی‌توانید به وسیله ارزهای فیات در صرافی SpookySwap خرید و فروشی انجام دهید. شما فقط امکان انجام معامله با ارزهای دیجیتالی را در این صرافی دارید، پس چنانچه موجودی رمز ارزی کیف پول‌تان کم است، بهتر است از یکی از صرافی‌های ایرانی مثل والکس مقداری تتر یا هر رمز ارز دیگری بخرید و سپس به کیف پول‌تان انتقال دهید تا از طریق آن بتوانید در صرافی معامله کنید.

متاسفانه این صرافی هر چند محبوبیت زیادی بین کاربران خود دارند اما آن‌طور که باید در جامعه کریپتوکارنسی شناخته شده نیست و همین مسئله شاید روی میزان خرید و فروش‌های آن تاثیر منفی بگذارد.

اسپوکی سواپ، صرافی غیرمتمرکز با خدمات بی نظیر

اسپوکی سواپ یک صرافی غیر متمرکز با خدمات بی‌نظیر است که در قبل در مورد آن‌ها به صورت کامل صحبت کردیم. این صرافی از کیف پول‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و مزیت‌ها و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران می‌گذارد. صرافی اسپوکی سواپ هر چند کارمزد زیادی بابت خدمات خود دریافت می‌کند اما با این حال کاربردهای بی‌نظیر آن در زمینه انجام معاملات ارزهای دیجیتالی به کاربران کمک می‌کند تا راحت و بدون دردسر وارد دنیای کریپتوکارنسی شوند و به صورت غیر متمرکز خرید و فروش‌هایشان را انجام دهند. ما در والکس سعی کردیم همه آنچه نیاز بود در مورد صرافی SpookySwap بدانید را با شما در میان بگذاریم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا