اخبار اتریوماخبار بیت کوین

نتایج نشست کمیته فدرال بازار آزاد چه تاثیری بر قیمت بیت کوین و اتریوم دارد؟

این کمیته زیربخشی از بانک مرکزی ایالات متحده است و در رابطه با نرخ بهره و نرخ رشد پایه پولی تصمیم‌گیری می‌کند

بیت کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال پیشتاز و بزرگ بازار، موفق به حفظ قیمت خود بالاتر از سطوح ۲۴۰۰۰ دلار و ۱۶۰۰ دلار شدند. با این وجود، در روز دوشنبه (۲۲ فوریه) هر دو کاهشی جزیی را تجربه کردند؛ به عنوان مثال قیمت بیت کوین از ۲۵۰۰۰ دلار به کانال ۲۴۰۰۰ دلار بازگشت.

به گزارش والکس و به نقل از Crypto News، نیم‌نگاه سرمایه‌گذاران به صورتجلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) است که قرار است در هفته جاری منتشر شود.

داده‌های اقتصادی مثبت اخیر ایالات متحده این باور را تقویت کرده است که فدرال رزرو به برنامه خود برای حفظ سیاست پولی فعلی برای مدتی طولانی‌تر از آن چه انتظار می‌رفت ادامه خواهد داد.

دیگر اتفاقی که می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران باشد، انتشار شرایط اخذ مجوز ارائه خدمات مربوط به دارایی‌های مجازی در هنگ‌کنگ است که به تازگی ارزهای دیجیتال را قانونی اعلام کرده است.

انتشار صورتجلسه کمیته فدرال بازار آزاد در روز چهارشنبه (۲۲ فوریه) می‌تواند بر روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد. با توجه به نقش تعیین‌کننده این کمیته بر سیاست پولی آمریکا، هر اشاره‌ای به تغییر در این سیاست می‌تواند تاثیر عمیقی برروی بازارها، از جمله بازار ارزهای دیجیتال بگذارد.

در سخنرانی اخیر ایراد شده جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، او بر توانایی فدرال رزرو برای کاهش نرخ تورم تا سطح هدف ۲ درصد ابراز اطمینان کرد. در پاسخ پاول، تغییر رویکرد بانک مرکزی نسبت به گزارش مشاغل قوی ماه ژانویه دیده نمی‌شود اما او هشدار داد که در صورتی که نرخ اشتغال مثبت برای مدتی طولانی پایدار بماند، ممکن است مقدار نرخ بهره پایانی فدرال رزرو بیش از تخمین اولیه باشد.

در نشست ماه فوریه، فدرال رزرو محدوده نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داد که نرخ بهره را هم‌اکنون به ۴/۵ تا ۴/۷۵ درصد رسانده است. این دومین نشست متوالی است که در آن میزان افزایش نرخ بهره، کاهش می‌یابد. با این وجود، هزینه استقراض هم‌‌اکنون در بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۷ است.

در سوی دیگر دلار آمریکا به دلیل تحولات اخیر اقتصادی از خود قدرت نشان داده و در برابر دیگر ارزها تقویت شده است.

بازار پیش‌بینی می‌کند که به دلیل آمارهای اخیر اقتصادی که نشان از تورم مداوم، بازار کار رقابتی، رشد قوی در حوزه خرده‌فروشی و افزایش قیمت تولیدکننده داشته است، نرخ بهره باید افزایش پیدا کند. پیش‌بینی بازار حاکی از این است که نرخ بهره وجوه فدرال تا ماه جولای به بالاترین میزان خود – کمی کمتر از ۵/۳ درصد- برسد. دیدگاه سران حاکم بر فدرال رزرو این است که نرخ بهره بالاتر برای مبارزه با تورم ضروری است.

شاخص دلار قدرتمند، عامل مهمی در کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

اگر از نقظه‌نظر فنی دست به تحلیل بیت کوین بزنیم، این ارز هم‌اکنون بازاری جانبی را تجربه می‌کند و در محدوده باریکی بین ۲۳۷۰۰ دلار تا ۲۵۲۰۰ دلار در نوسان است. سطح مقاومت ابتدایی برای بیت کوین در حال حاضر در ۲۵۲۰۰ دلار واقع شده است و اگر قیمت بیت کوین موفق به شکست این سد شود، مانع بعدی در محدوده ۲۶۰۰۰ دلار قرار دارد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

اگر قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت ۲۳۷۵۰ دلار سقوط کند، حمایت بعدی ا آن در محدوده ۲۲۸۵۰ دلار صورت خواهد گرفت. این محدوده در نزدیکی سطح ۵۰ درصد اندیکاتور فیبوناچی قرار دارد.

اما تحلیل اتریوم نشان از شتاب صعودی این ارز پس از یافتن حمایتی نسبتا مستحکم در نزدیکی سطح ۱۶۵۰ دلار دارد. در نمودار اتریوم در تایم فریم ۲ ساعته، الگوی مثلثی متقارن شکل گرفته است که نشان از عدم قطعیت بازار دارد.

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته

اگر اتریوم بتواند صعودی دوباره از حمایت ۱۶۵۰ دلار را تجربه کند، پتانسیل رسیدن به قیمت ۱۷۲۰ دلار وجود دارد. گذر این سطح در کنار الگوی مثلث مذکور می‌تواند قیمت را حتی تا ۱۷۶۰ و ۱۸۰۰ دلار بالا ببرد.

در سوی دیگر، سطوح حمایت فعلی اتریوم در ۱۶۵۰ و ۱۶۲۵ دلار واقع است. اندیکاتورهای MACD و RSI واگرا را نمایش می‌دهند. این به معنی انتظار و تعلل سرمایه‌گذاران برای وقوع اتفاق یا انتشار خبری مهم همچون نتایج نشست FOMC است تا تعیین‌کننده روند بعدی بازار باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Crypto News
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا