اخبار آلت کوین ها

توقف فعالیت شبکه تورچین؛ علت چه بود؟

تقریباً هشت ساعت بعد از منتشر شدن اعلامیه اولیه، تورچین در توییتی خبر از به‌روز‌رسانی شبکه داد

این اولین باری نیست که شبکه تورچین غیرفعال می‌شود. این بار به دلیل گزارش‌های رسیده ناشی از وجود آسیب‌پذیری، فعالیت‌های شبکه محض احتیاط متوقف شده است.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، تورچین در ۲۸ مارس ۲۰۲۳ در توییتی اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وجود آسیب‌پذیری که می‌تواند روی شبکه تأثیرگذار باشد، دریافت کرده است. بنابراین فعلاً محض احتیاط، فعالیت‌های شبکه متوقف می‌شود. این اعلامیه بلافاصله بعد از منتشر شدن گزارش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی توییت شد که نشان می‌دادند پلتفرم نقدینگی ناین رِلمز (Nine Realms) و تیم امنیتی اختصاصی THORSec گزارش‌های معتبری از یک آسیب‌پذیری‌ای که می‌تواند کل شبکه را تحت تأثیر قرار دهد دریافت کرده‌اند. در حال حاضر امکان دسترسی به شبکه تورچین در سطح جهانی وجود ندارد.

در این حین طبق داده‌های CoinGecko، قیمت تورچین (Rune) حدود ۵% کاهش یافت. در حال حاضر این توکن با کاهش ۱۸ درصدی طی یک ماه گذشته، با قیمت ۱.۳۲ دلار معامله می‌شود.

تورچین یک پروتکل نقدینگی بین زنجیره‌ای غیرمتمرکز است و در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. کاربران با استفاده از آن می‌توانند بدون نیاز به صرافی‌های متمرکز، دارایی‌ها را بین شبکه‌های مختلف بلاکچین مبادله کنند. در تورچین می‌توان مبادلات را بین هشت زنجیره از جمله بیت کوین ، اتریوم، اوالانچ، زنجیره بایننس، دوج‌کوین، لایت‌کوین، بیت‌کوین کَش و کازماس انجام داد.

این شبکه قبلاً در اکتبر ۲۰۲۲ به دلیل اشکال نرم‌افزاری که باعث ایجاد اختلال در فعالیت گره‌ها می‌شد، غیرفعال شد و بعد از ۲۰ ساعت مجدداً فعال گردید. در سال ۲۰۲۱، شبکه تورچین به خاطر نفوذ هکر‌ها و به سرقت رفتن ۷.۶ میلیون دلار دارایی رمزارز برای مدتی از دسترس خارج شد. تقریباً هشت ساعت بعد از منتشر شدن اعلامیه اولیه، تورچین در توییتی خبر از به‌روز‌رسانی شبکه داد که نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان و تیم امنیتی موفق به شناسایی مشکل شده‌اند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا