اخبار اتریوم

جدیدترین بروزرسانی اتریوم چرا و چگونه انجام می‌شود؟

توسعه‌دهندگان اتریوم در آخرین جلسه خود در مورد ارتقای Cancun به توافق رسیدند.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، بروزرسانی جدید Cancun که قرار است روی اتریوم اجرا شود، یکی از موضوعات اصلی مباحث توسعه‌دهندگان در چند ماه اخیر بوده است. اخیراً، در “جلسه اجماع تمامی توسعه‌دهندگان اصلی”، جزئیات بسیاری از این بروزرسانی به تایید نهایی رسید.

توسعه‌دهندگان بر سر آپدیت Cancun به توافق رسیدند

موضوع اصلی گفتگو درباره BLOBها بود. BLOBها، بخش‌هایی از داده‌ها هستند که می‌توانند به بلاک چین اتریوم اضافه شوند. یک توسعه‌دهنده اتریوم با نام دانکراد فیست (Dankrad Feist)، آزمایشی را برای بررسی عملکرد شبکه اتریوم در برابر بلوک‌های بزرگ با داده‌های اضافی انجام داده است.

فیست متوجه شد که شبکه اتریوم بلوک‌هایی با ۱۲۸ کیلوبایت تا ۱ مگابایت داده اضافی را با موفقیت پردازش کرده و هیچ مشکلی برای آن ایجاد نشده است. او فاکتورهایی مانند میزان استفاده از پهنای باند، سرعت بلوک‌ و اشتباهات اعتبارسنجی را آزمایش کرد. همه چیز بدون توجه به اندازه بلوک‌ پایدار ماند.

با این حال، در یک مورد، بلوکی با ۱ مگابایت داده اضافی، باعث بازسازی موقت بلاک چین شد.

فیست بر اساس این آزمایش پیشنهاداتی را مطرح کرد. او پیشنهاد افزایش حداکثر تعداد BLOBها در هر بلوک از ۴ به ۶ را مطرح کرده که در EIP 4844 مشخص شده است. همچنین، او پیشنهاد داده که مهلت دریافت بلوک‌ها در یک بازه زمانی مشخص، مجدداً ارزیابی شود.

سپس، شرکت‌کنندگان در این جلسه به گفتگو درباره ایجاد تغییراتی در EIP-4788 پرداختند. این EIP به بلوک روت (block root) بیکن (Beacon) امکان حضور در EVM (ماشین مجازی اتریوم) را می‌دهد. پیشنهاد آنها این بود که تعداد بلوک روت‌های ذخیره شده در EL (لایه اجرا) برای کنترل رشد وضعیت بلاک چین محدود شود.

اگرچه اجرای این تغییر نیازمند انجام عملیات دیسک‌نویسی اضافی توسط کلاینت‌های EL است، اما تمام حاضرین این جلسه موافقت کردند که این تغییر ضروری است.

تیم اتریوم برای اجرای یک تست‌ نت جدید به نام Holesky برنامه‌ریزی کرده که به‌ عنوان پلتفرمی جایگزین برای اجرای تغییرات در زنجیره بیکن عمل می‌کند. هدف اصلی Holesky اجرای تعداد بیشتری از ولیدیتورها نسبت به شبکه اصلی است. این تست‌ نت به آنها امکان اجرای تست‌های استرس و ارزیابی هرگونه تغییرات مربوط به زنجیره بیکن را می‌دهد.

وضعیت اتر

این تحولات می‌توانند در آینده بر قیمت اتر تاثیر مثبتی بگذارند. طبق اطلاعات CoinMarketCap، در زمان نگارش این خبر، اتریوم با قیمت ۱۷۴۹ دلار معامله می‌شود.

تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز در چند روز گذشته همراه با شتاب آن افزایش پیدا کرده، و این رشد نشان‌دهنده افزایش تعداد انتقالات اتر است. با این حال، نسبت MVRV برای اتر همراه با قیمت آن بیشتر شده است. افزایش نسبت MVRV نشانگر این بود که در زمان نگارش این خبر، اتر تقریباً در منطقه اشباع خرید قرار داشته است.

نسبت MVRV

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا