معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال IOI چیست؟ معرفی کامل رمز ارز IOI Token

هیچ شکی نیست که بازی‌های ویدیویی به خودی‌خود آنقدر هیجان دارند که بتوانند ساعت‌ها ما را سرگرم کنند، اما تصور کنید چه می‌شود اگر عنصر جذابی مانند کسب درآمد آن هم با واحد ارزهای دیجیتال به این بازی‌ها اضافه شود! تصور جذابی است نه؟ پس اجازه دهید به شما بگوییم امروزه به کمک استودیوهای بازی مانند QORPO، می‌توانید هم بازی کنید و هم توکن‌هایی مانند ارز دیجیتال IOI که توکن بومی این بازی است را به‌دست آورید. مهم‌تر این که ارزش توکن‌هایی که کسب می‌کنید با نوسانات بازار تغییر می‌کند و می‌توانید آنها را مانند سایر ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنید. پس بیاید بدون معطلی، به سراغ معرفی یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال بازی ویدیویی یعنی IOI برویم و بیشتر با دنیای هیجان‌انگیز بازی و توکن آشنا شویم.

آشنایی با ارز دیجیتال IOI

ارز دیجیتال IOI توکن بومی اکوسیستم QOPRO و بازی Trade Race Manager است که با هدف تشویق بازیکنان به حمایت و مشارکت از پلتفرم به‌وجود آمد. این بازی یک تجربه کاملا جدید از ویدیوگیم‌های مبتنی بر بلاکچین است که توسط توکن IOI و NFTها پشتیبانی می‌شود. کاربران در این بازی می‌‌توانند مسابقه دهند، توکن جمع‌آوری کنند و با معامله آنها درآمدزایی کنند.

QORPO Game Studio نیز یک استودیوی تولید بازی نوآورانه و شرکت بین المللی بلاکچین است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. این شرکت دارای بیش از ۹۰ کارمند با تجربه در عناوین AAA مانند Overwatch، Stray، Arma یا Mafia II است.

QOPRO در حقیقت تلاش می‌کند تا با روش‌هایی کاربران را به پیوستن به بازی تشویق کند. برای مثال، ایردراپ‌ها (Airdrops) یکی از جوایزی است که کاربران برای فعالیت در این پلتفرم دریافت می‌کنند. بدین ترتیب، کاربرانی که NFTها و کلکسیون‌های خود را در بازار QORPO معامله کنند یا در پرسش‌های DAO در شناسه QORPO مشارکت داشته باشند، ممکن است، ایردراپ توکن‌های IOI را به‌عنوان پاداشی برای تعامل خود با اکوسیستم به‌دست آورند.

ارز دیجیتال IOI در زمان نگارش این مقاله با ارزشی در حدود ۰/۱ دلار معامله می‌شود و با مارکت کپ ۹۹۵ میلیون دلار در رتبه ۱۴۷۰ بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. این کوین به میزان کل ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ عرضه شده که حدود ۴۳ درصد از آن در گردش است.

پلتفرم IOI

بررسی پلتفرم IOI

IOI یک پلتفرم تجاری بازی‌های ویدیویی است که به‌طور اختصاصی برای معامله‌گران، گیمرها یا علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال ساخته شده و با هدف ایجاد یک بستر بازی بلاکچین NFT با توکن IOI خود فعالیت می‌کند.

فعالیت شرکت IOI به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • بازار: IOI market یک بازار و نمایشگاه برای حراج NFTها است.
  • کیف پول: کیف پول رمزنگاری چند ارزی که از NFT و استخر معاملاتی ۳۶% پشتیبانی می‌کند.
  • Trade Race Manager (TRM): پلتفرم تجارت ارز دیجیتال که با بازی‌های ویدیویی تلفیق شده است.

بازی Trade Race Manager

همانطور که می‌دانید ترید به خودی‌خود یک فعالیت استرس‌زا است و فشار روانی زیادی را بر معامله‌گران تحمیل می‌کند. به همین دلیل، بازی trade race و رمزارز IOI با گنجاندن ترید و معامله‌گری در قالب بازی و ماشین‌های NFT، اضطراب معامله‌گران در تجارت را با هیجان بازی جایگزین و باعث می‌شود تا افراد از معامله ارزهای دیجیتال لذت بیشتری ببرند.

در این بازی، هر بازیکن ماشین NFT دلخواه خود را ابتدا از طریق رمزارز IOI token خریداری می‌کند و سپس در مسابقات مختلف با سایر بازیکنان مسابقه می‌دهد. البته خوب است بدانید بدون توجه به نتیجه مسابقه، تمامی بازیکن‌ها توکن‌های IOI کسب می‌کنند و می‌توانند در حین مسابقه، ارز دیجیتال IOI خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین در حقیقت بازنده‌ای در مسابقات وجود ندارد.

همچنین به زودی، IOI یک بازار داخلی NFT راه اندازی خواهد کرد که بازیکنان می‌توانند NFTهایی مانند ماشین‌های مسابقه، پیست‌ها، تیم‌ها و آواتارها را مبادله کنند.

بنیان گذاران استودیوی QOPRO و پلتفرم IOI

بازی ویدیویی و کسب درآمد دلاری

هسته اصلی تیم توسعه QOPRO از ۱۰ نماینده جمهوری اسلواکی تشکیل شده است. راستیسلاو باکالا (Rastislav Bakala) کارآفرین خلاق، با بیش از ده سال تجربه در بانکداری شرکتی و سرمایه‌گذاری، به دلیل علاقه وافری که به بازی‌های ویدیویی داشت تیمی ۹۰ نفره از حرفه‌ای‌های ویدیو گیم که پشتکار و تجربه غنی در حوزه‌های خود داشتند را زیر چتر این اکوسیستم گرد هم آورد و استودیوی بازی‌های ویدیویی QORPO را راه‌اندازی کرد.

باکالا با عضویت در انجمن بازی‌های بلاکچین، فین تک و انجمن بازی‌های اسلواکی، در خط مقدم افرادی است که این صنعت را هدایت می‌کنند. او به کمال نهایی اعتقادی ندارد؛ زیرا معتقد است همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. اکنون QOPRO با همین تفکر یک شرکت بین المللی با ریشه، پیشرو در عملیات و دارای تیمی از متخصصان در اسلواکی است که برای پنجمین سال متوالی در زمینه بلاکچین و بازی فعالیت می‌کند.

چه چیزی ارز دیجیتال IOI را منحصر به فرد می کند؟

همانطور که پیش از این گفتیم، کاربرد اصلی توکن IOI انگیزه به کاربران است و برای رسیدن به این هدف کارهای متفاوتی را انجام می‌دهد. در روش اول ارز دیجیتال IOI، در پلتفرم QOPRO در نقش جایزه برای مسابقات و رویدادهای ویژه‌ای است که با افزایش آگاهی از توکن بومی پلتفرم، خریداران بالقوه را به‌همراه می‌آورند. بدین ترتیب، با برگزاری مسابقات و پاداش توکن، علاوه بر این که مشارکت کاربران افزایش می‌یابد هیجان و حس رقابت نیز ایجاد می‌شود.

در روش دوم، ارز دیجیتال IOI از یک مزیت جالب دیگر به نام استیکینگ با سود سالانه (APY)‌ برای انگیزه دادن به کاربران استفاده می‌کند. این یعنی با سپرده‌گذاری توکن‌های IOI، کاربران می‌توانند از سرمایه‌گذاری خود بازده کسب کنند و به دنبال آن برای مشارکت بیشتر در اکوسیستم QORPO تشویق شوند. این کار همچنین می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای کسب درآمد در اختیار آن‌ها قرار دهد و در نهایت معامله‌گران بالقوه بیشتری را به بازار بیاورد.

کاربردهای توکن IOI در پلتفرم QORPO

رمزارز IOI token در پلتفرم بازی‌های ویدیویی QOPRO کاربردهای بسیاری دارد و به همین دلیل است و توکن بومی این پروژه به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی، کاربردهای این ارز در شبکه IOI عبارت است از:

  • استفاده در بازی ویدیویی
  • خرید NFT
  • استفاده از بلاکچین Polygon با کارمزد و مقیاس‌پذیری کمتر
  • کاهش ازدحام شبکه
  • امکان هولد توکن برای استراتژی‌های معاملاتی و بازده ۳۶ درصد در روز
  • عملکردهای DeFi و رایت تا ۳ برابر عرضه ماهانه جدید
  • پاداش سهم و حقوق حاکمیتی

مواردی که به آنها اشاره کردیم مربوط به فعالیت IOI در کل پلتفرم بود. حال قصد داریم تا کمی به کاربردهای رمزارز IOI token در بازی بپردازیم و ببینیم با داشتن این رمزارز بازیکنان از چه مزایایی در بازی برخوردار خواهند بود.

مسابقات NFT

خرید NFT با توکن IOI

افرادی که ارز دیجیتال IOI را داشته باشند، می‌توانند به راحتی و فقط با خرید یک NFT، عضوی از خانواده Trade Race Manager NFT شوند. پس از عضویت، کاربران می‌توانند به طیف وسیعی از مسابقات بپیوندید و با دیگران رقابت کنند. همچنین کاربران مبتدی نیز می‌توانند به‌صورت رایگان در مسابقات شرکت کنند یا از همان ابتدا در سطح پیشرفته بمانند و Fast Race Beginner یا Fast Race Semi-Pro را امتحان کنند.

جمع کردن تیم و ساخت یک امپراطوری

توکن‌های IOI به کاربران می‌توانند مالک یا مدیر تیم شوند. هرکدام از این مسئولیت‌ها، امکانات خاصی را در اختیار فرد قرار می‌دهد.

به‌عنوان مدیر تیم، توانایی‌های بازیکن عبارت است از:

  • ایجاد استراتژی معاملاتی شخصی برای مسابقه‌دهندگان در تیم
  • دریافت ۱۰ امتیاز (معادل ۵ IOI) از هر عضو تیم که پرمیوم است
  • دریافت انعام روزانه، سوخت ممتاز و کارهای روزانه بسیار بیشتر برای اعضای پرمیوم
  • حداکثر ظرفیت تیم ۱۰۰۰ نفر
  • برای مدیر شدن باید ۱۰۰۰ IOI داشته باشید

توجه داشته باشید ظرفیت تیم کاملا به فعالیت شما بستگی دارد. مدیر همچنین می‌تواند به طور متوسط ۵۰۰ IOI در ماه به‌دست آورد. البته اگر تیم کامل باشد، می‌تواند حتی تا ۵۰۰۰ IOI کسب کند. مدیر نیز توسط اعضای تیم خود رتبه بندی می‌شود و همین یک جنبه اجتماعی قوی را در پروژه نشان می‌دهد. بدین ترتیب، تیم‌هایی که مدیر بهتری دارند می‌توانند اعضای بیشتری جذب کنند و توکن بیشتری به‌دست آورند.

همچنین به‌عنوان مالک تیم، این قابلیت‌ها نیز در دسترس هستند:

  • استخدام مدیر برای ساخت و رهبری تیم‌های مسابقه
  • دریافت ۲۰% (معادل ۱۰ IOI) از هر عضو
  • حداکثر ظرفیت تیم ۱۰۰۰ نفر
  • نیاز به پرداخت ۱۰۰۰ IOI برای مالکیت یک تیم
  • مالک می‌تواند به طور متوسط ۱۰۰۰ IOI در ماه کسب کند، اما اگر اکثر اعضای تیم ویژه باشند تا  ۱۰۰۰۰IOI نیز قابل دریافت است.

لازم به ذکر است که هر تیم نیز یک NFT به‌شمار می‌رود. بنابراین مالکان انگیزه دارند تا بهترین مدیران را برای دریافت بالاترین قیمت تیم ان اف تی در بازار استخدام کنند.

دریافت عضویت Premium

هر کاربر در دو سطح می‌تواند به بازی Trade Race Manager بپیوندد:

  • عضو رایگان
  • عضو Premium

افراد که با عضویت رایگان وارد بازی می‌شوند، می‌توانند از اکثر امکانات بازی بهره‌مند باشند اما به‌طور کلی اعضای premium علاوه بر این که به تمامی آنها دسترسی دارند، دریافتی بیشتری نسبت به اعضای رایگان خواهند داشت. هزینه عضویت ویژه نیز، ۵۰ توکن IOI در ماه است.

سطوح بازی مرتبط با آواتارهای NFT

مزیت دیگری که ارز دیجیتال IOI در بازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، سیستم Trade Race Manager Affiliate است. در این بازار کاربران می‌توانند به کمک توکن‌ها ماشین مورد نظر خود را انتخاب کنند و از مزایای ویژه‌ای مانند بهترین نسبت پاداش، آواتار افسانه‌ای آقای ثروتمند و ۱۸ درصد پاداش APY نیز استفاده کنند.

مزایای استخر پاداش

در بازی Trade Race کاربران همچنین می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰۰۰ توکن  IOI به باشگاه VIP Trade Race Manager بپیوندند و درآمد غیرفعال داشته باشند. این باشگاه ۱۰٪ یا ۹۰٪ از استخر پاداش IOI را به صورت ماهانه به کاربران می‌دهد.

چطور ارز دیجیتال IOI را خریداری کنیم؟

خرید و نگهداری ارز دیجیتال IOI

علاوه بر روش‌هایی که در بازی Trade Race برای کسب ارز دیجیتال IOI وجود دارد، افراد می‌توانند به‌صورت جداگانه و مانند سایر ارزها این توکن را نیز از صرافی‌های خریداری و برای سرمایه‌گذاری‌‌های خود از آن استفاده کنند. براساس گزارش‌های Coingecko، پس از راه‌اندازی و محبوبیت رمزارز IOI token، این توکن در برخی از صرافی‌ها AMM لیست شده است. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • Kucoin
  • Gate.io
  • Uni Swap
  • Pancake Swap
  • Quick Swap

کیف پول های ارز دیجیتال IOI

پس از این که توکن IOI را در بازی کسب یا به‌طور مستقیم ارز را خریداری کردید، باید به فکر کیف پول دیجیتال یا همان والت برای نگه‌داری آن باشید. همانطور که می‌دانید کیفی که انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌های مهمی مانند امنیت، پشتیبانی قوی، رابط کاربری ساده و رایگان بودن را داشته باشد. همچنین بهتر است والتی را انتخاب کنید که قابلیت استفاده در ایران را نیز داشته باشد تا حین انتقال پول دچار مشکل نشوید.

به‌طور کلی، کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال IOI پشتیبانی می‌کنند شامل موارد زیر است:

  • کوین بیس (Coinbase)
  • بایننس (Binance)
  • اتمیک والت (Atomic wallet)
  • ولت اختصاصی یا IOI ولت

ارز دیجیتال IOI؛ کسب توکن از بازی ویدیویی

می‌توان با اطمینان گفت کسی را پیدا نمی‌کنید که از بازی‌ ویدویی، آن هم مسابقات ماشین‌رانی و کسب درآمد دلاری لذت نبرد. به‌همین دلیل پلتفرم QOPRO با خلاقیت خود، این دو عنصر جذاب را ترکیب کرده و یک بازی منحصر به فرد به بازار عرضه شده است. کاربران و معامله‌گران می‌توانند بدون انجام معاملات و تراکنش‌های خسته‌کننده با یکدیگر بازی کنند و چه ببرند و چه ببازند، توکن‌های ارزشمند IOI را به‌دست آورند. این بازی همچنین قابلیت‌های بسیاری مانند خرید و فروش NFT را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد با ویژگی‌های جذابی که دارد می‌توانیم آینده روشنی را در دنیای Web 3.0 و متاورس برای پلتفرم و ارز دیجیتال آن پیش‌بینی کنیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا