کیف پول

کیف پول کیپ‌ کی؛ راه اندازی و استفاده از کیف پول سخت افزاری KeepKey

اگر یکی از فعالان حوزه کریپتوکارنسی هستید و بخشی از فعالیت روزانه‌تان به خرید و فروش ارز دیجیتال گره خورده است، به‌خوبی با مفهوم کیف پول آشنا هستید. هر سرمایه و رمزارزی که در دنیای ارز دیجیتال خریدوفروش می‌شود، داده‌ها و اطلاعاتی دارد که درون کیف دیجیتال نرم افزاری یا سخت افزاری نگهداری می‌شود. این والت‌ها باید مشخصاتی از جمله امنیت بالا، دسترسی آسان و از رمزارزهای اصلی بازار پشتیبانی کنند تا توجه کاربران به استفاده از آن‌ها جلب شود.

یکی از معتبرترین کیف پول‌های دنیای رمزارزها که در لیست ۳ کیف پول برتر رمزارزها قرار دارد، کیف پول کیپ کی است که والتی سخت افزاری و سرد محسوب می‌شود. امنیت این کیف پول در حد سایز والت‌های مطرح مانند ترزور و لجر است که این والت را به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بدل می‌کند. در این مقاله به بررسی کیف پول کیپ کی می‌پردازیم و روش راه‌اندازی و استفاده از این والت را آموزش می‌دهیم.

کیف پول سخت افزاری کیپ ‌کی (KeepKey)

سال ۲۰۱۳ از نوع جدیدی از کیف‌ پول‌های کریپتوکارنسی رونمایی شد که به کیف پول‌ سخت افزاری (Hardware Wallet) معروف است. این نوع از والت در اصل یک قطعه سخت افزار است که اطلاعات شخصی و کلید خصوصی را در خود حفظ کرده و هیچ ارتباطی با اینترنت ندارد. با این روش دیگر هکرهای و مهاجمان سایبری نمی‌توانند رمزارزها و اطلاعات کاربر را به سرقت ببرند.

کیف پول کیپ کی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ توسط دارین استانشفیلد (Darin Stanchfield) به‌صورت رسمی معرفی شد. در حال حاضر دفتر مرکزی کیپ کی در آمریکا است و همان‌طوری که گفتیم این مجموعه توانسته یکی از سه کیف پول سخت افزاری برتر دنیا را تولید کند.

زمانی که کیف پول کیپ کی را سفارش دهید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، بسته‌‎بندی خلاقانه محصول است. بر اساس اعلام رسمی مجموعه کیپ کی، هزینه زیادی برای طراحی بسته‌بندی‌های این گجت کوچک، امن و کاربردی پرداخت شده است. در واقع بسته‌بندی به نوعی طراحی شده تا نشان دهد کاربر اولین شخصی است که بسته‌بندی والت را باز می‌کند. این بسته‌بندی به‌صورت نمادین برای جلب اعتماد کاربر و نشان دادن امنیت بالای دستگاه طراحی شده است. جعبه کیف پول کیپ کی شامل والت سخت افزاری کیپ کی، یک عدد USB جهت اتصال کیف پول به سیستم، کارت برای به‌خاطر سپردن عبارت بازیابی و کاور چرمی کارت می‌شود.

رونمایی کیف پول سخت افزاری کیپ‌ کی

کیف پول کیپ کی از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

براساس اعلام رسمی کمپانی کیپ کی این کیف پول دیجیتال از ۴۵ دارایی دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین گلد، دوج کوین، اتریوم، دش و لایت کوین از مهم‌ترین ارز دیجیتال‌های مورد حمایت کیپ کی است. علاوه‌براین KeepKey از ۸ بلاکچین مختلف پشتیبانی کرده و امکان ذخیره‌سازی دارایی‌های بومی آنها را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که از طریق نرم افزار ویندوز این والت، امکان دسترسی به Dappهایی مانند یونی سواپ، اوپن‌سی، سوشی سواپ و سایر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مطرح وجود دارد. در ادامه به آموزش نحوه راه‌اندازی و استفاده از کیف پول کیپ کی می‌پردازیم.

نحوه استفاده و راه‌اندازی کیف پول کیپ کی

برای استفاده از کیف پول کیپ کی اول از همه باید نرم افزار کلاینت کیپ کی را از سایت رسمی دانلود کرده و از طریق این نرم افزار به دستگاه وصل شوید تا بتوانید دستورالعمل‌های راه‌اندازی را دنبال کنید. بعد از دانلود کلاینت رسمی، کار شما در چند مرحلۀ ساده اضافه کردن رمز عبور اختصاصی و مشخص کردن رمزهای ریکاوری خلاصه شده تا دستگاه آماده استفاده شود. البته چند نکته مهم را هم نباید فراموش کنید.

لینک‌های دانلود نرم افزار کیپ کی برای ویندوز، مک و لینوکس:

کیف پول کیپ کی با برخی ولت‌های نرم افزاری مانند مای سلیوم و الکتروم هم قابل استفاده است. علاوه بر این فراموش نکنید که کیپ کی یکی از بهترین ولت‌ها برای انجام معامله و ترید کردن است و در صدر لیست منتخب معامله‌گران قرار دارد.

کیف پول کیپ کی در ایران به‌راحتی و به‌صورت آنلاین قابل سفارش دادن است. نصب آسانی دارد و یکی از امن‌ترین ولت‌ها برای حفظ سرمایه معامله‌گران و کاربران ایرانی است. در ادامه می‌توانید راهنمای گام‌به‌گام نصب این والت را ببینید

پس از دانلود و نصب نرم افزار برای راه‌اندازی ولت این مراحل را طی کنید:

اتصال کیف پول به کامپیوتر

کیف پول کیپ کی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. باید کمی صبر کنید تا مراحل راه‌اندازی شروع شود.

اتصال کیف پول به کامپیوتر

ورود به بخش آپدیت کیف پول

پیش از شروع به کار با کیف پول، باید والت به آخرین سیستم عامل آپدیت شود. دستگاه را از برق بکشید. سپس دکمه را فشار داده و کابل را دوباره به دستگاه وصل کنید.

ورود به بخش آپدیت نرم افزار کیپ کی

آپدیت بخش Bootloader دستگاه

هنگام آپلوددستگاه خود را از کامیوتر جدا نکنید! در طی آپدیت از شما خواسته می‌شود که دستگاه خود را از کامپیوتر جدا کرده و دوباره وصل کنید. توجه داشته باشید که دستگاه خود را تا زمانی که دستگاه اعلام نکرده، از کامپیوتر جدا نکنید.

آپدیت بخش bootloader

آپدیت بخش Firmware دستگاه

در این مرحله باید آپدیت Firmware دستگاه یا همان سیستم عامل کیف پول را انجام دهید. در این بخش نیازی به قطع و وصل اتصال نیست و به صورت خودکار انجام می‌شود.

آپدیت بخش Firmware

ساخت کیف پول جدید و دریافت عبارت بازیابی

در این مرحله بالاخره وارد بخش ساخت کیف پول می‌شوید. در این قسمت کیف پول خود را با ایجاد یک عبارت بازیابی جدید (Mnemonic) راه‌اندازی می‌کنید. به این منظور روی گزینه Create a New Wallet کلیک کنید. بعد از این مرحله ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول به شما نمایش داده می‌شود که باید آنها را یادداشت کرده و در جای امن نگهداری کنید.

ساخت کیف پول جدید و دریافت عبارت بازیابی

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کیپ کی

اگر می خواهید ارزهای دیجیتال را به ولت خود ارسال کنید، دکمه Receive را در زیر حساب مربوطه انتخاب کنید و یک آدرس جدید برای دریافت ایجاد می‌شود. این آدرس به طور مستقیم هم در نرم افزار و هم در صفحه نمایش کیف پول سخت افزاری ظاهر می‌شود.

کیف پول بیت کوین در کیپ کی
ایجاد آدرس برای دریافت ارز در کیپ کی
آدرس و کد QR آن نیز در صفحه نمایش KeepKey

ارسال ارز دیجیتال از کیف پول کیپ کی

برای ارسال ارز دیجیتال از کیف پول کیپ کی لازم است دکمه send را انتخاب کنید. سپس در ولت، تراکنش را تایید کنید.

ارسال ارز در کیپ کی
انتقال ارز

همان طور که در تصویر پایین ملاحظه می‌کنید، در والت یک فرم بسیار ابتدایی می‌بینید که فقط مبلغ و آدرس دریافت را نمایش می‌دهد. پس از کلیک بر روی Send، تراکنش باید دو بار در ولت سخت افزاری تایید شود.

تایید ارسال ارز در کیپ کی

برای دفعه دوم معامله و فی آن را تایید کنید. در انتها تراکنش شما انجام شده و مبلغ درخواستی به آدرس مقصد ارسال می‌شود.

تایید فی

همچنین در اینجا مهم است که آدرس نمایش داده شده در دستگاه با آدرسی که وارد کرده‌اید مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر است که هزینه به صورت خودکار تعیین می‌شود و غیرقابل تنظیم است. این مبلغ به ماینرها برای ساخت هر بلوک و ایمن کردن بلاکچین به عنوان پاداش پرداخت می‌شود تا شبکه همچنان فعال بماند. کیف پول KeepKey سهمی از این کارمزد دریافت نمی‌کند.

ویژگی‌های کیف پول سخت افزاری کیپ کی

اول از همه باید بدانید که با استفاده از کیپ کی کاربران کنترل و مدیریت کامل روی دارایی‌هایشان دارند و مسئول حفظ امنیت اطلاعات‌‎شان هستند. از طرف دیگر این والت منبع باز (open-source) است. این بدان معنا است که با موافقت بنیانگذار و هیئت مدیره کیپ کی هر توسعه‌دهنده می‌تواند کدهای دستگاه را با اجازه رسمی چک کرده و مطمئن شود که نرم افزار نهایی هیچ مشکل پنهانی ندارد.

اما اگر بخواهیم سراغ ویژگی‌های ظاهری محصول برویم اول از همه باید آن را دستگاهی با قابلیت نصب بسیار ساده بدانیم که در ابتدای مقاله به آن پرداختیم. وزن کیف پول سخت افزاری کیپ کی ۵۳ گرم و ابعاد آن ۳۸ در ۳/۹۵ در ۲/۱۲ است. این دستگاه باتری داخلی نداشته و صفحه نمایشش ۱۲/۳ اینچ است. همانطوری که گفته شد از بیش از ۳۰ رمز ارز پشتیبانی کرده و یکی از ۳ والت پرفروش است. در ضمن کلاینت این نرم افزار روی هر سه سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است.

هزینه و قیمت نهایی کیپ کی

زمانی که کیپ کی برای نخستین بار معرفی شد، قیمت تقریباً بالایی داشت و هر دستگاه آن با قیمت ۲۳۹ دلار به فروش می‌رسید. بعد از عرضۀ اولیه کمپانی تصمیم گرفت تا در رقابت با دیگر والت‌ها قیمت منطقی‌تری برای والت تعیین کند تا بتواند دستگاهش را به یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های بازار با قیمت تقریباً مناسب تبدیل کند. به همین دلیل بعد از اعلام این تصمیم قیمت والت‌های کیپ کی تا حد قابل قبولی کاهش یافت و اعلام شده که تمامی این دستگاه‌ها قابلیت بازخرید توسط کمپانی را داشته و ضد آب و ضد حریق هستند. این کیف پول در حال حاضر ۶۹.۹۹ دلار قیمت دارد و تنها دارای مدل پایه است. در صورتی که لجر نانو اس قیمتی برابر با ۶۲ دلار دارد و رقیت آن یعنی کیف پول ترزور مدل وان ۱۶۸ دلار قیمت دارد.

کیپ کی؛ امنیت همیشگی رمز ارزها

ورود به بازار رمزارزها و انجام معاملات بدون آشنایی با کیف پول‌های معتبر شدنی نیست. در واقع به همان اندازه که آشنایی با ارز دیجیتال و بررسی نمودارها می‌تواند در افزایش سرمایه به شما کمک کند، آشنایی با والت‌های مختلف نیز شرایطی را فراهم کرده که به‌راحتی بتوانید از سرمایه‌تان محافظت کنید.

علاوه بر کیپ کی برای آشنایی با دیگر کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری دنیای کریپتوکارنسی می‌توانید سری به بلاگ والکس زده و مطالب مربوطه را مطالعه کنید.

آیا کیف پول کیپ کی برای ورود کاربر تائید دومرحله‌ای دارد؟

بله، دکمه‌ای که در کنار دستگاه وجود دارد باید برای تائید هر معامله و تراکنشی زده شود که در حکم تائید دومرحله‌ای برای اطمینان بیشتر از روند درست معامله شناخته می‌شود.

علاوه بر کیپ کی کلاینت دیگر از چه پلتفرمی می‌توان برای راه‌اندازی کیپ کی و و انجام معامله استفاده کرد؟

کاربران می‌توانند از پلتفرم شیپ‌شیفت (ShapeShift Platform‌) استفاده کنند که برای انجام هر عملیاتی اعم از معامله، ترید کردن، به‌روزرسانی کیف‌پول، ارسال رمز یا خریدوفروش نیاز است.

آیا در هربار ورود به دستگاه و لاگین شدن، امنیت کیف پول باز هم حفظ می‌شود؟

بله کاربران برای هر بار ورود به دستگاه باید رمز عبورشان را وارد کنند. از طرف دیگر کمپانی کیپ کی اعلام کرده که هیج هکری در هیج عملیات سایبری نمی‌تواند به رمز عبور کاربران کیپ کی دست پیدا کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
bitcoin
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا