اخبار ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک و اسپاتیفای برای مخالفت با مقررات غیرمنطقی اپ استور متحد شدند

ایلان ماسک و مدیر عامل اسپاتیفای بار دیگر علیه دستورالعمل‌های اپ استور اپل صحبت کردند و مشروعیت و عملی بودن آنها را زیر سوال بردند.

به گزارش والکس و به نقل از ۹to5mac، هم اسپاتیفای و هم ایلان ماسک (Elon Musk)، پیش از این به شدت به دستورالعمل‌های اپ استور اپل اعتراض کرده‌ بودند. در آخر این هفته، ایلان ماسک و مدیر عامل اسپاتیفای، دنیل اِک (Daniel Ek)، در توییتر به گفتگو پرداختند و از دستورالعمل‌های اپل انتقاد کردند. اِک این دستورالعمل‌ها را «احمقانه» خواند و ماسک اشاره کرد که آنها در مقیاس‌دهی مشکلات جدی ایجاد می‌کنند.

این گفتگو پس از آن آغاز شد که توییتر در هفته گذشته اعلام کرد به همه کاربران اجازه می‌دهد تا از اشتراک‌های این پلتفرم استفاده کنند. همچنین ماسک توضیح داد که چرا دسترسی به این اشتراک‌ها در آیفون نسبت به وب زمان بیشتری می‌برند

اپ استور

ماسک گفت:

توجه کنید که فعال شدن اشتراک‌ها در آیفون نسبت به وب چند روز بیشتر زمان می‌برد، زیرا همه اشتراک‌ها در حال حاضر باید توسط اپل تأیید شوند.

توییتر باید از دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط اپ استور برای اشتراک‌های درون برنامه‌ای محتوای دیجیتال پیروی کند، زیرا این اشتراک‌های جدید در اپلیکیشن آیفون توییتر در دسترس هستند.

دنیل اِک، مدیر عامل اسپاتیفای، در پاسخی به این پست ماسک، دوباره قوانین اپل را مورد انتقاد قرار داد:

این احمقانه است… چگونه می‌توان چنین دستورالعمل‌هایی را با هر توسعه‌دهنده در هر پلتفرمی هماهنگ کرد؟ و اگر به نظر یک پلتفرم، کارمزد درست به جای ۳۰ درصد اپل، باید صفر یا ۱۰ درصد باشد چه می‌شود؟

ماسک در پاسخ گفت:

این به یک چالش جدی برای مقیاس‌دهی مبدل شده است.

اسپاتیفای پیش از این به شدت به دستورالعمل‌های اپ استور اپل اعتراض کرده بود. این شرکت همچنین شکایاتی را در زمینه ضدانحصار علیه اپل در اتحادیه اروپا تنظیم کرده، و ادعا می‌کند که اپل می‌تواند اشتراک Apple Music را در اپلیکیشن این سرویس بدون پرداخت جریمه‌ای ارائه دهد، در حالی که اگر اسپاتیفای چنین کاری را انجام دهد، باید ۳۰ درصد یا (۱۵ درصد در سال بعد) از درآمد اشتراک خود را به اپل بپردازد.

ماسک نیز پیش از این گفته بود که کارمزدهای اپ استور اپل در واقع مانند یک مالیات ۳۰ درصدی برای استفاده از اینترنت است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
9to5mac
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا