اخبار اتریوماخبار بیت کوین

فدرال رزرو رکود را پیش بینی کرد؛ هنوز هم باید بیت کوین یا اتریوم بخریم؟

فدرال رزرو ایالات متحده رکودی را پیش‌بینی کرده و صندوق بین‌المللی پول هم درباره کند شدن روند رشد اقتصاد جهانی هشدار می‌دهد. آیا حالا زمان خرید بیت کوین و اتریوم است؟ بیایید عملکرد این دو رمزارز در طول امسال و پیش‌بینی‌های تحلیلگران را بررسی کنیم.

جلسه فدرال رزرو نشان می‌دهد که بحران بانکی آمریکا احتمالاً اقتصاد را امسال به رکود می‌کشاند.

در جلسه ماه مارس کمیته بازار آزاد فدرال، نگرانی‌هایی در مورد عواقب احتمالی تعطیلی بانک Silicon Valley و سایر موضوعات مرتبط با آن مطرح شد، با این حال مایکل بار (Michael Barr)، معاون نظارت بر بانکداری بیان کرد که بخش بانکی ایالات متحده همچنان «سالم و انعطاف‌پذیر» است.

در سطوح بین‌المللی، وضعیت حتی ناامیدکننده‌تر به نظر می‌رسد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که رشد اقتصاد جهانی از ۳/۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲/۸ درصد در امسال کاهش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود که رشد اقتصادهای پیشرفته کاهش قابل‌توجهی را تجربه کند و از ۲/۷ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱/۳ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

با توجه به این تحولات ناامید‌کننده، آیا حالا زمان مناسبی برای خرید بیت کوین و اتریوم است؟

گاو و خرس

بیت کوین

بیت‌کوین در سال جاری پیشرفت خوبی داشته است. بازارها سال ۲۰۲۳ را با حداقل انتظارات، و پس از گذشت یک سال از رویدادهای فاجعه‌بار در صنعت کریپتو و رشد کند اقتصاد جهانی آغاز کردند. با این حال، قیمت بیت کوین از ابتدای سال جدید ۶۵ درصد افزایش یافته است. این رمزارز همچنین پربازده‌ترین دارایی سه ماهه اول سال محسوب می‌شود. اما مومنتوم کاهش یافته و قیمت از اواسط ماه مارس در محدوده ۲۸ هزار تا ۳۰ هزار دلار در نوسان بوده است.

یاروسلاو ایوانوف (Yaroslav Ivanov)، مدیر استراتژیک ALTA، شک دارد که خرس‌ها از بازار رمزارزها خارج شده‌ باشند. او فکر می‌کند که سرمایه‌گذاران ممکن است فریب شروع خوب امسال را خورده باشند و توصیه می‌کند که به دوران سختی‌ها نیز توجه کنند. او پیش‌بینی کرده که احتمال رسیدن ارزش بیت‌کوین به ۴۰ هزار دلار تا پایان ۲۰۲۳ اندک است. او همچنین بیان کرده که کاهش احتمالی قیمت می‌تواند فرصتی برای خرید بیت کوین در قیمت‌های پایین‌تر باشد.

به گفته دنیس تراپزنکو (Denis Trapezenko)، تحلیلگر شرکت Vekus Mining Development، قیمت بیت کوین تا انهتای سال ۲۰۲۳ احتمالاً در محدوده حمایت و مقاومت ۱۹،۵۹۲ دلار تا ۴۸،۷۰۰ دلار باقی می‌ماند. تراپزنکو همچنین پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین سال ۲۰۲۴ را در سطوحی مشابه با قیمت فعلی خود آغاز خواهد کرد.

اتریوم

اتریوم

تحلیلگران صنعت ارزهای دیجیتال درباره قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی‌های مختلفی را ارائه کرده‌اند. رائول پال (Raoul Pal)، مدیرعامل گروه Real Vision، پیش‌بینی کرده که اتریوم می‌تواند به ۲۰ هزار دلار برسد. با این حال، بیشتر تحلیلگران به طور کلی قیمت‌های کمتری را پیش‌بینی کرده‌اند. به گفته مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe)، قیمت اتریوم ممکن است در ماه‌های آینده به محدوده ۲،۷۰۰ تا ۳،۰۰۰ دلار صعود کند.

تحلیلگری در توییتر با نام کاربری «Wolf» نیز معتقد است که قیمت اتریوم می‌تواند تا پایان تابستان سال ۲۰۲۳ به سطح ۳،۵۰۰ دلار برسد. Wolf در توییتی در تاریخ ۳ آوریل، از «گاوهای متعصب» انتقاد کرد و معتقد است که هرگونه پول‌بک در روند صعودی اتریوم موقتی است و دیدگاه کلی او را در مورد قیمت تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد.

اتریوم تاکنون در سال جاری، حدود ۵۳٪ افزایش قیمت داشته، اما رشد آن با اصلاحی در ماه فوریه و مارس همراه بوده است. قیمت فعلی اتریوم حدود ۱۸۵۹ دلار است.

اتریوم همچنین پلتفرمی پیشرو برای توسعه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی DeFi محسوب می‌شود. عملکرد اتریوم در بازار معمولاً نشانگر رشد پذیرش DeFi و وب ۳ است. طبق گفته L2Beat، مجموع ارزش قفل شده (TVL) این پلتفرم در این ماه رکورد زده و به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا