اخبار ارزهای دیجیتال

روسیه: کنار گذاشتن دلار آمریکا هم در کلام و هم در عمل آغاز شده است

سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه روسیه، می‌گوید که به دلیل سیاست‌ها و گزافه‌سرایی دولت آمریکا، فرایند کنار گذاشتن دلار آمریکا در حال پیش‌روی است.

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl، لاوروف می‌گوید که کشورهای عضو ائتلاف BRICS یا ائتلاف اقتصادی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، به دنبال مسیری بدون وجود دلار آمریکا هستند. این ادعا در گزارش جدید خبرگزاری Tass روسیه مطرح شده است.

لاوروف، دیپلمات پیشین اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در سریلانکا، گفته که در جلسه بعدی BRICS در ماه آگوست، تمرکز آنها بر روی این است که New Development Bank (NDB) این ائتلاف چگونه از تنش‌های احتمالی آمریکا در برابر خود دفاع کند.

فرایند کنار گذاشتن دلار (دلاریزاسیون)، هم در سخن و هم در عمل آغاز شده است… برزیل در BRICS پیشنهاد داده که در جلسه آینده ماه آگوست، به مسائل مرتبط با حفاظت از معاملات مالی این ائتلاف و حفاظت از New Development Bank در برابر سوءاستفاده از نقش ثابت دلار پرداخته شود. و ما در حال ارائه پیشنهادات بسیار دیگری در رابطه با این موضوع هستیم.

لاوروف می‌گوید روسیه در حال تطبیق خود با چالشی در دنیای غرب است که بر قطع ارتباط روسیه با سیستم مالی جهانی تمرکز دارد.

لاورف

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده به منظور رسیدن به اهداف خود، بی‌ثباتی را در سراسر جهان ایجاد کرده و دلار آمریکا در مرکز این استراتژی قرار دارد. با این حال، لاوروف می‌گوید که این تاکتیک در روزهای پایانی عمر خود به سر می‌برد.

آنها فهرستی از کالاهای ممنوعه برای صادرات به روسیه منتشر کرده‌اند. من اغراق نمی‌کنم. اخیراً سه سیاستمدار – یک آمریکایی، یک بریتانیایی و یک نماینده از اتحادیه اروپا – به کشورهای آسیای مرکزی سفر کرده بودند.

با این حال، بگذارید تکرار کنم، آنها (کشورهای غربی) به خوبی می‌دانند چگونه از مشکلاتی که برای کشورهای دیگر ایجاد کرده‌اند، به نفع خود استفاده کنند. و احتمالاً در کوتاه‌مدت به نتیجه‌ای برسند، و منفعت شخصی خود را تامین کنند، اما در بلند‌مدت، آنها، و مهم‌تر از همه آمریکایی‌ها، در حال کندن شاخه‌ای هستند که خودشان روی آن نشسته‌اند… و این شامل نقش صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و دلار در اقتصاد جهانی می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
dailyhodl
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا.م.م
علیرضا.م.م
10 ماه قبل

به امید قطع تحریمهای دلاری دیگر کشورها و سازمانها با کاهش مبادلات جهانی دلار

دکمه بازگشت به بالا