اخبار بیت کوین

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳؛ پیش بینی کارشناسان چیست؟

۵۰۰۰ یا ۲۵۰۰۰۰ دلار؟ در نهایت پیش‌بینی کدام یک از این افراد سرشناس به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود؟

در ابتدای سال میلادی قرار داریم و شروع هر سال، زمان مناسبی برای جمع‌بندی اتفاقات سال گذشته و ارائه پیش‌بینی از سیر وقایع آینده است. تعدادی از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی خود از قیمت بیت کوین در سال نوی میلادی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، این افراد سرشناس دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ دارند؛ به نحوی که بازه پیش‌بینی‌های آن‌ها بین ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ دلار است. در ادامه این نظرات را مرور خواهیم کرد.

اریک وورهیز؛ بنیان‌گذار و مدیر صرافی «شیپ‌شیفت»

اریک ورهیز (Erik Voorhees)، مدیر صرافی ارز دیجیتال ShapeShift، بر این باور است که بیت کوین ممکن است تا تابستان به ۴۰۰۰۰ دلار برسد. او زمان دقیقی برای آغاز بازار گاوی ارائه نکرد اما تخمینی از آن مطرح کرد. به باور وورهیز، «بول ران» بعدی در بازه‌ای بین شش ماه تا سه سال آینده آغاز خواهد شد.

وورهیز شرایط کلان اقتصادی همچون نرخ بهره و سیاست پولی را در نحوه عملکرد بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۳ بسیار مهم دانست. وورهیز همچنین به وجهه «افتضاح» حوزه ارزهای دیجیتال در بین افراد بیگانه با این حوزه اذعان کرد اما در سوی دیگر بیان داشت که با شروع چرخه بعدی، همین افراد در شمار کسانی خواهند بود که چشم‌شان را بر روی این مساله خواهند بست.

تیم دریپر؛ سرمایه‌گذار و اینفلوئنسر

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف ارزهای دیجیتال هنوز حاضر نیست که از پیش‌بینی پیشین خود مبنی بر ۲۵۰۰۰۰ دلاری شدن بیت کوین کوتاه بیاید. او پیش‌تر سال ۲۰۲۲ را موعد تحقق پیش‌بینی خود اعلام کرده بود اما هم‌اکنون آن را پیش از هاوینگ بیت کوین تمدید کرد.

بنابراین دریپر اعتقاد دارد که قیمت بیت کوین تا پیش از ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۲۵۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

مایک مک گلون؛ استراتژیست ارشد بخش کالا در بلومبرگ

مایک مک‌گلون (Mike McGlone) که خود دیدی خوش‌بینانه نسبت به آینده بیت کوین دارد، تخمین محافظه‌کارانه‌تری نسبت به دریپر مطرح کرد. او نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۲۰ و با تحلیل بیت کوین به این نتیجه رسید که این ارز در مسیر رسیدن به ۱۰۰۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۵ است. او بار دیگر و این بار در سال ۲۰۲۱، بر تخمین پیشین خود تاکید کرد.

دلیل اصلی پیش‌بینی او، کاهش عرضه بیت کوین همراه با افزایش رواج این ارز دیجیتال در سطح جهان است.

موسسه بانکی استاندارد چارترد

موسسه بانکی بریتانیایی استاندارد چارترد (Standard Chartered) در ماه دسامبر گذاشته، در مطلبی که «سورپرایز‌های مالی سال ۲۰۲۳» نام داشت، از احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۵۰۰۰ دلار گفت.

طبق این پیش‌بینی، افزایش نرخ بهره و کاهش ارزش سهم‌های شرکت‌های فناوری می‌تواند سبب شدت گرفتن فروش بیت کوین شود. کاهش قیمت بیت کوین می‌تواند زمینه‌ساز موج تازه‌ای از ورشکستگی‌ها در صنعت رمزارزها و بحران دیگری شود.

با این حال این بانک اذعان داشت که این پیش‌بینی با دیدی بسیار بدبینانه نوشته شده است و دید عمومی کارشناسان این بانک نسبت به مساله این چنین نیست.

برخی دیگر از فعالان، همچون الکس مک‌کاری (Alex McCurry)، اعتقاد دارند که بیت کوین به کلی دارایی غیرقابل پیش‌بینی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا