اخبار ارزهای دیجیتال

توصیه بانک سرمایه گذاری UBS: طلا بخرید!

تحلیل این بانک سوییسی حاکی از این است که این فلز گرانبها در ادامه سال جاری بیشینه قیمت تاریخی خود را خواهد شکست

بانک سرمایه گذاری UBS به سرمایه گذاران توصیه کرده است که طلا بخرند. تحلیل این بانک سوییسی حاکی از این است که این فلز گرانبها در ادامه سال جاری میلادی بیشینه قیمت تاریخی خود را خواهد شکست.

به گزارش والکس و به نقل از news bitcoin، دفتر سرمایه‌گذاری بانک UBS با انتشار یادداشتی از دلایل خود برای گنجاندن طلا در پورتفوی سرمایه‌گذاری گفت. به زعم این بانک، در کمتر از یک سال آینده طلا بیشینه تاریخی خود را جابجا خواهد کرد.

بانک سرمایه‌گذاری UBS، در تازه‌ترین تحلیل خود سه دلیل برای خرید طلا در دوره کنونی ارائه کرده است. این غول بانکداری سوییسی انتظار دارد که قیمت طلا در اواخر سال جاری میلادی به بالاترین حد تاریخی خود برسد.

بانک UBS در یادداشتی با عنوان «سه دلیل برای خرید طلا در زمان جاری» که در روز پنج‌شنبه توسط دفتر سرمایه‌گذاری UBS منتشر شد، دلایل خود برای انتظار رکوردشکنی قیمت طلا در سال جاری را شرح می‌دهد.

استراتژیست‌های این بانک با اذعان به این مساله که قیمت طلا از بالاترین سطوح خود عقب‌نشینی کرده است، این چنین نوشتند:

فلز زرد از ابتدای سال جاری تا کنون ۸.۲ درصد رشد کرده است و ما فکر می‌کنیم که احتمالا در اواخر امسال با چندین محرک میان‌مدت تا بلندمدت به بالاترین حد خود برسد.

یکی از عوامل کلیدی که سبب چشم‌انداز صعودی استراتژیست‌های UBS در خصوص طلا شده است این است که انتظار دارند تقاضای بانک‌های مرکزی برای طلا «قوی باقی بماند». آن‌ها افزودند که بانک‌های مرکزی جهانی در سال گذشته رکورد خرید طلا را به ثبت رساندند که سیزدهمین سال متوالی است که نرخ خرید طلا مثبت باقی می‌ماند. این همچنین «بالاترین سطح تقاضای سالانه از ۱۹۵۰ تا کنون» است.

کارشناسان بانک UBS با استناد به داده‌های شورای جهانی طلا که نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی هم‌اکنون در حال خرید طلا با نرخی هستند که به خرید ۷۰۰ تن طلا تا پایان سال می‌انجامد که بسیار بالاتر از میانگین زیر ۵۰۰ تن از سال ۲۰۱۰ تا کنون است، افزودند:

ما فکر می‌کنیم که این روند خرید بانک‌های مرکزی به احتمال زیاد در بحبوحه افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی و تورم ادامه خواهد داشت. در واقع، تصمیم ایالات متحده برای مسدود کردن ذخایر ارزی روسیه پس از شروع جنگ اوکراین ممکن است منجر به آثار بلندمدتی بر رفتار بانک‌های مرکزی شده باشد.

دومین عامل افزایش‌دهنده قیمت طلا به زعم UBS، به ضعف گسترده دلار آمریکا مربوط می‌شود. کارشناسان این بانک افزودند:

جهت تضعیف دلار مشخص است. فدرال رزرو پس از ۵۰۰ واحد (bps) افزایش نرخ بهره در ۱۴ ماه گذشته، سیگنال توقف چرخه انقباضی فعلی را صادر کرد. دیگر بانک‌های مرکزی بزرگ در همین حال در مسیر تلاش برای مبارزه با تورم هستند.

ما معتقدیم که کاهش بهره ایالات متحده بر دلار تاثیر خواهد گذاشت. طلا از لحاظ تاریخی زمانی که دلار آمریکا ضعیف می شود، به دلیل همبستگی منفی قوی، افزایش ارزش را تجربه کرده است و ما شاهد دور دیگری از تضعیف دلار طی شش تا ۱۲ ماه آتی هستیم.

متخصصان افزایش ریسک‌های مربوط به رکود در ایالات متحده را به عنوان سومین دلیل خرید طلا در زمان جاری نام بردند. آن‌ها معتقدند که در صورت وقوع رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاران به سمت طلا به عنوان یک دارایی امن هجوم خواهند آورد.

آن‌‌ها با اشاره به نرخ تولید ناخلص داخلی ضعیف‌تر از انتظار سه ماهه نخست سال، کاهش متوالی شش ماهه فعالیت‌های تولیدی، ضعیف‌ترین وضعیت در تمایل مصرف‌کنندگان از ماه نوامبر و وضعیت بغرنج‌تر اعطای اعتبار نتیجه گرفتند که رشد اقتصادی کشور در حال آرام گرفتن است و احتمالا اثر خود را بر روی رشد و میزان سود شرکت‌ها نشان خواهد داد.

بر اساس داده‌های موجود از سال ۱۹۸۰، عملکرد نسبی طلا در زمان رکود از شاخص S&P 500 بهتر بوده است.

در نهایت UBS پیش‌بینی خود از قیمت طلا را چنین ارائه کرد که طلا تا پایان سال میلادی به ۲۱۰۰ دلار به ازای هر اونس و تا ماه مارس ۲۰۲۴ به ۲۲۰۰ دلار خواهد رسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
news bitcoin
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا